Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkon maalaus - yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BestMotorWith
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 382
    • Hämeenlinna

    Lohkon maalaus - yhdistetty topikit

    Eli mikä maali on todettu hyväks lohkojen maalaamiseen?
    Eli normaali m20 koneen lohko ois tarkotus maalata, mutta miten ja millä?
    Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan, koska tollasen lohkon maalaaminen ei tunnetusti oo kai kovin helppo homma ainakaan niin että se kestäis..
    Last edited by petrolhead; 10-01-2012, 22:30. Reason: 3 topikkia lohkon maalauksesta yhdistetty. -petrol
    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
  • 325i4d
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 170
    • Haapavesi

    #2
    Originally posted by BestMotorWith
    Eli mikä maali on todettu hyväks lohkojen maalaamiseen?
    Eli normaali m20 koneen lohko ois tarkotus maalata, mutta miten ja millä?
    Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan, koska tollasen lohkon maalaaminen ei tunnetusti oo kai kovin helppo homma ainakaan niin että se kestäis..
    Yksi tuntemani volvo-harrastaja ainaskin maalaili niitä Miranolilla.. meinasi että pysyy.. lupaamaan en mene mitään koska ei ole omakohtaista kokemusta.

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Moro

      Mulla on n. 8 vuotta sitten miranolilla maalattu lohko. toimii hyvin mutta kolhimalla saa kyllä lähteen pois. Pinnan pesin kyllä melko puhtaaksi ennnen maalausta.
      HTH
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Ihan normaali alkydipohjainen miranol, sadolux tms. käy enemmän kuin hyvin. Kunnon pesu liuotinpesuaineella ja kevyt karhennus karhunkielellä takaa että se pysyy myös kiinni.

        Comment

        • kalleh
          Newbiemmer
          • Jan 2005
          • 13

          #5
          Minä maalasin seuraavasti: hiekkapuhallus, sitten epoksi ja paukkupullosta ihan normaali maali. Ja hyvin on pysynyt. Mutta on se miranolikin ihan hyvä vaihtoehto, jos musta väri kelpaa.

          Comment

          • KiD
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 445
            • Pudasjärvi

            #6
            Jatkan vaikka tätä topikkia..
            Mitäs suosittelette perämurikalle ja esim. alatukivarsille yms..
            Miranooli ei taida pysyä?
            Be My Woman

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #7
              minulla lohko vaihelaatikko perä jouset iskarit ja satulat maalattu ruiskulla 3-kerros helmiäisellä ja hyvin pysyy ku ei kolhi minneen
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Miranolia ja sadoluxia on toki saatavana kaikissa perusväreissä. em.värit toki pysyy alustan osissa ihan siinä missä mikä tahansa muukin 1-komponenttinen väri(keinohartsi tms.). Pysyvyys ruiskuttamalla ei välttämättä ole niin hyvä kuin sudilla "hieromalla". Hienoimman pinnanlaadun suhteessa kulutuskestävyyteen saa näillä ruiskutettavilla valmiiksi sävytetyillä 2-K "halpis" epokseilla. Siis näillä traktorimaaleiksi kutsutuilla. Alustaosamaalauksiin näillä kelpaa hätätilanteessa vaikka sähköruisku, mutta toki sutipelikin onnistuu. Jos ruiskuvehkeet on saatavilla, kannattaa ruiskupaine pitää korkeana(3-4bar) parhaan tarttuvuuden takaamiseksi. Kahdella rundilla läpi niin että ensimmäinen kierros on ohennettu 30%-50%. Tunnin haihtuminen/imeytyminen ja kierros tai kaksi "sitä itteään".

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #9
                  Olen maalannut oman projektin pohjan & alustan osat 2 kertaan epoksi piellä (tervalla). taisi olla Teknoksen teoll. puolen tuotteita. Sudilla vaan - saa myitä tarpeeksi. Päälle tulee vielä kyllä alustamassaa/röppistä (talvi/all weather- auto). Kestosta/toimivuudesta ei ole omakohtaisia kokemuksia vielä - pojat on kyllä kehuneet
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • Jukka81
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 1176

                    #10
                    paitsi että miranolia sävytettäessä lämmönkesto heikkenee huomattavasti..

                    mustan miranolin lämmönkesto on luokkaa +120-150astetta.. en muista tarkka lukua..
                    -E30 325i M-TechII Turbo
                    -E39 528iA M-Sport
                    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                    Comment

                    • Check Control
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2003
                      • 502
                      • Kuopio

                      #11
                      Lohkolle ensin suolahappo kylpy, sitten vaihtoehtoisesti joku pohjamaali tai kylmästi vaan pintamaali niskaan sen jälkeen esim. Biltemalta saatavaa "Moottorimuovia" pintamaalin päälle.
                      "moottorimuovi" tekee lämmönkestävän ns.lakkapinnan maalikerroksen päälle. Tälleen tein ex-auton lohkolle, ja muuten pysy h*lvetin hyvin!

                      Edittiä: Lohkosta pystyt tekemään melkein minkä värisen tahansa, kuhan muistaa laittaa tuota moottorimuovia niskaan!
                      R.I.P
                      E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Jukka81: Normaali "värillinen" alkydipohjainen miranol tai sadolux kestää kyllä vuosikausia muuttumattomana/lähes muuttumattomana moottorissa. Lohkon ulkolämpötila ei käytännössä nouse koskaan niin korkeaksi että tähän vaadittaisiin mitään ns.kuumankestomaaleja. Alkydipohjaiset tai keinohartsipohjaiset 1-K värit kestävät jopa yli 200asteen lämpötiloja, mutta tällöin voi maalin sävy aavistuksen muuttua. Lohkon ulkolämpötila ei näitä lämpötiloja voi koskaan käytännössä saavuttaa.

                        Comment

                        • -Tate-
                          Moderator
                          • Jan 2004
                          • 3210
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Mistäs noita maaleja kannattais lähtee nyt sitten metsästämään pkseudulta? Olis lohko kiinni moottoripukissa niin nyt on vielä helppo maalailla. Ajattelin jotain maalia mikä olis purkissa ja siitä sitten sudilla painelis menemään, tai miksei jos löytyy spray purkeissakin? Maali sais olla semmosta mikä sitten kanssa kestäis. Tossa on joku maalannut ton lohkon ennen punasella ja nyt lohkeillu aika kivasti.. Lähtee ilmanpaineella pois eli tollasta en haluais itselle käyvän. Olis kanssa kiva jos olis jotain perus sävyvaihtoehtoja mistä valita.
                          I Believed I Would Die.

                          Comment

                          • e24
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 628

                            #14
                            lohkon ja moottorin osien maalaus. millä ja miten kannattaa tehdä?

                            eli otsikosta vois ottaa osviittaa asialeni.
                            ajattelin hieman rojektin yhteydessä siistiä konehuonetta ja siihen liittyis muutama kysymys.

                            kuulemma venttiilokopan kannessa ja imusarjassa kestää tavan automaalit, mutta pitääkö tuo paikansa?

                            ajattelin maalata myös remmiahtimen, kait tuossakin sit kestää tavan automaali?

                            mutta mites sitten moottorin lohko? olen kuullut kommenttia, että miranolia kylkeen ja hyvä tulee.
                            onko muita vaihtoehtoja? entä puhdistus. pitäiskö keksiä jostain paikka johon sais m30b34 lohkon mahtumaan hiekkapuhaluskoppiin, vai riittääkö että olen huolellisesti pessyt rasvat ja paskat pois ja mahdollisesti nyhräilen vielä tovin vaikka teräsharjan kanssa?

                            ois kyl muutenkin viel kaikenmailman moottorinkorvakkeiat yms mitäpitäis lasikuulapuhaltaa, mutta missä?

                            eli tampereelta kaipais paikaa esim "teeitsehallia" missä vois pientä korvausta vastaan itse "puhkua ja puhaltaa"


                            edit.
                            en oo varma kuuluuko tänne vai jonnekkin muualle tää aihe. sorry jos on väärässä paikassa
                            Last edited by e24; 23-10-2005, 00:52.
                            käyttis Honda CR-v
                            .... MR2
                            ----------------------------
                            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by e24
                              pitäiskö keksiä jostain paikka johon sais m30b34 lohkon mahtumaan hiekkapuhaluskoppiin
                              Jos haluat pilata lohkosi, laita se puhalluskaappiin ja anna palaa...
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎