Announcement

Collapse
No announcement yet.

m54 vedot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonizi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2018
    • 57
    • VESANTO

    m54 vedot hukassa.

    Tuli ostettua kyseisellä 3l moottorilla varustettu vekotin, ja ihmettelin kun ei mihinkään vedä, tuntuu siis helkkarin nuhaselle ja on aivan sama painaako kaasun pohjaan vai puoli kaasulla. Moottorin vikavaloa ei polttele. Tänään tarkotus ottaa putki sekä katti pois, ja kokeilla sitten.

    Kellään ollut vastaavaa, ja ideoita mikä voisi olla vikana?
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    Vikakoodeista ois ihan hyvä aloittaa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1833
      • Karjaa

      #3
      Joo, koodit tosiaan lukuun jollain paremmalla kuin hinnat alkaen -yleislukimella. Vanoksen ja DISAn osalta jos ei ole tietoa rempoista niin niihin korjaussetit German Auto Solutionilta. Jos ja kun molempien osalta on rempan tarvetta niin aivan varmasti tuntuu nuhaiselta varsinkin alaväännön osalta.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • Jonizi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2018
        • 57
        • VESANTO

        #4
        Originally posted by Haju69 View Post
        Vikakoodeista ois ihan hyvä aloittaa.
        Koodit luettu ja antoi

        - 7B - Aktivointi imusarjan jäähdytys
        - 12 - Pakonokka-akselin tunnistin, signaali.

        Comment

        • Juho_
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2016
          • 1064
          • Suomi

          #5
          Jälkimmäinen aiheuttaa ainakin vikatilan, jolloin tehot häviää aika selkeästi.

          Ainakin näin muistelen, että yks M52TU teki kun imunokan signaalista teki vikakoodia.. ja siellä olikin joku tarvike tunnistin, sekä mykkä solenoidi.

          Ne vaihtoon, käytetty OEM tunnistin ja ehjä solenoidi, niin homma OK.

          En muista tekeekö eri vikakoodin jos ajoitus pielessä vai tekeekö tuon signaali vikakoodin JA jonkun muun myös..

          Jos vikakoodi vaan vikamuistissa, niin sen poistamalla pitäisi taas toimia jolloin näet testerillä mitä näyttää pakonokan ajoitukseksi ja miten paljo heittää ohjearvosta, sekä muuttuuko mihinkään vai eikö.

          Tunnistin jos viallinen niin antaa yleensä poistaa vikakoodin, mutta tulee samantien takas ku moottorin käynnistää vaikka ajoitus OK.

          7B on ilmeisesti oikeasti termostaatin vikakoodi..? Jos näin oli, niin sen ei kai pitäisi ihmeempää vikatilaa saada aikaan.
          Mutta ei ohjaa vaan silloin termostaattia sähköisesti.
          YouTube
          Instagram // Juhon Moottoripaja

          Comment

          • Jonizi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2018
            • 57
            • VESANTO

            #6
            Originally posted by Juho_ View Post
            Jälkimmäinen aiheuttaa ainakin vikatilan, jolloin tehot häviää aika selkeästi.

            Ainakin näin muistelen, että yks M52TU teki kun imunokan signaalista teki vikakoodia.. ja siellä olikin joku tarvike tunnistin, sekä mykkä solenoidi.

            Ne vaihtoon, käytetty OEM tunnistin ja ehjä solenoidi, niin homma OK.

            En muista tekeekö eri vikakoodin jos ajoitus pielessä vai tekeekö tuon signaali vikakoodin JA jonkun muun myös..

            Jos vikakoodi vaan vikamuistissa, niin sen poistamalla pitäisi taas toimia jolloin näet testerillä mitä näyttää pakonokan ajoitukseksi ja miten paljo heittää ohjearvosta, sekä muuttuuko mihinkään vai eikö.

            Tunnistin jos viallinen niin antaa yleensä poistaa vikakoodin, mutta tulee samantien takas ku moottorin käynnistää vaikka ajoitus OK.

            7B on ilmeisesti oikeasti termostaatin vikakoodi..? Jos näin oli, niin sen ei kai pitäisi ihmeempää vikatilaa saada aikaan.
            Mutta ei ohjaa vaan silloin termostaattia sähköisesti.
            Kiitos vastauksesta. Tilasinkin tänään uuden tunnistimen niin pitäisi päästä ensi viikolla kokeilemaan. Kirjottelen sillon korjaantuko vika.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #7
              Noihin ei sitten kannata muita laittaa kun BMW original antureita nii ei tuu enempää ongelmia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎