Announcement

Collapse
No announcement yet.

N55 vikavalo (drivetrain failure) - yhä rikki on

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7051
    • Forssa

    #16
    Hienoa että selvisi vika.

    Ei vaan mahdu mun pikku päähän että mikä bms putkessa sitten aiheuttaa moista? :think

    Ja kuinka hyvän huono mhd ohjelma onkaan jos kerta tällaiset viat saadaan sillä piiloon?

    Ratkaisu on aina hyvästä mutta omalla kohdalla herättää myös paljon kysymysmerkkejä.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5403
      • S:t Karins

      #17
      Tuossa Burgerin intakessa on MAF sellaisessa paikassa että ilmavirtaus ei ole optimaallinen. Mm Bimmerpost foorumilta voi lukea näistä ongelmista:



      MAF kuuluu olla suorassa putkessa kun taas Burgerin versiossa MAF on mutkassa:


      Jopa vakiomoottorilla saattaa tulla murheita tuon intaken kanssa, mutta viritys esim. MDH:llä tuo viimeistään nuo murheet esille. JB4 toimii eri tavalla ja se poistaa jatkuvasti tuon koodin ja näin peittää tuon MAF ongelman.
      "90% of BMS' customer base is running a JB4 and the intake was designed for use with the JB4."
      Last edited by Tommix; 26-07-2023, 09:34.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • ximmo
        Bimmer Rookie
        • Jan 2023
        • 47
        • Helsinki

        #18
        Kiitti vielä selvennyksistä. Kaiken huippu on kuitenkin se, että ostin sen intaken ihan sulovileeninä eli vain syystä, että halvalla sain. Niinpä tosiaan sain, ja sain myös enemmän mitä tilasin. Noin yleisesti en pidä tuota kovinkaan tarpeellisena virinä ainakaan tehojen puoleen, kun usein se aftermarket intake "rikkoo" moottorille suunnitellun ilmavirtauksen, erityisesti jos vakioboksia ei hyödynnetä ollenkaan. Ehkä ainoa fiksu olisi laittaa vakioboksiin joku K&N mut sitte puhutaan jo valmistajankin mukaan 1-2 hevosvoiman gainista... toisaalta se olisi jo merkittävä etu, jos kyseessä olisi vapari!

        Ja joo, ymmärrän kyllä, että sitten kun aletaan repiä oikeasti huipputehoja, niin intakella on väliä. Mutta näin käyttiksessä tehojen puolesta intaken vaihtelulla on olematon ero, ainakin meitsin autoilukokemuksella. Subaruista on enempi kokemusta ja esim. Imprezassa vakio (STi) ic ja intake riitti jonnekin 600 heposen tienoille. Silti moni nuorisolainen laittoi aftermarket intakea ja keulacooleria jo 300 pollen tienoilla "koska se nyt vaan pitää olla". Ja Imprezoissa ne aftermarketit on aina paskan peitossa, koska ainakin näkemieni intakejen ilmanotto on käytännössä lokasuojasta. Loppupeleissä virtaa siis huonommin kuin vakio.

        Edelleen: on kyllä hämmentävää, miten herkkä BMW:n maf on putken muotoilulle tai siis virtaukselle. Mutta joka autossa on jipponsa, ei siinä.
        M135i xDrive

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by ximmo View Post
          Kiitti vielä selvennyksistä. Kaiken huippu on kuitenkin se, että ostin sen intaken ihan sulovileeninä eli vain syystä, että halvalla sain. Niinpä tosiaan sain, ja sain myös enemmän mitä tilasin. Noin yleisesti en pidä tuota kovinkaan tarpeellisena virinä ainakaan tehojen puoleen, kun usein se aftermarket intake "rikkoo" moottorille suunnitellun ilmavirtauksen, erityisesti jos vakioboksia ei hyödynnetä ollenkaan. Ehkä ainoa fiksu olisi laittaa vakioboksiin joku K&N mut sitte puhutaan jo valmistajankin mukaan 1-2 hevosvoiman gainista... toisaalta se olisi jo merkittävä etu, jos kyseessä olisi vapari!

          Ja joo, ymmärrän kyllä, että sitten kun aletaan repiä oikeasti huipputehoja, niin intakella on väliä. Mutta näin käyttiksessä tehojen puolesta intaken vaihtelulla on olematon ero, ainakin meitsin autoilukokemuksella. Subaruista on enempi kokemusta ja esim. Imprezassa vakio (STi) ic ja intake riitti jonnekin 600 heposen tienoille. Silti moni nuorisolainen laittoi aftermarket intakea ja keulacooleria jo 300 pollen tienoilla "koska se nyt vaan pitää olla". Ja Imprezoissa ne aftermarketit on aina paskan peitossa, koska ainakin näkemieni intakejen ilmanotto on käytännössä lokasuojasta. Loppupeleissä virtaa siis huonommin kuin vakio.

          Edelleen: on kyllä hämmentävää, miten herkkä BMW:n maf on putken muotoilulle tai siis virtaukselle. Mutta joka autossa on jipponsa, ei siinä.
          Mitä uudempaan moottoritekniikkaan mennään, niin sen herkempi se on kaikille muutoksille. Iso osa näistä aftermarket imuputkista ei toimi vakiota paremmin kun imevät kuumaa ilmaa konehuoneesta ja alkuperäinen ottaa järkevästi kylmää ilmaan konehuoneen ulkopuolelta. Kannattaa myös muistaa, että se valmistaja käyttää aika paljon rahaa ja aikaa kaiken optimointiin, joten ei se vakio imuputki ihan huono ole. Öljyttäviä ilmansuodattimia ei pitäisi laittaa autoihin, joissa on maf, koska se öljy suurella todennäköisyydellä sotkee sen maf ennemmin tai myöhemmin. Moniin Euro6 autoihin et voi laittaa enää webastoa, koska alkaa herjaamaan lämpötilaerosta ja kuskille tulee tästä ilmoitus..
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • ximmo
            Bimmer Rookie
            • Jan 2023
            • 47
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by HTK12 View Post
            Mitä uudempaan moottoritekniikkaan mennään, niin sen herkempi se on kaikille muutoksille. Iso osa näistä aftermarket imuputkista ei toimi vakiota paremmin kun imevät kuumaa ilmaa konehuoneesta ja alkuperäinen ottaa järkevästi kylmää ilmaan konehuoneen ulkopuolelta. Kannattaa myös muistaa, että se valmistaja käyttää aika paljon rahaa ja aikaa kaiken optimointiin, joten ei se vakio imuputki ihan huono ole. Öljyttäviä ilmansuodattimia ei pitäisi laittaa autoihin, joissa on maf, koska se öljy suurella todennäköisyydellä sotkee sen maf ennemmin tai myöhemmin. Moniin Euro6 autoihin et voi laittaa enää webastoa, koska alkaa herjaamaan lämpötilaerosta ja kuskille tulee tästä ilmoitus..
            Just näin mä oon ton intaken kanssa itsekin pohtinut ihan maalaisjärjellä. Järkevä originaaliboksi, mihin ilma ohjataan, ja vaihtoehtona moottoritilassa oleva tötterö, kumpikohan mahtaa toimia paremmin? Mut tosiaan oon herkkä ostamaan ku halvalla saa ja siks toi intake kävi mun autossa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tai koko suku.

            Subaruissa eli näissä uudempikoppaisissa Imprezoissa oli sellainen hienous, että se originaali ECU oli hiton tarkka nakuja vahtiessaan ja aiheutti helposti viritysten kera ongelmia. Siihen on yksi maailmalla noteerattu kikka installoida ECUlle konkkia väliin estämään "haamunakut". Mulla ei ees ollu mitenkään pitkälle viritetty versio ja oli just siinä kintaalla, että pärjäsin ilman niitä nakuja tai ECUn modaamista. Toki sen uudemman Imprezan motin kanssa raja tuli vastaan ajoissa, vahvistamattomana se 2,5-litrainen lohko ei kestä sitäkään tehomäärää mitä aiempi 2,0-litrainen.

            Täytyy taas kiitellä kanssakeskustelijoita, tässä tätä tietoutta karttuu minullekin. Ei oo mun eka harrastekäyttis mut eka bemari ja rehellisesti sanottuna uudet kujeet kyllä.
            M135i xDrive

            Comment

            • ximmo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2023
              • 47
              • Helsinki

              #21
              Ääh, eihän se näin helppoa ollutkaan. Eilen illalla pamahti taas drivetrain failure näytölle poikkeuksellisesti kesken ajon ja Torque kertoo saman syyn kuin aiemminkin P0302 Cylinder 2 Misfire Detected. Tänään päivällä tuli ekalla käynnistyksellä sama, mutta poikkeuksellista tällä vikakierroksella on se, että auto käy normaalisti. Kauppakeskusreissulta lähtiessäni parkkihallista kotiin, ei enää tullutkaan mitään. Eli edelleen kyse on satunnaisesta viasta, ja toistaiseksi ei ole jäänyt mitään pysyvää valoa kojelautaan.

              No kehitys kuitenkin kehittyi sen verran, että huutelee samaa sylinteriä kuin viimeksikin. Näin ollen ei siirtynyt vika puolan siirron perässä toiseen sylinteriin, joten vika ei ainakaan siinä puolassa ollut. Suutin on siis seuraava todennäköinen syypää.

              Tulipa samalla mieleen, että viime huollossa sinne meni uudet tulpat eli teoriassa voi olla myös maanantaikappale joukossa. Huollosta on jo puolisen vuotta, mutta sen jälkeen tämä probleema onkin aktivoitunut. Sitten toki on tulpanjohtoa ja muita mahdollisia syypäitä.
              M135i xDrive

              Comment

              • ximmo
                Bimmer Rookie
                • Jan 2023
                • 47
                • Helsinki

                #22
                Jaha, no kukas näitä suuttimia koodailee ja vaihtaa pk-seudulla? Nyt vika oli taas äskeisellä lenkillä läsnä ja "vakioputka", jossa oon autojani käyttänyt noin 15 vuotta, sanoi, ettei tämä mene ihan heidän osaamisalueelle.

                Tsekkasin suuttimia Googlesta (ja muun muassa Alvadista), mutta hinnat heiluu aika lailla ja tarjoaa rekisterinumerolla montaa vaihtoehtoa, mutta ovatko ne kaikki sopivia? Sokkona rekkarilla tilaamiseen luottaen tuli sopimaton kytkinlevy isäukon autoon. Pihinä ajattelin ostaa vaan yhden ja jos toinenkin käy kenkkuilemaan, niin sitten kenties loput kerralla. (Pieni taloudellinen katastrofi käsillä, niin siksi näin.)

                Taisi nyt jäädä viikonlopun mökkireissu väliin. Klapit odottavat halkojaansa.
                M135i xDrive

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7051
                  • Forssa

                  #23
                  Oman kokemuksen mukaan rekkarihaku on puuta heinää.
                  Mene bmwfans.info ja spare parts. Syötä vin 7 viimeistä merkkiä hakuun. Haet oikean osion alta haluamasi osan räjäytyskuvasta ja kopioit osanumeron. Sitten sillä haet valitsemaltasi sivulta osia osanumeron mukaan.
                  Näin saat oikeita osia.
                  Ota huomioon että jotkin sivustot vaihtavat ilmoittamatta merkkiosan tilalle halppista, jos ei ole saatavilla juuri sitä merkki osaa.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • ximmo
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2023
                    • 47
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by |foder| View Post
                    Mene bmwfans.info ja spare parts. Syötä vin 7 viimeistä merkkiä hakuun. Haet oikean osion alta haluamasi osan räjäytyskuvasta ja kopioit osanumeron. Sitten sillä haet valitsemaltasi sivulta osia osanumeron mukaan.
                    Näin saat oikeita osia.
                    Kiitos tästä, nyt pitäisi olla homma hanskassa. Kopipastetin vaan koko Vin-numeron kokonaan Bmwfansiin ja sitten hakuun injector -> olin suoraan ns. oikeassa paikassa. Suuttimelle löytyi OEM-koodi ja sen avulla esim. Alvadin sivuilta taas löytyy sopivia osia. Siellähän ne rekkarihaun alla oli myös, mutta oli paljon muutakin kuin just sopivia.

                    OEM-koodin perusteella on edelleen hintahaitaria. Boschin valmistama maksaa 125 euroa ja tuttuna merkkinä kenties uskallan luottaa. Alkuperäinen varaosa on mukavasti 451 euroa ja oletan, että siellä paketissa voi silti olla Boschin valmistama suutin. Kaikkein halvin on Maxgear, joka on minulle tuntematon nimi ja jäänee siksi hyllyyn.

                    Originally posted by |foder| View Post
                    Ota huomioon että jotkin sivustot vaihtavat ilmoittamatta merkkiosan tilalle halppista, jos ei ole saatavilla juuri sitä merkki osaa.
                    Joo tää on huomattu taannoin. Harmitti, kun oli edelliset halpiskoiranluut kestänyt vain pari vuotta ja otin just kalleimmat mitä oli suoraan hyllyssä. Tästä huolimatta laittoivat Autodocilta omavalmisteet, joista saavat paremmat katteet. Ja koko tilausprosessin ajan niitä kalliimpia oli verkkokaupan mukaan hyllyssä. Hmmm... nyt muuten katsoin, niin tämä Boschin suutin olisi Autodocilla edullisempi ja minulle jäi sinne aikanaan 30 euroa rahaa tilille... uskaltaisinkos luottaa heihin taas... :think
                    M135i xDrive

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7051
                      • Forssa

                      #25
                      En tiedä ja jaksa nyt tarkistaa minkä valmistajan suuttimet N55:ssa mutta kyllähän niitä valmistaa moni muukin ns parempi valmistaja tarvikkeena. Silti selvittäisin alkuperäisen valmistajan ja etsisin sitä eri sivuilta ja tilaa sieltä mistä halvin.
                      On sitten kiinakopioitakin liikkeellä että jos tuntuu liian halvalta, ei kannata tilata.
                      Kiinalaiset ovat siitä vekkuleita että osaavat kopioida aivan jokaisen yksityiskohdan alkuperäisestä.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1796
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by |foder| View Post
                        En tiedä ja jaksa nyt tarkistaa minkä valmistajan suuttimet N55:ssa mutta kyllähän niitä valmistaa moni muukin ns parempi valmistaja tarvikkeena. Silti selvittäisin alkuperäisen valmistajan ja etsisin sitä eri sivuilta ja tilaa sieltä mistä halvin.
                        On sitten kiinakopioitakin liikkeellä että jos tuntuu liian halvalta, ei kannata tilata.
                        Kiinalaiset ovat siitä vekkuleita että osaavat kopioida aivan jokaisen yksityiskohdan alkuperäisestä.
                        …paitsi sen mikä ei näy. Kun laadulla ei ole siinä väliä. Pääasia, että näyttää samalta.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1796
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by ximmo View Post
                          Kiitos tästä, nyt pitäisi olla homma hanskassa. Kopipastetin vaan koko Vin-numeron kokonaan Bmwfansiin ja sitten hakuun injector -> olin suoraan ns. oikeassa paikassa. Suuttimelle löytyi OEM-koodi ja sen avulla esim. Alvadin sivuilta taas löytyy sopivia osia. Siellähän ne rekkarihaun alla oli myös, mutta oli paljon muutakin kuin just sopivia.

                          OEM-koodin perusteella on edelleen hintahaitaria. Boschin valmistama maksaa 125 euroa ja tuttuna merkkinä kenties uskallan luottaa. Alkuperäinen varaosa on mukavasti 451 euroa ja oletan, että siellä paketissa voi silti olla Boschin valmistama suutin. Kaikkein halvin on Maxgear, joka on minulle tuntematon nimi ja jäänee siksi hyllyyn.


                          Joo tää on huomattu taannoin. Harmitti, kun oli edelliset halpiskoiranluut kestänyt vain pari vuotta ja otin just kalleimmat mitä oli suoraan hyllyssä. Tästä huolimatta laittoivat Autodocilta omavalmisteet, joista saavat paremmat katteet. Ja koko tilausprosessin ajan niitä kalliimpia oli verkkokaupan mukaan hyllyssä. Hmmm... nyt muuten katsoin, niin tämä Boschin suutin olisi Autodocilla edullisempi ja minulle jäi sinne aikanaan 30 euroa rahaa tilille... uskaltaisinkos luottaa heihin taas... :think
                          Mistä sä luit että N55 moottorin alkuperäinen suutin maksaa 451 euroa? Siinä on varmasti virhe. Se kun mun ymmärtääkseni maksaa marmorillakin alle 200euroa. Jos ei jopa ”vain” 150 euroa. Tuossa on ”vain” sen takia, että N54:n suuttimet maksaa marmorilla noin 500 eur ja niitä ei ole tarvikkeina. Eikä muutenkaan helpolla tahdo mistään muualta löytää.

                          Edit: Taitaa sittenkin olla alkuperäisosa luulemaani kalliimpi. Bemariosilla taitaa olla n. 300, joten vois se marmorilla olla tuon 451.
                          Last edited by Silmaauki; 03-08-2023, 22:30.
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1796
                            • Turku

                            #28
                            Ja jos olen ton varaosanumeron oikein tulkinnut, niin boshin suuttimen saa pääkaupunkiseudulta 125 eurolla.
                            Injection nozzle - Original Bosch Germany - 13647597870, 13 64 7 597 870, 7597870, 13647597870 - Sopii malleihin: E82 E88 F20 F21 F22 E90LCI E91LCI Touring E92LCI E93LCI F30 F30 LCI F31 F34GT F35 F33 Cabrio F36 F07 GT F07 GT LCI F10 F10 LCI F11 Touring F18 F06 GC F06 GC LCI F12 Cabrio F12 LCI Cabrio F13 Coupe F13 LCI Coupe F01 LCI F02 LCI X1 (E84) X3 (F25) X5LCI (E70) X5 (F15) X6 (E71) Z4 E89


                            Siis, sillä ehdolla, että tulkitsin mallin oikein.

                            Ja tuon vaihtaminen ei pitäisi olla millekään huoltofirmalle mikään ongelma. Sen koodaus voi olla, mutta kun autolla voi ajaa koodaamatta, niin sen koodauksen voi tehdä muualla ja ajaa sinne. Vaihtoa ja koodausta kannattaa kysyä vaikka tuolta samasta paikasta, mistä suutinkin löytyy. Ja tuon vaihtaa melko helposti itsekin aika perustyökaluilla vaikka omassa pihassa.

                            Huomaa sitten se että suuttimen vaihdon yhteydessä pitäisi AINA vaihtaa myös se ”sovitin rengas” (decoupling element). Suomenkielinen käännökseni saattoi mennä väärin.

                            Edit: korjattu ettei tuo linkkaamani ole alkuperäisosa.
                            Last edited by Silmaauki; 03-08-2023, 22:23.
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7051
                              • Forssa

                              #29
                              Originally posted by Silmaauki View Post
                              …paitsi sen mikä ei näy. Kun laadulla ei ole siinä väliä. Pääasia, että näyttää samalta.
                              Vähän tätä yritin hakea takaa. Näyttää samalta mutta ei toimi sinnepäinkään.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1796
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by |foder| View Post
                                Vähän tätä yritin hakea takaa. Näyttää samalta mutta ei toimi sinnepäinkään.
                                Juu ymmärsin kyllä. Mutten ollut varma ymmärtääkö ihan kaikki lukijat.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎