Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 non vanos jakopää vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///X-POWER
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 424
    • kajaani

    M62B44 non vanos jakopää vaihto

    Ei haulla löytynyt tietoa että mitä vinkkejä tuohon jakopään vaihtoon on. Ilmeisesti erikoistyökaluja ei tarvita non vanokseen, mutta tuo osien tilaaminen näyttää jo hankalalta kun autodoc ehottelee vain osia mitkä 9/1998 jälkeen valmistettuun autoon, mutta tämä on valmistettu 3/1998

    Niin mitä osia ja mistä tilata?? Mitä kaikkea siinä kannattaa vaihtaa ja tehdä samalla?
    Last edited by ///X-POWER; 15-08-2022, 10:36.
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6169
    • Helsinki

    #2
    Jos meinaat osat ostaa tuolta autodoc, niin mä kattoisin täältä https://www.realoem.com orkkis numeroilla ja niiden mukaan autodocilta
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • ///X-POWER
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 424
      • kajaani

      #3
      Originally posted by MikeDry View Post
      Jos meinaat osat ostaa tuolta autodoc, niin mä kattoisin täältä https://www.realoem.com orkkis numeroilla ja niiden mukaan autodocilta
      No joo se toki eipä tullut mieleen, mutta mielellään ostasin sarjana.

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3505
        • Raisio

        #4
        Millaisena sarjana, yksi ketju ja kolme laahainta kait se minimi jos nopean myyntikunnostuksen tekee, sitten jos tekee ns isältä pojalle pakettina, meneekin 10-kertainen määrä osia.

        On tullut remppaa vastaan missä vain ketju ja Keskilaahain vaihdettu, niin sitä kautta tuli mieleen ja vanhat tiivisteet liimalla paikalleen.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11079
          • Oulu

          #5
          non-vanos koneeseen ei tainnu saada edes täyttä settiä mistään. tu koneeseen febiltä ainakin on lähes täys setti, mut sitä ei oo ollu missään varastossa. Vajaampi febin setti tu koneeseen käy non vanokseenkin, mut yksi laahain pitää vaihtaa. Mut osat pitää joka tapauksessa vähän palastella mitä saa tarvikkeena ja loput orggista. Toki rahamies ostaa marmorilta kaikki uutta

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • ///X-POWER
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 424
            • kajaani

            #6
            Niin no mitä kannattaa vaihtaa. Nokkaketjuilla ei taida olla tapana mennä poikki jos ei niitä vaihtaisi? Febin nokkaketjut maksaa vain 45€, mutta työmäärä taitaa lisääntyä jonkin verran niitä vaihtaessa. Tottakai uudet tiivisteet ja nehän pitää erikseen kuitenkin ostaa.

            Kannattiko kiristin vaihtaa eri malliin vai miten se menikään?

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 526
              • Finland Rovaniemi

              #7
              Nokkaketju. laahaimet, kiristin, tiivisteet. Kannen lyhyitä ketjuja ja ohjaimia ei ole pakko vaihtaa, jos ei halua. Samoin hammasrattaita aika turha lähteä vaihtamaan. Näyttävät kuluneilta jo uutena, mutta on karkaistu todella hyvin.Nokkien ajoitustyökalun tarvitset+ tapin vauhtipyörän ajoitukseen. Samoin tosi pitkän vääntövarren kampiakselin pään pultin avaamiseen ja kiinnipitotyökalun siihen. Ajoitusreikää ei kannata/ saa käyttää. Näissä jos säästät, silppua tulee.Sitten momenttiavain sen pultin kirimiseen, taisi olla 300nm. Vaihtoehtoisesti momentti+ kulmamenetelmä, en muista miten. Pultti muistaakseni piti uusia, taisi olla venyvä, varma en ole. Jos laahurit ovat hajonbeet, pitää muistaa avata öljypumpun sihti ja putsata se. Katso osat vaikka reaoem: stä ja tulosta lista Repullinen osia, joihin menee toimintatonni ja nuo työkalut tarvitset.

              Kiristin tosiaan uusi, jousi kuoleutuu ja ketju piiskaa hetken ennen öljynpaineiden nousemista. Ja uusi viton o- rengas kiristimen öljyä syöttävään kanavaan( jakopään kopan alla). Myös huohottimen osat uudet.
              Last edited by jaskap; 16-08-2022, 15:48.
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              • ///X-POWER
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 424
                • kajaani

                #8
                Originally posted by jaskap View Post
                Nokkaketju. laahaimet, kiristin, tiivisteet. Kannen lyhyitä ketjuja ja ohjaimia ei ole pakko vaihtaa, jos ei halua. Samoin hammasrattaita aika turha lähteä vaihtamaan. Näyttävät kuluneilta jo uutena, mutta on karkaistu todella hyvin.Nokkien ajoitustyökalun tarvitset+ tapin vauhtipyörän ajoitukseen. Samoin tosi pitkän vääntövarren kampiakselin pään pultin avaamiseen ja kiinnipitotyökalun siihen. Ajoitusreikää ei kannata/ saa käyttää. Näissä jos säästät, silppua tulee.Sitten momenttiavain sen pultin kirimiseen, taisi olla 300nm. Vaihtoehtoisesti momentti+ kulmamenetelmä, en muista miten. Pultti muistaakseni piti uusia, taisi olla venyvä, varma en ole. Jos laahurit ovat hajonbeet, pitää muistaa avata öljypumpun sihti ja putsata se. Katso osat vaikka reaoem: stä ja tulosta lista Repullinen osia, joihin menee toimintatonni ja nuo työkalut tarvitset.

                Kiristin tosiaan uusi, jousi kuoleutuu ja ketju piiskaa hetken ennen öljynpaineiden nousemista. Ja uusi viton o- rengas kiristimen öljyä syöttävään kanavaan( jakopään kopan alla). Myös huohottimen osat uudet.
                Okei Pistin työkalusarjan tilaukseen. Tosin edelleen uskon että vaihto onnistuu ilman työkalujakin, jos ei lyhyitä nokkaketjuja edes vaihda. Mutta kohtuu hintaan sai.
                Last edited by ///X-POWER; 18-08-2022, 09:55.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Kannattaa varmistua osien saatavuudesta ennen kuin alkaa konetta suuremmin purkamaan, kovasti ongelmia ketjujen ja kiristimien toimitusten kanssa viimeaikoina...
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎