Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 - yhdessä pytyssä vikaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ErkkiE
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 610
    • Espoon haja-asutus

    M57 - yhdessä pytyssä vikaa?

    Kyseessä M57T2, joka kesällä kävi todennäköisesti viidellä (ja siis meni toinen kone paikalleen) ja hädin tuskin pysyi käynnissä. Aikansa raklateltuaan kuitenkin ehti hetken käydä aika normaalin kuuloisesti. Oli kuitenkin jo vaihtokone valmiina ja meni vaihtoon.

    Silloin luulin, että hetkeä aiemmin auki olleen imusarjan kautta olisi jotain mennyt koneeseen, mutta nyt innostuin purkamaan konetta. Noh, mitään osumajälkiä ei näkynyt missään. Sylintereissä ei näy mitään eikä männissä eli jos siellä mennyt jotain, niin ollut aika pehmeää tavaraa sitten.. Ykkösestä viitoseen männät ja venttiilit ihan kuin olisi melkein uusi kone (oli siis noin 300 tkm ajettu vakio-530d). Kuutosessa enemmän karstaa sekä männässä että venttiieissä. Kone ei vienyt yhtään vettä eikä kovin paljon öljyäkään. Sen sijaan oli hiukkaspöntön hyvin usein toistuvan polton ongelma (, joka siis poistui koneen vaihdon myötä ja kone oli kokonainen suuttimia myöten), vaikka dpf:lle ei tehty mitään.

    Kuvassa 4-6 pyttyjen kohta kannesta. 1-3 näyttää ihan samalta kuin 4-5, käytännössä puhtaat venttiililautaset ja karstaa ei nimeksikään.

    Onko tuossa ollut vuotoa venttiilinvarsista vai onko kuutosen suutin ollut huono? Siinä töhnää toisessa imuventtiilissä ja toisessa pakoventtiilissä. Samoin männän päällä oli jonkin verran karstaa.

    Ja siis mistään muualtakaan koneesta ole löytynyt syytä silloiseen vajaalla käymis -episodiin. Ketjut kunnossa, kampikoneisto pyörii kauniisti jne.

    E
    Attached Files
    Last edited by ErkkiE; 17-12-2022, 15:32.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5270
    • Pirkkala

    #2
    Kyllähän tuo 6. On joko syönyt öljyä tai suutin ollu huonona. Jos kävi vähän niinku viidellä niin se on joko että naftaa ei tuu oikealla lailla suuttimesta, tai pytyssä ei oo puristuksia tarpeeks
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 610
      • Espoon haja-asutus

      #3
      Suutin se mun veikkaus olisi nyt koneen avauksen jälkeen. Kone kävi ennen ja myös jälkeen (kun meni ohi) ihan normaalin kuuloisesti, veto oli normaali ennen ja jälkeen. Ainoa poikkeama oli poislukien se 5-syl -episodi aika pitkään jatkunut liiallinen nokeaminen.

      Kovasti oletin imaisseeni jotain sinne koneeseen, mutta ei se nyt kyllä siltä enää näytä.

      Ja tosiaan pytyssä ei näy mitään jälkiä. Ihan siistit sylinterit kaikki 6 kpl.

      E
      Last edited by ErkkiE; 17-12-2022, 16:56.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5270
        • Pirkkala

        #4
        Dpf nokeentuminen viittaa tosiaan myös huonoon suuttimeen.

        Käytä testissä se 6. Suutin
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 610
          • Espoon haja-asutus

          #5
          Pitää käyttää, jos niitä suuttimia johonkin meinaa käyttää. Nyt toinen kone kiinni ja siinä oli suuttimet mukana eli nämä kaikki ryjät purettu kone mukaanluettuna ylimääräistä.

          E

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎