Jos E46:sen N42-koneeseen hankkii uuden Valvetronicin ohjainlaitteen, niin pitääkö uusi (käytetty) boksi parittaa/koodata autoon vai lähteekö toimimaan suoraan plug and play?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N42 Valvetronicin ohjainlaitteen vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by JKK View PostJos E46:sen N42-koneeseen hankkii uuden Valvetronicin ohjainlaitteen, niin pitääkö uusi (käytetty) boksi parittaa/koodata autoon vai lähteekö toimimaan suoraan plug and play?
Mutta se on varma, että VVT nokka-akselin ääriasennot sille on pakko opettaa, eli tietokonetta ja ihan minimissään INPA tarvitset joka tapauksessa sen vuoksi.
N46 koneessa tilanne olisi eri, sillä VVT toiminnot on integroitu DME:n yhteyteen.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
-
Originally posted by Dualfun View PostNyt pistit pahan. Mitään VIN siinä ei ole, on ihan slave moduli siinä mielessä.
Mutta se on varma, että VVT nokka-akselin ääriasennot sille on pakko opettaa, eli tietokonetta ja ihan minimissään INPA tarvitset joka tapauksessa sen vuoksi.
N46 koneessa tilanne olisi eri, sillä VVT toiminnot on integroitu DME:n yhteyteen.
Tällainen vika siis kyseessä
Avasin VVT-boksin ja neljästä teho-mosfetista kaksi on pimeänä (oikosulussa). Niitä yritetään ensin vaihtaa mutta jos ei onnistu niin täytyy vaihtaa uusi käytetty purkki tilalle. Ääriasentojen opetukseen löytyy Autocom sekä ISTA.Last edited by JKK; 28-09-2023, 18:53.
Comment
-
Comment