Jos E46:sen N42-koneeseen hankkii uuden Valvetronicin ohjainlaitteen, niin pitääkö uusi (käytetty) boksi parittaa/koodata autoon vai lähteekö toimimaan suoraan plug and play?
N42 Valvetronicin ohjainlaitteen vaihto
Collapse
X
-
N42 Valvetronicin ohjainlaitteen vaihto
Tags: None
-
Nyt pistit pahan. Mitään VIN siinä ei ole, on ihan slave moduli siinä mielessä.Originally posted by JKK View PostJos E46:sen N42-koneeseen hankkii uuden Valvetronicin ohjainlaitteen, niin pitääkö uusi (käytetty) boksi parittaa/koodata autoon vai lähteekö toimimaan suoraan plug and play?
Mutta se on varma, että VVT nokka-akselin ääriasennot sille on pakko opettaa, eli tietokonetta ja ihan minimissään INPA tarvitset joka tapauksessa sen vuoksi.
N46 koneessa tilanne olisi eri, sillä VVT toiminnot on integroitu DME:n yhteyteen.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
Näin minäkin tässä olen pähkäillyt. Jokatapauksessa vaikuttaa että tässä tapauksessa on VVT-moduli viallinen kun auto aloittaa "venttiilivikaiselta" kuullostavan putputuksen heti koneen lämmettyä. Ja käynti muuttuu normaaliksi kun ottaa VVT:n pyöreän anturin töpselin irti. Venttiilikopan alla kaikki näyttää kuin uudelta (180tkm ajettu). Ketju on tiukka ja kaikki nokat kiiltää kuin uudet.Originally posted by Dualfun View PostNyt pistit pahan. Mitään VIN siinä ei ole, on ihan slave moduli siinä mielessä.
Mutta se on varma, että VVT nokka-akselin ääriasennot sille on pakko opettaa, eli tietokonetta ja ihan minimissään INPA tarvitset joka tapauksessa sen vuoksi.
N46 koneessa tilanne olisi eri, sillä VVT toiminnot on integroitu DME:n yhteyteen.
Tällainen vika siis kyseessä
Avasin VVT-boksin ja neljästä teho-mosfetista kaksi on pimeänä (oikosulussa). Niitä yritetään ensin vaihtaa mutta jos ei onnistu niin täytyy vaihtaa uusi käytetty purkki tilalle. Ääriasentojen opetukseen löytyy Autocom sekä ISTA.Last edited by JKK; 28-09-2023, 18:53.
Comment
Comment