Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 Paukkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    M50B20 Paukkuu

    Ilmaantu eilen mielenkiintoinen ongelma..

    Bemu paukuttelee putkessa. Polkemalla autoa paikallaan esim. ~3000rpm ja löysää kaasun niin putkessa päksää. Tulpat on uudet, ja muuten auto käy hyvin eikä nyvi. Käyntiin lähtemisessä on ongelmia ollut lämpösellä kelillä mutta kylmällä kuin palmunalta joka viittaisi tuohon lämpötila anturaan..Voisiko tuosta johtua vai mistä lähden vikaa hakemaan??

    Ilmeisesti se ei tee hyvää kateille tuo paukkuminen..saatika edes itse koneelle :(

    Pikaista helppiä siis..autolla kuitenkin pitää päivittäin ajaa
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Sama ongelma M20B25:sessa. Lievää viritystä on tehty, eli löytyy kartiosuodatin + ilmamäärämittarista 2napsua löysemmälle ja katti poistettu. 1-3 vaihteilla paukahtaa vaihdettaessa ja paikallaan kengittäessä kaasua löysätessä. Kaasupohjassa kiihtyy hieman nykien ja ikäänkuin portaallisesti. Mikähän mahtaa olla vialla? Autoon on tehty boschin moottoritesti ja siitä ei löytynyt muuta huomautettavaa kuin 3.sylinterin muita korkeammat puristuspaineet ja puoliksi rikkinäinen lambda. Kulutus maantieajossa on pienimmilläänkin ~9litraa sataselle, onkohan ihan normaalia? 17" Rengastus vaikuttaa, mutta onko kulutuksessa siltikin liikaa?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • Platinum
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 274
      • Lieto

      #3
      Vaikuttaisi aivan puolavialta...mulla teki samanlaista 2,5 kone...viaksi löytyi yks puola ja imusarjan alta yksi huohotinletku irti.
      -BMW 530d E61 M-sport-

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        No mulla ei kyllä oo mitää virityksiä tehty.

        Ja kulutus on noin 7,5-9,5litraa..Ja pakokaasu arvot helvetin hyvät..Eli sulkee lambaadan aika tehookkaasti pois.

        Jos olis puolavika, niin eihän auto sillon pyöris muuten tasaseen..?
        Last edited by Janzki; 17-10-2005, 19:22.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • apina
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 274
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Janzki
          No mulla ei kyllä oo mitää virityksiä tehty.

          Ja kulutus on noin 7,5-9,5litraa..Ja pakokaasu arvot helvetin hyvät..Eli sulkee lambaadan aika tehookkaasti pois.

          Jos olis puolavika, niin eihän auto sillon pyöris muuten tasaseen..?
          Puolavika selvästi...
          318iA Touring -02
          ex 316 2.5l -87
          ex 525tdsA Touring -95

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Ilmaantu samantien, kun laitto uudet tulpat?
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Originally posted by L.H
              Ilmaantu samantien, kun laitto uudet tulpat?
              Hmm..tarkemmin ajateltuna kyllä.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2481
                • Lohja

                #8
                Originally posted by Janzki
                Hmm..tarkemmin ajateltuna kyllä.
                Pistäpä vanhat takasin..

                Turha lähteä etsimään mitään kalliita vikoja, kun ainakaan ton kokeilu ei maksa mitään. Ei se olis ensimmäinen kerta kun uus tulppa olis paskana.
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by L.H
                  Pistäpä vanhat takasin..

                  Turha lähteä etsimään mitään kalliita vikoja, kun ainakaan ton kokeilu ei maksa mitään. Ei se olis ensimmäinen kerta kun uus tulppa olis paskana.
                  Nyt ei sitten vituttas tippaakaan jos ne vanhat tulpat ei olis mökillä jonne on matkaa riittävästi :(

                  Meinaat että tulppa olisi rikki, että kylmänä toimisi mutta kuumana ei?
                  Edelleen ihmettelen sitä että tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kehrää..Ainoastaa kierroksilta laskiessa paukkaa
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4320
                    • Turku

                    #10
                    Mullakaan ei ollut aiemmin ongelmia, mutta lähes välittömästi laitettuani autoon paremmat platinatulpat, kone alkoi ajoittain kiihdytyksissä nykiä pirusti ja paukutella ajoittain putkeen.
                    No, koska koneessa oli neljä orkkispuolaa, joissa oli pieniä hiushalkeamia, vaihdoin ne ja sen jälkeen ei mitään ongelmia.
                    Ongelma siis ilmeni vasta noiden "tehotulppien" asennuksen jälkeen.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by jani73
                      Mullakaan ei ollut aiemmin ongelmia, mutta lähes välittömästi laitettuani autoon paremmat platinatulpat, kone alkoi ajoittain kiihdytyksissä nykiä pirusti ja paukutella ajoittain putkeen.
                      No, koska koneessa oli neljä orkkispuolaa, joissa oli pieniä hiushalkeamia, vaihdoin ne ja sen jälkeen ei mitään ongelmia.
                      Ongelma siis ilmeni vasta noiden "tehotulppien" asennuksen jälkeen.

                      Just joo..Kaks kärkiset tulpat tuonne nyt meni..Entiset tosin oli kans..Mutta entisillä käynti oli selvästi huonompi kuin noilla, ainoo vain että ei paukkunut.

                      Pystyykö noita puolia mittaamaan mitenkään? Siisteille ne kyllä näytti, ei halkeamia ollu havaittavissa eikä muitakaan merkkejä siitä että ne olis huonot.

                      Alkaa sylettää jo, autoa huollat niin huonompaan suuntaan menee..
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Itellä m52b28 ja on paukutellu just tuolleen paikallaan kaasua painellessa ja vaihdejarrutuksissa niin kauan kun on auto ollu miulla, vaikka on tulpatkin vaihdettu. Luulen kyllä että omassa tapauksessa se johtuu varmaan siintä kun on vaihdettu pakoputki katilta taaksepäin rosteriseen. Tai sitten se vaan on vika/ominaisuus. .
                        M550d

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Unohin tuon mainita että moottorijarrutuksessa ei pauku kun ei saa polttoainetta..
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4320
                            • Turku

                            #14
                            Eipä ne puolatkaan ikuisia ole.
                            Bmw:llä on puolatesteri, jolla saa selville kunkin puolan sielunelämän.

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #15
                              Ei ole ominaisuus missään m50 tai m52 moottorissa.
                              Minusta selvä sytytysvika, eli tulppa/tulpat rikki tai autoon sopimattomat, tai puolavika.
                              Jos saat jostain ehjän puolan halvalla tai lainaan niin kokeilemaan vaan, ja kannattaa aloittaa niistä mitä ei vielä ole vaihdettu.
                              Ja katsoa että maadoitukset on kunnolla kiinni eikä hapettuneita, on tärkeää!
                              Mutta ensin kokeilisin kyllä eri tulpilla... Ja katso ettei niissä mitkä nyt on kiinni ole eristeissä halkeamia.

                              nimim. puolavikojen kanssa tapellut...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎