Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaakohan enää turbottaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pluto
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1860
    • Raisio

    #16
    Originally posted by BMW 325I avo
    - käärmeenpesä
    - 3.5L suuttimet
    - 3.5L ilmamäärämittari
    - Megasquirt'n spark (jos siinä kerta map, niin sittenhän ton ilmamäärämittarin voi heivata, vai voiko? En vielä tiedä.
    - laajakaistalambda
    Käärmeenpesä.. toimii se ihan hyvin ilman mitään käärmeitäkin.
    3,5 suuttimet on liian pienet alkuunsa. Kokemuksen rintaäänellä.. Ja älä osta 200tkm ajettuja suuttimia. Vuotaa, kusee, kalliit. Ja kun joudut ne vaihtamaan sitten niin taas menee penkissä säätöön rahaa. Eli uudehkot isommat suuttimet heti tulee saman hintasiks loppupeleissä.
    Toi ilmamäärämittari on turha jos Megasquirtin laitat, mikä on suositeltavaa.
    Laajakaistaa et nyt ihan pakosta tarvitse, mikäli josain käyt säädättämässä autos. Kuten ilmeisesti muistaakseni sporttiautossa kysyit Jannelta. Eli kun se on säädetty, niin et sä sitten enää mitään mittaria välttämättä tarvi.
    BMW F32 435d

    Comment

    • BMW 325I avo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 832
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Pluto
      Käärmeenpesä.. toimii se ihan hyvin ilman mitään käärmeitäkin.
      3,5 suuttimet on liian pienet alkuunsa. Kokemuksen rintaäänellä.. Ja älä osta 200tkm ajettuja suuttimia. Vuotaa, kusee, kalliit. Ja kun joudut ne vaihtamaan sitten niin taas menee penkissä säätöön rahaa. Eli uudehkot isommat suuttimet heti tulee saman hintasiks loppupeleissä.
      Toi ilmamäärämittari on turha jos Megasquirtin laitat, mikä on suositeltavaa.
      Laajakaistaa et nyt ihan pakosta tarvitse, mikäli josain käyt säädättämässä autos. Kuten ilmeisesti muistaakseni sporttiautossa kysyit Jannelta. Eli kun se on säädetty, niin et sä sitten enää mitään mittaria välttämättä tarvi.
      Jeps, eli tuon käärmeenpesä on hiukan omaa hengenkohotusta varten. Pystynkö semmoisen tekemään ja saako siihen tehtyä nätin jigin, jotta kaikki muutkin pystyy. Eli jos saan tehtyä moisen, niin hyvä, jos en, niin sitten halvinta mahdollista eli semmoinen adapterihässäkkä. Toivotaan nyt, että onnistuisi.

      Jaa vai pienet suuttimet? Olen ollut luulossa, että yli 250hv:n riittäisi. Onkos kokemusta, mikä koko olisi paras(ei siis liian iso). Taulukot näyttää jotenkin ihan eri juttuja, mitä täällä puhutaan.

      Mittarin ostin tosiaan ennen kuin ymmärsin mikä on mappi. Joten semmoinen on nyt ylimääräisenä.

      Tuo laajakaista lambda tulee sitten jos tulee. Riippuen rahoista. Säätöhommat kuitenkin kiinnostaa...

      Turbo on isoin kysymysmerkki. Haluaisin semmoisen (turbo)moottorin mikä todellakin lähtee alhaalta vääntämään. Mites nämä uudet muuttuvasiipiset turbot olisko järkeä. Niissä varmaan haetaan sitä aikaista heräämistä ja tasaista vääntökäyrää vaih?
      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

      Comment

      • Irvine
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 30

        #18
        joo

        ite sain tällä viikolla auton kasaan ku laitoin siihen turbon, auto on e30 320 vm 86. auto toimii helvetin hyvin vakio l-jetillä. ja ero on ku yöllä ja päivällä siis ninnku ennen ja jälkeen turbotuksen

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6938
          • N/A

          #19
          Ehottomasti suosittelen laittamaan ms:n ja toki myös sytkää ohjaamaan, se vaan nyt on jotenki tyhmää edes harjotella motronicilla ja ilmamäärämittarilla mitään oikeeta virittämistä.

          Sitten tuosta laajakaistalambdasta, oon vähän sitämieltä että kannattaa pienellä kaveriporukalla ketkä harrastaa tuota ahtotouhua ostaa esm innovaten mittari+anturi, sitä sitten se käyttää aina kuka säätää.
          Sen seoksen meinaan saa justiinsa siihen a/f arvoon mihin tahtoo.

          Ms:n säätökin on wb:llä huomattavasti helpompaa kun se näyttää tarkan arvon kokoajan eikä tarvi arpoa sen normilambdan kapeesta signaalista.

          300cc suuttimet jää varmasti pieneksi, itsellä oli 380cc suuttimet ja ne jäi pieneksi jo 1.6 turbokoneessa, tosin pensapaineessa olis vielä ollu kiristysvaraa.

          Kaverilla on 600cc suuttimet 1.9-16v turbomoottorissa ja kyllä se käy tyhjäkäyntiäkin vielä.

          Sitten kun saa projektin siihen vaiheeseen että pitäisi alkaa sitä säätämään niin luurit päähän ja putki lohkonkyljestä että kuulee sen nakutuksen ennenku se edes pääsee tirahtamaan kertaakaan.

          Comment

          • eretech
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 97
            • Etelä-Savo

            #20
            Originally posted by Irvine
            ite sain tällä viikolla auton kasaan ku laitoin siihen turbon, auto on e30 320 vm 86. auto toimii helvetin hyvin vakio l-jetillä. ja ero on ku yöllä ja päivällä siis ninnku ennen ja jälkeen turbotuksen
            Onko sulla kuitenkin 535:sen ilmamäärämittari tossa l-jetissä? että onkos toi 535:sen mittari ihan must-juttu, jos turbottaa 320i? Mitä hyviä puolia siitä on verrattuna vakio-ilmamäärämittarin.... saisko turbo koneenpelittää vakiollakin mittarilla?
            BMW 320i `83

            Comment

            • f1zz
              GTi:stä tuttu
              • Sep 2003
              • 1468
              • Veikkola

              #21
              Originally posted by Antti O
              300cc suuttimet jää varmasti pieneksi, itsellä oli 380cc suuttimet ja ne jäi pieneksi jo 1.6 turbokoneessa, tosin pensapaineessa olis vielä ollu kiristysvaraa.

              Kaverilla on 600cc suuttimet 1.9-16v turbomoottorissa ja kyllä se käy tyhjäkäyntiäkin vielä.
              Esimerkki autoissasi on oletettavasti 2 sylinteriä vähemmän mitä tämän topicin immeisillä on mielessä.

              Jaa vai pienet suuttimet? Olen ollut luulossa, että yli 250hv:n riittäisi. Onkos kokemusta, mikä koko olisi paras(ei siis liian iso). Taulukot näyttää jotenkin ihan eri juttuja, mitä täällä puhutaan.
              535:sen suuttimet riittää hyvin 250hv tehoihini mutta ei sen yli. Piikkitehoa saat varmasti 300hv penkitettyä näilläkin suuttimilla mutta kone käy todella laihalla.

              Turbo on isoin kysymysmerkki. Haluaisin semmoisen (turbo)moottorin mikä todellakin lähtee alhaalta vääntämään. Mites nämä uudet muuttuvasiipiset turbot olisko järkeä. Niissä varmaan haetaan sitä aikaista heräämistä ja tasaista vääntökäyrää vaih?
              Muuttuvasiipiset on dieseliin.. ..
              Soita osaavaan turbopajaan ja kerro millaisen moottorin haluat ja mille tehoille., tietysti jos sinulla on alle 500€ budjetti turbossa, esim rs cosworthin t03 on hyvä ahdin, tai jonkun saabin.. (ei kivikautisen vanha). Näillä ahtimilla pääset hyvin ~250hv tehoihin.
              Last edited by f1zz; 05-10-2005, 19:24.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎