Suuttimen tiivisteen vaihto tulee minulle eteen. Onkohan tähän joitain hyviä vinkkejä miten sen vanhan saa helposti pois ja miten uuden taas paikalleen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuttimen tiivisteen vaihto
Collapse
X
-
Suuttimen tiivisteen vaihto
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.Tags: None
-
-
318i.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Sekään ei vielä oikein riittävästi anna infoa kun 318i:tä oli E9x:sissä sekä perinteisellä imusarjaruiskutuksella että suoraruiskulla. En tiedä kun en ole perehtynyt mutta oletan että suoraruiskun kanssa ei ole ihan niin helppoa kuin perinteisen imusarjaruiskusuuttimen tiipparin vaihdon kanssa. :thinkE39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Kyse on N43:sta eli tästä: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=13_1233
En ole vanhaa suutinta ennen asentanut ja muistelisin joskus ohjeita tiivisteen vaihtoon lukeneeni, mutta nyt en mistään löydä.
Vanha lienee turvallisin poistaa leikkaamalla veitsellä tiiviste poikki. Jos yrittää sitä urasta nostaa pois, niin riskinä kait on suuttimen vaurioituminen. Paikalleen laitossa kait taas on riskinä tiivisteen venyminen.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostKyse on N43:sta eli tästä: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=13_1233
En ole vanhaa suutinta ennen asentanut ja muistelisin joskus ohjeita tiivisteen vaihtoon lukeneeni, mutta nyt en mistään löydä.
Vanha lienee turvallisin poistaa leikkaamalla veitsellä tiiviste poikki. Jos yrittää sitä urasta nostaa pois, niin riskinä kait on suuttimen vaurioituminen. Paikalleen laitossa kait taas on riskinä tiivisteen venyminen.
Tuntui alussa, että menee vituiksi, mutta se toimii. Tiiviste supistuu. Sormilla vielä painelet tiivistettä uraan. Paras on, jos suuttimen pään korkki/tulppa on tallessa niin se puristaa tiivisteen just sopivaksi. Menee kyllä ilman sitä korkkia/tulppaakin. Noin on asennettu kuuteen suuttimeen tiivisteet ja ei ole ollut ongelmia tai on niitä vaikka mitä, koska N54. Sama tiiviste N54 ja N43 suuttimessa.
E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
^Kiitos. Tuo kuulakärkikynä tai muu vastaava taisi olla se jippo, jonka muinoin jossain videossa näin. Oli vain tyystin päässyt unohtumaan.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Kuitataan vielä tänne, että ohje oli hyvä. Tosin hetken aikaa hirvitti venynyt tiiviste. Se kun venähtää asennuksessa hieman. Mutta kun laittoi sen suuttimen tulpan paikalleen ja antoi olla siinä yön yli, niin seuraavana päivänä oli tiiviisti urassa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment