Dumpin tarkotushan on säästää ahdinta kaasuläpän sulkeutumis-tilanteessa(vaihdettaessa) kun paine törmää sulkeutuvaan kaasuläppään. Näin ollen tämä päästää ylimääräiset paineet ulkoilmaan tai kuten useimmissa mm. audeissa se kierrätetään takaisin ahtimen etupuolelle.
http://ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php
Mapillisissa järjestelmissä (ainakin) voidaan käyttää ulos päästävää dumppia mutta tossa motronic/läpällinen ilmamäärämittari menee väkisin rikkaalle kun ilma häviää pihalle= parempi käyttää kierrättävää(bypassia).
http://ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php
Mapillisissa järjestelmissä (ainakin) voidaan käyttää ulos päästävää dumppia mutta tossa motronic/läpällinen ilmamäärämittari menee väkisin rikkaalle kun ilma häviää pihalle= parempi käyttää kierrättävää(bypassia).
Comment