Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 kone ja perämälli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17837
    • PKS

    M20 kone ja perämälli

    Tässä ajattelin hieman kysyä asioita viitaten viime viikonloppuiseen kolariin, minkä vuoksi tuo auto alla on trailerilla.

    Ongelmahan tosiaan peräänajossa oli koneen jäähdysnesteiden ulostuleminen. Perässä on kosmeettisia vaurioita, itselläni oli kolaritilanteessa vauhtia 0 ja vastapuolella max 15. Iskun seurauksena koneen takaosasta ilmeisesti hajosi alumiininen l-kirjaimen muotoinen putki, jossa on kiinni lämppärin kennolle menevä kumiputki. Jäähdytysnesteet siis tulivat pihalle ja auto on nyt ajokelvoton. Lienee sitten kyseinen putki iskeytynyt tulipeltiin ja katkennut? Pakoputkessa ei ollut mitään jälkeä, joten en usko että sekään olisi voinut konetta päästä siirtymään.

    Kuinka utopisteselta kuulostaa, että kyseinen osa olisi haljennut mällissä?

    Tänään nimittäin puhuin pitkään vakuutustarkastajan kanssa asiasta. Hän ei millään voinut ymmärtää tätä ja tuntui jotenkin epäilevän koko hommaa ja sitä kuka korvaa koneen vauriot :!: Ja muuten vituttaa. Muuten oli mukava mies ja päästiin yhteisymmärrykseen jopa vanteen kolhusta ja katalysaattorin lämpökilvestä.

    Alkaa vaan vähän mennä usko taas vakuutuksiin jos kehtaavat epäillä tässä tilanteessa, että koneessa olisi ollut valmiiksi jo jotain vikaa. Mitä ne oikeen miettii siellä yhtiössä, että olisi huvikseni mennyt Tampereelle, rikkonut koneen ja vielä hinannut auton takaisin Espooseen!
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
  • sheme
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 344
    • ESPOO/THAILAND

    #2
    No varmasti todistajia löytyy Tampereella olleista..... nää on näitä ainaisia vakuutustarkastajien epäilyjä :(b) :(b) Ole tiukkana vaan, töitähän ne äijät vain tekee (mieluusti pienellä korvausbudjetilla)!
    MB 300E
    Fiat Panda -isolohko:think

    EX - AUDI COUPE
    EX - 750iA E32
    EX - AUDI
    EX - MB 500 SEC (C140)
    EX - Mini Leyland -78
    EX - Mini -74
    EX - 540 E39
    EX - M3 E36
    EX - 528I E39
    EX - 518/535 E34

    Comment

    • -94 cabrio
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 37

      #3
      onko moottorin kumityynyt ja alumiini korvat säilyny ehjänä.

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17837
        • PKS

        #4
        Originally posted by -94 cabrio
        onko moottorin kumityynyt ja alumiini korvat säilyny ehjänä.
        Ilmeisesti ovat. Eivät tosin päässeet vielä nostamaan autoa ylös ja katsomaan tarkemmin. Mutta mitä itse Kajaanin poikien kanssa katseltiin niin ei näyttänyt olevan muualla ongelmia. Vastapuolella (E46 320d) sitten olikin koneen korvake ilmeisesti repeytynyt irti :(

        Tosiaan vakuutustarkastajan puheista sain sellaisen kuvan (vaikka ei sitä suoraan sanonutkaan), että se epäili kyseisen osan oleen jo valmiiksi rikki ja se olisi hajonnut ikäänkuin itsestään.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • /PETE/
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 430
          • Seutula City / Vantaa

          #5
          No ainaski vähän taaenpana ajaneena voin sanoo että kun tömähti, ja ennen ku ehdit syöksyä autosta ulos, ni höyryy alko tulee auton alta.

          On se putki kyl aika lähellä sitä tulipeltiä ja siinä pellissä on vielä pehmee eriste :arrow: ei varmasti jää putkeen jälkee vaikka osuiski tulipeltiin...

          Ja kaikkihan me tiedetään vakuutusyhtiöt ja niiden tarkastajat:
          Tuntuu et se olis niiden tarkastajien omasta pussista pois jos ne korvaa jotain :roll:
          Tiedä sit vaikka olis :wink:

          Onnea ja menestystä taistelussa
          E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
          EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

          Comment

          • badboy
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 234
            • Turku

            #6
            mulla kesti peräkolari selvittely n.1.5 kuukautta mut loppujen lopuksi
            korjattu auto pihassa seisoo.. joo ne tarkastajat on kusipäitä..
            sanot vaan et se putki on siinä menny jollei usko ni intät kovemmin vaan.
            ONNEA vaan taisteluun...

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Jospas se herra vakuutustarkastaja olisi tässä tapauksessa niin ystävällinen ja katsoisi hieman vaikka sen putken murtumajälkeä. Siitä kyllä on varmasti todettavissa jos jonkinlaista.

              :wink:
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • nemesis
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 617
                • kymenlaakso

                #8
                no jos se putki muka hajoais omia aikojaan niin varmaankin aikojen saatossa olisi nämä bemarit missä on samanlainen rakenne ratkaisu tuon kyseisen putken osalta joutuneet uusimaan jo noin miljoona putkea, koska, silloinhan tämä putki hajoaisi _jokaisen_ rivakan kiihdytyksen yhteydessä.

                kuitenkin, putken hajoaminen on mahdollista kiihdytyksenkin yhteydessä ainoastaan silloin kun vaihdelaatikon kannattimet antaa kokonaan periksi, kone eli moottori kääntyy, kallistuu taaksepäin ja kardaani venyy ääri asentoonsa, joka aiheuttaa sylinterikannen liikkumisen lähelle tulipeltiä -> ko. putki osuu tulipeltiin -> aiheuttaa so called luonnollista kulumaa tjmsp.
                tämä taas tarkoittaisi että bmw:stä hajoiaisi aika monta muutakin paikkaa ilman mitään kolareita.
                kuinka yleistä yllä kuvaamani _ääri pää_ tapahtumista oikeasti on
                kuinka todennäköistä yllä kuvatut asiat ovat?

                siinä pari ajatusta ja kysymystä sille paskahousulle siellä IF:llä
                E30 kesä-autona

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17837
                  • PKS

                  #9
                  Auto tuli eilen takaisin ajoon. Tässä vielä kyseisestä putkesta.



                  Vakuutustarkastaja ei ole vieläkään myöntänyt laskutuslupaa vaan Hän ei ole nähnyt osaa, nämä samat kuvat laitoin maililla myös hänelle. Ongelma on hänen mielestään siinä, että osa olisi saattanut olla väsynyt ajan mittaan ja mikään ei siten viittaisi sen hajoamiseen kolarissa. Todella paskamaista tapella tälläisestä asiasta, pahimmassa tapauksessa joudun itse maksamaan vielä tuon koneen puolen korjauksen

                  Siistii kun syytön saa maksaa [tm]. Vakuutuksen ottajilta vaan rahat pois (vaikka ei tämä ollutkaan oma yhtiöni).

                  Uskomaton äijä, joutuu taas kohta soittaan sille.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    #10
                    Nyt tuli vastaus sähköpostissa.

                    Katsoin kuvat. Vaikuttaa hieman oudolta että näin pienen törmäyksen johdosta
                    moottori liikkuisi niin paljon ehjien kumityynyjen varassa , että ko. putki
                    pääsisi vaurioitumaan rintapeltiä vasten. Haluan vielä nähdä sen kohdan
                    vielä autossa. Eli kun se menee takapuskurin korjaukseen.

                    Onko koneeseen tehty jotain korjauksia??
                    Hohhoijaaa :help:
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Siis onko se pata rikki vai pelkästään toi putki?
                      ...

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17837
                        • PKS

                        #12
                        Kyseinen putki siis joka sijaitsee kannen takaosassa melkein tulipellissä kiinni. Se on nyt vaihdettu ja auto on ajossa.

                        Tapiolan Essolla odottaa 86e lasku maksajaa. Vakuutusyhtiö jännittää ja mua alkaa oikeesti vituttaa Kirjotin sille pitkän mailin taas, nyt se alkoi jo ihmetellä miksi auto hinattiin Tampereelta Espooseen. Toivottavasti se nyt ymmärsi, että auto oli pakko saada tänne päähän - ei tässä ole töistä vapaata lähteä autoa missään Tampereella korjaamaan.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17837
                          • PKS

                          #13
                          Noni, nyt sitten soitti kaveri Tapiolan Essolta ja kertoi, että mun pitäisi maksaa lasku heille. Tarkastaja ei kuulemma anna laskutuslupaa ennen kuin on nähnyt vielä kerran auton, ja tuskin silloinkaan. Toisin sanoen mun pitäisi kuulemma karhuta rahoja sitten vakuutusyhtiöltä takaisin. Ihmeteltiin Esson kaverin kanssa sen tarkastajan asennetta. Miten se kuvittelee, että olisin autolla ajanut jos kyseinen osa olisi vuotanut ennestään :?:

                          Missä sitä viinaa on, alkaa oikeesti riittää :guns:
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Merlin
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 144
                            • Rmk

                            #14
                            Koita jaksaa Duali, pakkohan sen tarkastajan on pikkuhiljaa alkaa kuuntelemaan järkeä.

                            Ja viinaa et ota ennen ku kalajoella vai miten se meni?
                            2006 525 iX

                            Comment

                            • dunkelblau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1151
                              • Uusimaa

                              #15
                              No woi jee...

                              Mä oisin kyllä jo vieny noi murut sen tarkastajan toimistolle, sulkenu oven perässäni ja ### tolla rikkinäisellä putkenpätkällä sitä ###!!!

                              Näyttääpä to-del-la väsymismurtumalta toi, noissa kuvissakaan. Sitäpaitsi tiivistepinta aivan yhtenäinen, ei vuotokohtia näkyvissä. Lisäksi murtumapinta aivan kirkas, ei tummuneita alueita merkkinä siinäkään vuodoista aiemmin.

                              Hae merkkiliikkeestä lausunto osan kunnosta sille tarkastajalle.

                              :juo
                              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎