Kyseessä M57T2, joka kesällä kävi todennäköisesti viidellä (ja siis meni toinen kone paikalleen) ja hädin tuskin pysyi käynnissä. Aikansa raklateltuaan kuitenkin ehti hetken käydä aika normaalin kuuloisesti. Oli kuitenkin jo vaihtokone valmiina ja meni vaihtoon.
Silloin luulin, että hetkeä aiemmin auki olleen imusarjan kautta olisi jotain mennyt koneeseen, mutta nyt innostuin purkamaan konetta. Noh, mitään osumajälkiä ei näkynyt missään. Sylintereissä ei näy mitään eikä männissä eli jos siellä mennyt jotain, niin ollut aika pehmeää tavaraa sitten.. Ykkösestä viitoseen männät ja venttiilit ihan kuin olisi melkein uusi kone (oli siis noin 300 tkm ajettu vakio-530d). Kuutosessa enemmän karstaa sekä männässä että venttiieissä. Kone ei vienyt yhtään vettä eikä kovin paljon öljyäkään. Sen sijaan oli hiukkaspöntön hyvin usein toistuvan polton ongelma (, joka siis poistui koneen vaihdon myötä ja kone oli kokonainen suuttimia myöten), vaikka dpf:lle ei tehty mitään.
Kuvassa 4-6 pyttyjen kohta kannesta. 1-3 näyttää ihan samalta kuin 4-5, käytännössä puhtaat venttiililautaset ja karstaa ei nimeksikään.
Onko tuossa ollut vuotoa venttiilinvarsista vai onko kuutosen suutin ollut huono? Siinä töhnää toisessa imuventtiilissä ja toisessa pakoventtiilissä. Samoin männän päällä oli jonkin verran karstaa.
Ja siis mistään muualtakaan koneesta ole löytynyt syytä silloiseen vajaalla käymis -episodiin. Ketjut kunnossa, kampikoneisto pyörii kauniisti jne.
E
Silloin luulin, että hetkeä aiemmin auki olleen imusarjan kautta olisi jotain mennyt koneeseen, mutta nyt innostuin purkamaan konetta. Noh, mitään osumajälkiä ei näkynyt missään. Sylintereissä ei näy mitään eikä männissä eli jos siellä mennyt jotain, niin ollut aika pehmeää tavaraa sitten.. Ykkösestä viitoseen männät ja venttiilit ihan kuin olisi melkein uusi kone (oli siis noin 300 tkm ajettu vakio-530d). Kuutosessa enemmän karstaa sekä männässä että venttiieissä. Kone ei vienyt yhtään vettä eikä kovin paljon öljyäkään. Sen sijaan oli hiukkaspöntön hyvin usein toistuvan polton ongelma (, joka siis poistui koneen vaihdon myötä ja kone oli kokonainen suuttimia myöten), vaikka dpf:lle ei tehty mitään.
Kuvassa 4-6 pyttyjen kohta kannesta. 1-3 näyttää ihan samalta kuin 4-5, käytännössä puhtaat venttiililautaset ja karstaa ei nimeksikään.
Onko tuossa ollut vuotoa venttiilinvarsista vai onko kuutosen suutin ollut huono? Siinä töhnää toisessa imuventtiilissä ja toisessa pakoventtiilissä. Samoin männän päällä oli jonkin verran karstaa.
Ja siis mistään muualtakaan koneesta ole löytynyt syytä silloiseen vajaalla käymis -episodiin. Ketjut kunnossa, kampikoneisto pyörii kauniisti jne.
E
Comment