Tuossa E28 528i:ssä on sellaista vikaa, että lämmityslaite puhaltaa lämmintä vain pienillä kierroksilla. Kierrosraja on 1450, jonka alapuolella tulee normaalisti lämmintä, mutta jos menee yli, niin johan alkaa ilma kylmenemään. Ongelmaan ei vaikuta millään tavalla auton ajonopeus - ainoastaan moottorin kierrokset.
Termostaatti on kunnossa ja uusi.
Jäähdytysjärjestelmää on ilmattu yhteensä jo n. 2 tuntia ja alkaa sormet olla kipeänä letkujen painelusta. Ilmausta on tehty tasamaalla ja pienessä ja isossa ylämäessä. Mistään ei jäähdytysjärjestelmä vuoda.
Sitten tuli mieleen, että voiko tuo magneettiventtiili tukkia nesteen kierron, kun virtaus nopeutuu?
Kun venttiilille tulevaa letkua painelee auton ollessa sammuksissa, niin mag.venttiili napsuu.
En ole irroittanut venttiiliä, joten en tiedä sen tarkkaa rakennetta.
Apua kaivataan, pakkaa tuo talvi lähestyä...
Venttiili on siis tuo osa nro. 1.
EDIT: Kuva ei pelitä enää. Mutta täältä se löytyy. (jos kuva ei näy, niin paina "paivitä" pari kertaa)
Termostaatti on kunnossa ja uusi.
Jäähdytysjärjestelmää on ilmattu yhteensä jo n. 2 tuntia ja alkaa sormet olla kipeänä letkujen painelusta. Ilmausta on tehty tasamaalla ja pienessä ja isossa ylämäessä. Mistään ei jäähdytysjärjestelmä vuoda.
Sitten tuli mieleen, että voiko tuo magneettiventtiili tukkia nesteen kierron, kun virtaus nopeutuu?
Kun venttiilille tulevaa letkua painelee auton ollessa sammuksissa, niin mag.venttiili napsuu.
En ole irroittanut venttiiliä, joten en tiedä sen tarkkaa rakennetta.
Apua kaivataan, pakkaa tuo talvi lähestyä...
Venttiili on siis tuo osa nro. 1.
EDIT: Kuva ei pelitä enää. Mutta täältä se löytyy. (jos kuva ei näy, niin paina "paivitä" pari kertaa)
Comment