Aloitetaas näin armonvuonna 2023 topikki parjatun M40-moottorin virittämisestä kun kukaan ei ole ollut tähän mennessä tarpeeksi tyhmä sellaiseen
Itselläni on projektina 318i touring jota ei voi museoida M42-koneella joten tarkoitus olisi tehdä 8v 318is sen sijaan. Nokaksi varmaan valikoituu Dbilaksen 296 asteinen keppi. Pakopuolelle rosteripakosarja läpivirtaavalla 2" rosteriputkella. Imupuolelle FAJS DCOE läppärungot plenumilla ja vapaavirtaussuotimella. Sytkä M43 puolapaketilla ja Maxxecu mini ohjaamaan. Tehotavoite 160v luokkaa 7000rpm rajoittimella.
Facebookin puolella joku kehui, että kansi virtaisi penkissä vakiona 200hv eli ilmeisesti kannen valulle ei tarvitse siistimistä ihmeempää tehdä? Venttiilit ilmeisesti valmiiksi mallia isot?
Vakiopuristukset on 9:1 joka on vapariin melko laimea. Vakiomännissähän on melko iso kulho joten flattopeilla puristukset varmaan saa yli 10:1? Onko M42-männät/veivit suoraan sopivat? Ne olis suorat venttiilitaskuja lukuunottamatta. Lohkon ja kannen höyläyksellä sekä ohuella metallipahvilla saa hieman korotettua puristuksia.
Venttiilijouset tarvii jämymmät. Ehdotuksia sopivista vakiojousista? Jostain syystä löytyy huonosti viriosia M40seen...
Epytechiltä löytyy 4,8kg vauhtipyörä ja Turboworksilta säädettävä nokkapyörä. Ainakin noi olis ostoslistalla.
Itselläni on projektina 318i touring jota ei voi museoida M42-koneella joten tarkoitus olisi tehdä 8v 318is sen sijaan. Nokaksi varmaan valikoituu Dbilaksen 296 asteinen keppi. Pakopuolelle rosteripakosarja läpivirtaavalla 2" rosteriputkella. Imupuolelle FAJS DCOE läppärungot plenumilla ja vapaavirtaussuotimella. Sytkä M43 puolapaketilla ja Maxxecu mini ohjaamaan. Tehotavoite 160v luokkaa 7000rpm rajoittimella.
Facebookin puolella joku kehui, että kansi virtaisi penkissä vakiona 200hv eli ilmeisesti kannen valulle ei tarvitse siistimistä ihmeempää tehdä? Venttiilit ilmeisesti valmiiksi mallia isot?
Vakiopuristukset on 9:1 joka on vapariin melko laimea. Vakiomännissähän on melko iso kulho joten flattopeilla puristukset varmaan saa yli 10:1? Onko M42-männät/veivit suoraan sopivat? Ne olis suorat venttiilitaskuja lukuunottamatta. Lohkon ja kannen höyläyksellä sekä ohuella metallipahvilla saa hieman korotettua puristuksia.
Venttiilijouset tarvii jämymmät. Ehdotuksia sopivista vakiojousista? Jostain syystä löytyy huonosti viriosia M40seen...
Epytechiltä löytyy 4,8kg vauhtipyörä ja Turboworksilta säädettävä nokkapyörä. Ainakin noi olis ostoslistalla.
Comment