Originally posted by suppari
View Post
N57 suuttimen irroitus
Collapse
X
-
Kuten sanoin niin aina se ei ole mahdollista, esim itellä oli n57 missä kiertokangen laakeri oli kaput niin ei semmosta käytellä enää yhtään. Mutta ehjästä koneesta se lähtee aina ajamalla viimeistään irti ennemmin tai myöhemmin. Tottakai eihän se käy että asiakkaan autolla ajeötaidiin viikkoja suutinta irrotellessa mutta näin kotiloloissa kyllä. Sitten kun suutin on oikeasti kiinni niin jos sitä lähtee irrottamaan ajamalla niin kaikki paikat jää ehjäksi, ulos vetäjillä ja rajulla voimalla aikausein jotain hajoaa. Yhden N47 suuttimen laitoin vetoon moottorinostimella ihan ekaksi ennenkuin aloitettiin työstämään, auttaa kummasti kun suutin on kokoajan vedossa jo valmiiksi isolla voimalla. Kai näiden kanssa on oikeasti kaikki mahdollista ja kuulemani mukaan psa pakuissa nuo voi olla oikeasti tiukassa kun tuulilasin kouru ohjaa valumavedet sinne suuttimen syvennyksiin suoraa. Mutta ehkä sekin päivä tulee vastaan että se sitten on oikeasti niin kiinni että kaikki ympäriltä pitää rikkoaF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
-
Kaverin m57 oli suutin silleen jumissa että suutin katkesi keskeltä kun sitä isolla liukuvasaralla paukutettiin tuntitokkulla irti.
Jämät sitten vinguttamalla pitkällä kovametalliviilalla ja puikkohitsillä pois. Ihan karmee työmaa.
Se oli koko matkalta umpiruosteessa, en usko että se ois lähteny ajamalla vuodessakaan irti.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Koskee M57:aa, mutta omasta E53 käytin suuttimet irti silleen että vaikka ulosvetotyökalu löytyy, niin ruuvit auki ja nostamalla pois. Odotin kyllä ihan muuta, kun autolla ikää 20 vuotta ja suuttimetkin orkkikset tietääkseni. Suomiauto. Venttiilikopan tiivisteen uusinta pakotti tekemään.
Comment
Comment