Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57TU2D30 Maf arvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buubaa
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 140
    • Lahti

    M57TU2D30 Maf arvot

    Vikana autossa on siis että ajoittain ei kiihdy kunnolla, ilmenee ihan paikallaan kaasutellessakin että välillä kierrokset nousee hitaammin ja välillä nopeammin. Vikakoodiksi antaa 3FF0 Ratio of calculated to measured air mass too high. Livedataa katselin ja tyhjäkäynnillä nominal air mass oli ~370mg/hub mutta actual air mass pomppi 280-430mg/hub välillä, vapaalla kevyellä tasakaasulla nominal air mass ~380mg/hub ja actual pomppi taas 230-530mg/hub välillä. Ilmamassamittari on vaihdettu ja adaptiot nollattu muttei vaikuttanut millään tavalla. Ilmamassamittarin liitin irrotettuna auto toimii normaalisti ja kiihtyy aina hyvin. Imusarja, egr ja kaasuläppä myös puhdistettu eikä silläkään ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen. Ideoita?
  • buubaa
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 140
    • Lahti

    #2
    Otin egr:n alipaine letkun irti ja tulppasin sen ja nyt taas tuntu toimivan normaalisti, vikakoodeja en kerenny vielä kattoon muttei ainakaan vikavalo syttynyt. Egr:stä ei ole kyllä aikaisemmin ollut vikakoodia mut oisko vika sitten siinä? Voiko ton egr:n poistaa käytöstä pelkästään ton letkun tulppaamalla vai aiheuttaako jotain mitä ei ainakaan vielä tullut ilmi? Kyseessä siis -05 730d, egr venttiilille ei tule mitään liittimiä tms vain alipaine letku.

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2673
      • Tampere

      #3
      Vaikuttaa siltä, että MAF:in ja EGR:n yhteispeli on häiriintynyt. EGR:n tulppaus ilman ohjelmallista poistoa aiheuttaa moottorin vikavalon syttymisen mittaristoon.

      Ahtoputket varmaan jo tarkastettu, että ovat tiiviit?

      Tulee mieleen, että onhan alipainelinjat kunnossa ml. se paineenmuunnin imusarjan alla (kuvassa nro. 3a), joka ohjaa EGR:lle menevää alipainetta?

      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Oliko vaihdettu MAF orkkis/Bosch? Face-ryhmässä laittamallasi videolla ne muutkin arvot pomppii pikkusen erikoisesti. Jos tilanne stabiloituu EGR:n alipaineletkun tulppauksella, niin EGR:n alipainesolenoidin uusisin ensimmäisenä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • buubaa
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 140
          • Lahti

          #5
          Orkkis MAF on ja ahtoputket ehjiä. Ajattelin käydä softaamassa egr:n pois käytöstä kun kerta ilman sitä toimii, vai onko jotain muuta haittaa jos esim toi paineenmuunnin on rikki? Pystyykö ton paineenmuuntinen toimintaa testaan jotenkin?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎