Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putken täydeltä sinistä konerempan jälkeen 2.5i 24v m50 -92 ei vanos!APUA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • badboy
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 234
    • Turku

    #16
    epäilen tota rengastus hommaa...
    eihän kaikissa moottoreissa edes oo venttiilivarren kumeja eikä ne syö öljyy noin paljon..

    Comment

    • JanisHell
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 410

      #17
      Ylikokomännät on suunilleen 100€kpl, M50 mottiin.
      Mulla oli kanssa oma m50 vanos menossa hoonaukseen ja uudet männänrenkaat tilalle, mutta koneistamossa sanottiin suoraan että jos ruvetaan näitä sylintereitä hoonaa ja laittaa uudet männänrenkaat niin täst sun motista tulee öljypumppu heh. Oli sen verran väljä että suosiolla sitten laitettii ylikokomännät ja sylinterit porautettiin.
      Last edited by JanisHell; 12-10-2005, 20:10.
      325i -93 E36

      Comment

      • pena78
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 25

        #18
        Originally posted by T3
        Epäilen vahvasti, että jossain BMW:n männässä lukisi päällä STD.
        Eli eikö nuo männät mitkä on sisällä olekkaan alkuperäset ku oltiin lukevinaan jostain männästä STD..?

        Comment

        • pena78
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 25

          #19
          Originally posted by takahiki
          10 l/250 km , kova on öljynkulutus.... tuollaista määrää öljynkulutusta ei selitä mikään muu kuin väljää sylinterin ja männän välissä, johtuneeko renkaista vai männistä, onko ne oikein päin ja samoissa reiìssä.Tuolla oikeinpäin olemisella en sitten tarkoita mitään kiertokanki ylöspäin juttuja.
          Tai sitten kansipahvi on vääränlainen , öljykanavien kohdalta vuotaa palotilaan ja putkesta ulos.
          Oisko mahollista että vois olla väärin päin??Mut yksitellen laitettiin pahville hoonauksen ajaks nättiin riviin!?Tiiviste on ainaki toimittajan tietojen(paketin) mukaan oikee,ellei siellä oo tullu mokaa!? Ja sen voin sanoo että öljy renkaat mitkä nyt on paikoillaan oli erinlaiset ku alkuperäset mitkä oli kiinni jotenki ohuemmat ja rimpulat mut kolmiosaset..!

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10058
            • KVLA

            #20
            "Ja sen voin sanoo että öljy renkaat mitkä nyt on paikoillaan oli erinlaiset ku alkuperäset mitkä oli kiinni jotenki ohuemmat ja rimpulat mut kolmiosaset..!"

            Alkaa asiaan tulla valoa.Ja varmaan muutenkin käypäset,vai?Välykset männänurissa?Jäykkyys?Asennussuunta ja kohdistukset renkaiden katkoksissa?Paksuus?

            Tulikohan renkaita mitenkään mitattua/sovitettua "tyhjään sylinteriin" ennen mäntiin asennusta=päittäisvälys.
            Last edited by Heguli 31; 13-10-2005, 08:09.

            Comment

            • f1zz
              GTi:stä tuttu
              • Sep 2003
              • 1469
              • Veikkola

              #21
              Originally posted by pena78
              Mikä meni pieleen?? = vaihdettiin kaikki männän renkaat merkki muistaakseni (Goetze)
              Nyt kun otat taas koneen pöydälle niin samalla suosittelen vaihtamaan männänrengasmerkkiä ettei autosta tule TAAS öljypumppu muutaman tuhannen kilsan kuluttua..

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #22
                Kaverilla lähti irti venttiilinvarren tiiviste imupuolelta kerran, söi öljyä ihan tolkuttomasti. Tämä ei juurikaan huohota yhtään (siis ei lisää huohotusta koska imusarjassa on imu, ei painetta) eli sen perusteella voisi päätellä jotain. Siltä oli vielä pakosarjan pultti poikki kyseisestä sylinteristä ja siitä tuli ihan vuotamalla öljyä ylös, valumalla koneen kylkeä kun polkaisi kaasua.

                Siinä vain yksi esimerkki...

                Comment

                • pena78
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 25

                  #23
                  Originally posted by Heguli 31
                  "Ja sen voin sanoo että öljy renkaat mitkä nyt on paikoillaan oli erinlaiset ku alkuperäset mitkä oli kiinni jotenki ohuemmat ja rimpulat mut kolmiosaset..!"

                  Alkaa asiaan tulla valoa.Ja varmaan muutenkin käypäset,vai?Välykset männänurissa?Jäykkyys?Asennussuunta ja kohdistukset renkaiden katkoksissa?Paksuus?

                  Tulikohan renkaita mitenkään mitattua/sovitettua "tyhjään sylinteriin" ennen mäntiin asennusta=päittäisvälys.
                  Kyllä nuo rankaat oli paketin mukaan oikeet ja laitettiin jopa(suomalaiselle miehelle erikoisesti)ohjeita lukien paikoilleen siis mitkä tuli paketissa(Goetze)..?Joku välkky sano että bemun lohko ei kestä hoonata?? Eikä me edes oikeen hoonattu kunhan vähä pyyhkästiin naarmua!?Ja ei muuten ollu pykälää syliterissä vaikka ajettu 222tkm.. Kyllä nuo männät ja renkaat tuntu jämäkältä syliteriin eikä sinne rakoja jääny!?

                  Comment

                  • pena78
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 25

                    #24
                    Tänään huomasin että imu putkessa(massamittarin ja imuläpän välisessä putkessa) on vähä ölyä..?? Vaikka huohotin putkesta ei tuu ainakaan mitään höyryä jne. Mitä hel..tiä tämä taas meinaa??!

                    Comment

                    • Bozi
                      Newbiemmer
                      • Jan 2004
                      • 14
                      • Mikkeli

                      #25
                      no tuota, mulla ei oo kyllä bemari eikä kuuspyttynen kone.. mutta mulla teki yks kaveri konerempan, jonka jäliltä kone kulutti öljyä n. litran per 10000km tjsp.. Tuossa talvella kun turboa laiteltiin kiinni niin totesin että öljyrenkaat oli ollut väärinpäin? En oo vielä päässy ajelee niin paljoa että tietäs loppuko kulutus edes.. Venakoneistolle kun ei oo tehty mitään. Mutta en jaksa uskoa että väärinpäin kasatut männänrenkaatkaan tommosta kulutusta tekis.. Eiköhän siellä oo nyt väärää kokoo ne renkaat? Tosiaan jos joka tulppa on tasasesti märkä, niin ei jää paljoo vaihtoehtoja.. Joko se öljy tulee venttiilien varsia pitkin tai sit mäntien ohi.

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #26
                        Ei vitussa voi vaikuttaa noin paljoa jos on männänrenkaat väärinpäin.
                        On sitä ajettu koneilla missä kaikki männänrekaat ovat 10 osassa. Eikä silti vie noin paljoa öljyä.
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • ansku
                          Newbiemmer
                          • Dec 2004
                          • 16
                          • Raisio

                          #27
                          turha sitäon arvailla tee ohivuotomittaus ni selvii vuotaako männät ohi
                          ansku

                          Comment

                          • Bozi
                            Newbiemmer
                            • Jan 2004
                            • 14
                            • Mikkeli

                            #28
                            ohivuotomittaus ei välttämättä kerro öljyrenkaiden kunnosta mitään, mut tietty jos ne on kaikki aivan väärän kokosia niin eiköhän tuo näy..

                            Comment

                            • Jarno80
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 246
                              • Riihikoski

                              #29
                              Kaverilla oli kerran venttiilinvarren kumit huonosti paikallaan ja vei öljyä ihan hemmetisti...se voi myös olla että noi katkokset männänrenkaissa kaikki samassa kohtaan mutta luulis kyllä huohottavan siinä tapauksessa. Jos ei kerran yhtään huohota niin epäilisin kantta! Käytä sitä autoa, sammuta ja katso hetken päästä valuuko öljyä mäntien päälle.
                              Ahdin määrää tahdin...

                              www.jarno80.suntuubi.com

                              Comment

                              • e0400138
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 49
                                • Kalajoki

                                #30
                                Sitä vaan, et aikonaan meni itellä kansi ja soittelin yhteen ja toiseenki paikkaan, ja M-Sportilla ne sano et hitsatulle kannelle ne antaa korkeintaan 3kk takuun... eivät vissii oikee kestä,ratkee sauman vierestä.
                                Bemarilla saa ja Rahalla pääsee...?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎