Potilaana 2008 318i, jossa siis N43. Ekan kerran vika ilmeni viime keväänä pitkän maantien ajon päätteksi liikenne valoissa. Siitä auto jäi seisontaa ja vähän pitkittyneeseen korjaukseen.
Autoon on nokkaketju vaihdettu vajaa kolme vuotta ja noin 10000km sitten. Se on vielä nyt tarkistettu ja avattu sylinterinkansi ja kaikki näyttää hyvältä. Avattu myös öljypohja ja tarkistettu sihti. Yleisimmät syylliset on siis pyritty sulkemaan pois.
Ja ketju on tiukka eikä hölsky yhtään.
Vikakoodit luettuna ja koodina on 30C1 DME: Engine-oil pressure control , static.
Aina kun vikakoodi on tullut on kyse ollut lämpimästä koneesta ja tyhjäkäyntikierroksista. Mutta se ei aina tule tyhjäkäyntikierroksilla vaan satunnaisesti.
Yritin Inpalla saada tästä livedataa näillä Bimmerproffsin ohjeilla: https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/
Mutta ei onnistu sillä mulla noi vaihtoehdot ei toimi Inpassa. Mulla Inpassa MSD80 versiolla 1.001, kun Bimmerproffsin ohjeissa on maininta että no menut on versiossa 2.023.
Tähän mennessä on siis arvattu syylliseksi jakoketjua ja öljysihtiä, mutta voisko öljynpaineen säätöventtiili olla viallinen? Osa 12 tässä kaaviossa:

Entä olenko mä nyt ton Inpan suhteen vaan kädetön, kun en saa tuota livedataa sieltä kaivettua?
Kuvia lisään kohta.
Autoon on nokkaketju vaihdettu vajaa kolme vuotta ja noin 10000km sitten. Se on vielä nyt tarkistettu ja avattu sylinterinkansi ja kaikki näyttää hyvältä. Avattu myös öljypohja ja tarkistettu sihti. Yleisimmät syylliset on siis pyritty sulkemaan pois.
Ja ketju on tiukka eikä hölsky yhtään.
Vikakoodit luettuna ja koodina on 30C1 DME: Engine-oil pressure control , static.
Aina kun vikakoodi on tullut on kyse ollut lämpimästä koneesta ja tyhjäkäyntikierroksista. Mutta se ei aina tule tyhjäkäyntikierroksilla vaan satunnaisesti.
Yritin Inpalla saada tästä livedataa näillä Bimmerproffsin ohjeilla: https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/
Mutta ei onnistu sillä mulla noi vaihtoehdot ei toimi Inpassa. Mulla Inpassa MSD80 versiolla 1.001, kun Bimmerproffsin ohjeissa on maininta että no menut on versiossa 2.023.
Tähän mennessä on siis arvattu syylliseksi jakoketjua ja öljysihtiä, mutta voisko öljynpaineen säätöventtiili olla viallinen? Osa 12 tässä kaaviossa:

Entä olenko mä nyt ton Inpan suhteen vaan kädetön, kun en saa tuota livedataa sieltä kaivettua?
Kuvia lisään kohta.
Comment