katselin vaan tuota yhtä kaaraa kun siinä oli ilmamäärämittari ahtoputkessa.. öh omassani ainakin laitoin ahtimen imupuolelle ja hyvin pelitti.. onko moisella edes merkitystä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ahdetussa ilmamäärämittari ahtoputkeen vai ahtimeen?
Collapse
X
-
Painepuolelle.
+toimii täysin kuten vapari, ei ylimääräisiä nykimisiä. Läppä ei jää heilumaan paineiskujen vaikutuksesta ku löysätään kaasusta.
-mittari ei kestä painetta vakiokunnossa. Pohja pitää tiivistää ja pultata kiinni. Kantapään kautta opittua.. nimimerkillä marketista liimauspuristimilla mittari väliaikaisesti kasaan..
Mahdollistaa myös ulkoilmaan purkavan dumpin asennuksen ennen mittaria. Ei mene seokset vituilleen vaihtohetkellä.
Omassa turbohärvelissä toimi huomattavasti paremmin painepuolella. En näkisi mitään syytä miksi laittaisi läppämittarin imupuolelle. Eri asia sitten on kuumalanka yms mittarit.. saattaa olla jopa parempi sijoittaa imupuolelle.. ei ainakaan pääse niin paljoa öljyn kanssa tekemisiin.
-
-
Originally posted by MazaPainepuolelle.
-mittari ei kestä painetta vakiokunnossa. Pohja pitää tiivistää ja pultata kiinni. Kantapään kautta opittua.. nimimerkillä marketista liimauspuristimilla mittari väliaikaisesti kasaan..
itellä oli l-jetillä ja imupuolella silloin ja toimi ihan hyvin.. ei ikinä tullut mieleenkään laittaa sitä ahtopuolelle.. ..
Comment
-
-
Paljon käytit painetta? Itse ajattelin nyt ainakin lähemmäs kahta tosin sitten laitan hawkin ruiskun mapilla kun saan budjetin kasaan. Eli siis tekee jengat pohjaan ja pulteilla kii. m4 pultti riittää varmaan?
itellä oli l-jetillä ja imupuolella silloin ja toimi ihan hyvin.. ei ikinä tullut mieleenkään laittaa sitä ahtopuolelle.. ..
Comment
-
-
se on oikeastaan maku kysymys haluuko sen laittaa kummalle puolelle.. niitä on molempia versioita olemassa.
ehkä paremmin mittari kestää jos sen laittaa enne ahdinta ja se mikä läpän heilumiseen tulee niin sama ilmamäärä menee enne ja jälkeen ahtimen joten en näe eroa miksi toisessa heiluisi enemmän.
dumppihan sitä tietysti sotkee mutta eipä käy laihalla vaihdoissa :lol:
itse pitkän pohtimisen jälkeen päädyin imupuolelle asentamisesta ja kivasti kukkuu
Comment
-
-
Ideahan tossa varmaan on se että imamäärämittarissa on imuilmanlämpötila-anturi. Saadaan lämpötila-anturi mittaamaan oikeaa lämpötilaa... ahdinhan vähän lämmittää ilmaa.... cooleri jäähdyttää... eli coolerin jälkeen painepuolelle.
Voihan tietysti laittaa irto lämpötila-anturin imusarjaan.
(erityisesti auttaa jos boksi ohjaa sytytystäkin, saadaan sytytys toimimaan paremmin)BMW 325 e36
Comment
-
-
Originally posted by MazaNojoo, mutta kun on dumppi ennen ilmamäärämittaria niin suurin osa ilmasta purkautuu ennen mittaria pihalle, jolloin mittarin läpän heiluminen on minimaalista. Kokemuksesta voin suositella.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tom1sDumppiahan(päästää paineet ulkoilmaan) ko. järjestelmässä ei voi käyttää koska menee rikkaalle kun ilma "häviää". Mielestäni LMS:ltä forgea hakiessani päädyttiin tähän ratkaisuun..BMW F32 435d
Comment
-
Comment