Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 Valvetronicin ohjainlaitteen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2321
    • Uusimaa

    N42 Valvetronicin ohjainlaitteen vaihto

    Jos E46:sen N42-koneeseen hankkii uuden Valvetronicin ohjainlaitteen, niin pitääkö uusi (käytetty) boksi parittaa/koodata autoon vai lähteekö toimimaan suoraan plug and play?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17841
    • PKS

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Jos E46:sen N42-koneeseen hankkii uuden Valvetronicin ohjainlaitteen, niin pitääkö uusi (käytetty) boksi parittaa/koodata autoon vai lähteekö toimimaan suoraan plug and play?
    Nyt pistit pahan. Mitään VIN siinä ei ole, on ihan slave moduli siinä mielessä.

    Mutta se on varma, että VVT nokka-akselin ääriasennot sille on pakko opettaa, eli tietokonetta ja ihan minimissään INPA tarvitset joka tapauksessa sen vuoksi.

    N46 koneessa tilanne olisi eri, sillä VVT toiminnot on integroitu DME:n yhteyteen.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2321
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Dualfun View Post
      Nyt pistit pahan. Mitään VIN siinä ei ole, on ihan slave moduli siinä mielessä.

      Mutta se on varma, että VVT nokka-akselin ääriasennot sille on pakko opettaa, eli tietokonetta ja ihan minimissään INPA tarvitset joka tapauksessa sen vuoksi.

      N46 koneessa tilanne olisi eri, sillä VVT toiminnot on integroitu DME:n yhteyteen.
      Näin minäkin tässä olen pähkäillyt. Jokatapauksessa vaikuttaa että tässä tapauksessa on VVT-moduli viallinen kun auto aloittaa "venttiilivikaiselta" kuullostavan putputuksen heti koneen lämmettyä. Ja käynti muuttuu normaaliksi kun ottaa VVT:n pyöreän anturin töpselin irti. Venttiilikopan alla kaikki näyttää kuin uudelta (180tkm ajettu). Ketju on tiukka ja kaikki nokat kiiltää kuin uudet.

      Tällainen vika siis kyseessä

      Avasin VVT-boksin ja neljästä teho-mosfetista kaksi on pimeänä (oikosulussa). Niitä yritetään ensin vaihtaa mutta jos ei onnistu niin täytyy vaihtaa uusi käytetty purkki tilalle. Ääriasentojen opetukseen löytyy Autocom sekä ISTA.
      Last edited by JKK; 28-09-2023, 18:53.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎