Announcement

Collapse
No announcement yet.

ahdetussa ilmamäärämittari ahtoputkeen vai ahtimeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    ahdetussa ilmamäärämittari ahtoputkeen vai ahtimeen?

    katselin vaan tuota yhtä kaaraa kun siinä oli ilmamäärämittari ahtoputkessa.. öh omassani ainakin laitoin ahtimen imupuolelle ja hyvin pelitti.. onko moisella edes merkitystä.
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #2
    Painepuolelle.

    +toimii täysin kuten vapari, ei ylimääräisiä nykimisiä. Läppä ei jää heilumaan paineiskujen vaikutuksesta ku löysätään kaasusta.

    -mittari ei kestä painetta vakiokunnossa. Pohja pitää tiivistää ja pultata kiinni. Kantapään kautta opittua.. nimimerkillä marketista liimauspuristimilla mittari väliaikaisesti kasaan..

    Mahdollistaa myös ulkoilmaan purkavan dumpin asennuksen ennen mittaria. Ei mene seokset vituilleen vaihtohetkellä.

    Omassa turbohärvelissä toimi huomattavasti paremmin painepuolella. En näkisi mitään syytä miksi laittaisi läppämittarin imupuolelle. Eri asia sitten on kuumalanka yms mittarit.. saattaa olla jopa parempi sijoittaa imupuolelle.. ei ainakaan pääse niin paljoa öljyn kanssa tekemisiin.

    Comment

    • ahtaja
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 437
      • Raisio

      #3
      Kun laittaa ennen ahdinta niin motornic pysyy mukana.Ei rupee läppä heilahteleen kun tulee jonkun verran paine heilahduksia.Itsellä toiminut hyvin näin. Korjatkaa jos olen väärässä.

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4319
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Ei rupee läppä heilahteleen
        No vitut.. tuossahan se juuri heiluukin niinku hullun mulkku mielipuolen perseessä. Sen osasi kertoa jopa surullisen kuuluisa SMT6.. Toimii kyllä kohtuullisesti imupuolellakin, mutta painepuolella toimii kuten vaparissakin.

        Comment

        • Tom1s
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 669
          • .

          #5
          Täällä myös ennen ahdinta. Myös mossellmanin sarjoissa on näin.

          Mielestäni on myös parempi liitosten kannalta että mittari on ennen ahdinta kuin sen jälkeen.

          Parempi olisi tosin päästä koko mittarista eroon :wink:
          F31 328i M-Sport

          Comment

          • Mr.Cold
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 214
            • Uuleapori

            #6

            Tuossa näyttäs olevan painepuolella mittari kiinni.
            Eipä ainakaan tarvi siirrellä mittaria mihinkään kun noin tekee
            -Cabrio 325- Myyty 25.9-04
            Ja e12 face-lift tulossa vapuksi =)

            Comment

            • f1zz
              GTi:stä tuttu
              • Sep 2003
              • 1469
              • Veikkola

              #7
              Originally posted by Maza
              Painepuolelle.

              -mittari ei kestä painetta vakiokunnossa. Pohja pitää tiivistää ja pultata kiinni. Kantapään kautta opittua.. nimimerkillä marketista liimauspuristimilla mittari väliaikaisesti kasaan..
              Paljon käytit painetta? Itse ajattelin nyt ainakin lähemmäs kahta tosin sitten laitan hawkin ruiskun mapilla kun saan budjetin kasaan. Eli siis tekee jengat pohjaan ja pulteilla kii. m4 pultti riittää varmaan?

              itellä oli l-jetillä ja imupuolella silloin ja toimi ihan hyvin.. ei ikinä tullut mieleenkään laittaa sitä ahtopuolelle.. ..

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4319
                • Kannus/Kokkola

                #8
                Paljon käytit painetta? Itse ajattelin nyt ainakin lähemmäs kahta tosin sitten laitan hawkin ruiskun mapilla kun saan budjetin kasaan. Eli siis tekee jengat pohjaan ja pulteilla kii. m4 pultti riittää varmaan?

                itellä oli l-jetillä ja imupuolella silloin ja toimi ihan hyvin.. ei ikinä tullut mieleenkään laittaa sitä ahtopuolelle.. ..
                Kilon tienoilla oli maksimipaineet mitä kokeilin. Mittari kestää kyllä ihan mitä vaan ku tuon pohjan pulttaa kiinni. Muistaakseni M3:lla pulttasin kiinni.

                Comment

                • larmatin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1118
                  • Perttula

                  #9
                  se on oikeastaan maku kysymys haluuko sen laittaa kummalle puolelle.. niitä on molempia versioita olemassa.
                  ehkä paremmin mittari kestää jos sen laittaa enne ahdinta ja se mikä läpän heilumiseen tulee niin sama ilmamäärä menee enne ja jälkeen ahtimen joten en näe eroa miksi toisessa heiluisi enemmän.

                  dumppihan sitä tietysti sotkee mutta eipä käy laihalla vaihdoissa :lol:


                  itse pitkän pohtimisen jälkeen päädyin imupuolelle asentamisesta ja kivasti kukkuu

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4319
                    • Kannus/Kokkola

                    #10
                    sama ilmamäärä menee enne ja jälkeen ahtimen
                    Nojoo, mutta kun on dumppi ennen ilmamäärämittaria niin suurin osa ilmasta purkautuu ennen mittaria pihalle, jolloin mittarin läpän heiluminen on minimaalista. Kokemuksesta voin suositella.

                    Comment

                    • tommi77
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 31
                      • Kerava

                      #11
                      Ideahan tossa varmaan on se että imamäärämittarissa on imuilmanlämpötila-anturi. Saadaan lämpötila-anturi mittaamaan oikeaa lämpötilaa... ahdinhan vähän lämmittää ilmaa.... cooleri jäähdyttää... eli coolerin jälkeen painepuolelle.

                      Voihan tietysti laittaa irto lämpötila-anturin imusarjaan.



                      (erityisesti auttaa jos boksi ohjaa sytytystäkin, saadaan sytytys toimimaan paremmin)
                      BMW 325 e36

                      Comment

                      • tommi77
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 31
                        • Kerava

                        #12
                        En oo kyllä ikinä nähny tehdas asennuksena painepuolella. :?:
                        BMW 325 e36

                        Comment

                        • Tom1s
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 669
                          • .

                          #13
                          Originally posted by Maza
                          Nojoo, mutta kun on dumppi ennen ilmamäärämittaria niin suurin osa ilmasta purkautuu ennen mittaria pihalle, jolloin mittarin läpän heiluminen on minimaalista. Kokemuksesta voin suositella.
                          Sama toimii kun ilmamäärämittari ennen ahdinta ja bypass-venttiili painepuolelta imupuolelle. Tämä toimii myös hyvin =)
                          F31 328i M-Sport

                          Comment

                          • Tom1s
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 669
                            • .

                            #14
                            Nyt ei ymmärrä ? Voisitko selventää tai sitten olen ilmaissut itseni epäselvästi!

                            Dumppiahan(päästää paineet ulkoilmaan) ko. järjestelmässä ei voi käyttää koska menee rikkaalle kun ilma "häviää". Mielestäni LMS:ltä forgea hakiessani päädyttiin tähän ratkaisuun..
                            F31 328i M-Sport

                            Comment

                            • Pluto
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1860
                              • Raisio

                              #15
                              Originally posted by Tom1s
                              Dumppiahan(päästää paineet ulkoilmaan) ko. järjestelmässä ei voi käyttää koska menee rikkaalle kun ilma "häviää". Mielestäni LMS:ltä forgea hakiessani päädyttiin tähän ratkaisuun..
                              Eikö Motronic tajua katkaista syöttöä jos läppä on kiinni ja koneessa kierroksia vaikka ilmaa mittarinmukaan tuntuisi jonnekkin menevän? Aika tyhmä logiikka...
                              BMW F32 435d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎