Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Puukan" 2.5l m20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    "Puukan" 2.5l m20

    Millä reseptillä on tämä m20b20 2.5 "puukan" kone tehty?

    Kampi on b23:sesta....

    Onko poraus 83mm vai 83.5mm?

    Minkä mäntiä on käytetty? volkkarin... Mutta minkä volkkarin? Ihan original mäntiä vai näitä mahlen edullisia takolaisia? onko nämä suoraan käypäset vai onko sorvatut?
    Last edited by Miku; 26-10-2005, 20:35.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 827
    • Iittala

    #2
    Empä ole kuullut tuosta 2.6l:stä, vaan 2.5l paketista.

    Itsellä oli semmoinen ja tärkeimmät asiat olivat :
    - Männät (mahlen)+kampiakseli (323i)+kansitiiviste (325i)
    - Poraus (83mm)

    jolla saatiin koneen tilavuus nousemaan 2492cc ja puristukset
    kohosi noin 10.6:een.

    Tarkemmin en muista/tiedä, jotenka miks et soita puukalle ja kysy?
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Miksi et tee ite semmosta oikeasti melkein 2,6-litraista?

      Hommaat jostain 2,5-alakerran. Nakkaat sieltä sen 75mm:n iskulla olevan oksennuskampiakselin naapurin kakaroiden hiekkalaatikkoon ja laitat tilalle kuningaskampiakselin, eli 2,3:n 76,8mm:n iskulla olevan. Sorvaat sitten niistä 2,5:n kuppimännistä reunoilta ne hassut nystyrät veks ja syvennät hieman venttiilikoloja.
      On tehty, toimii, kestää ja vaikka mitä. Voit käyttää myös ne 2,5:n 135mm-kiertokanget. Tilavuutta tulee tarkalleen 2552ccm.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        [...........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:14.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by muggo
          Ja puristuksia?
          Tietenkin täysin riippuvainen siitä paljonko männästä höylää veks. Mutta jos ajattelee tekevänsä homman turvallisesti, niin jättää dekkipintaa semmosen 1,2-1,5mm. Tällaisenaan tulee ruttuja n.10,2:1.
          Yksi moottori jonka tein, on 1,0mm:n dekillä. Kone on pyörinyt jo kohta 20tkm ilman ongelmia ja kierrätettykin on... Tästä koneesta laskettiin tarkkaan puristussuhde ja se oli 10,5:1

          Hommaan tietenkin vaikuttaa myös käyttääkö alkuperäisiä 9,7:1 vaiko 8,8:1-puristeisia 2,5:n mäntiä. Kattimännissähän on se kuoppa siinä keskellä hieman syvempi. Oikeastaan tuo koko 8,8-puristeinen moottori on ihan sieltä ja syvältä.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            #6
            non

            en hommaa b25 lohkoo...

            syyt: itsellä on valmiina tossa ylikoossa oleva kone jota ajattelin kasvattaa b23 kampuralla. saa tietty b25 lohkolla sen jonku desin enemmän tilavuutta mutta turhaa vaivaa vaan tulee leimaamisen suhteen.

            tämän vuoksi lähinnä kiinnostaa männät tuohon kokoonpanoon.
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              No Puukkahan on tehnyt noita koneita 83mm:n ja 83,5mm:n männillä.

              Männät on niitä volkkarin mitälie Mahlelaisia ja ainakin 2,3-kampuraa käytettäessä Puukka on sorvauttanut niistä reunoilta keskellepäin hieman tavaraa pois. Sorvauksen jälkeen mäntä muistutttaa erehdyttävästi vakion 2-litraisen M20:n mäntää, eli siihen jää semmonen pyöreä patti keskelle.

              Niin, männät on muuten 1500:n volsun männät.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                #8
                Originally posted by T3

                Nakkaat sieltä sen 75mm:n iskulla olevan oksennuskampiakselin naapurin kakaroiden hiekkalaatikkoon ja laitat tilalle kuningaskampiakselin, eli 2,3:n 76,8mm:n iskulla olevan.
                Sehän puhuu kuin ois joku muovimoottorin osa kyseessä Ei se nyt NIIN huono se 1,8mm lyhyempi isku ole... Ja ainahan vaihtoehtona on myös 81mm isku

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2558
                  • .

                  #9
                  Originally posted by T3
                  Tietenkin täysin riippuvainen siitä paljonko männästä höylää veks. Mutta jos ajattelee tekevänsä homman turvallisesti, niin jättää dekkipintaa semmosen 1,2-1,5mm. Tällaisenaan tulee ruttuja n.10,2:1.
                  Yksi moottori jonka tein, on 1,0mm:n dekillä. Kone on pyörinyt jo kohta 20tkm ilman ongelmia ja kierrätettykin on... Tästä koneesta laskettiin tarkkaan puristussuhde ja se oli 10,5:1.
                  Siis mäntä tulee sen millin lohkon yli, eikö? Sullahan oli paksumpi tiivistekin tuossa koneessa. Kokeilitko koskaan sillä ohuemmlla tiivisteellä? Saattaisi pyöriä varmaan silläkin...?
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    [QUOTE=ZoMbiEJa ainahan vaihtoehtona on myös 81mm isku [/QUOTE]
                    ´
                    Missä?

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master
                      ´
                      Missä?
                      ETA/diesel
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • JJ Tupa
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 142
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by ZoMbiE
                        Ja ainahan vaihtoehtona on myös 81mm isku
                        Joo eikä mikää huono vaihtoehto.. vai?
                        VW Golf III 1.8T 20V -94

                        ex-
                        E36 320i Coupe -92
                        E30 325i 2.7 -85

                        Comment

                        • dunkelblau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 1151
                          • Uusimaa

                          #13
                          Itseasiassa toi B23 kampi+poraus pitäs olla parempi vaihtoehto, jos meinaa niitä tehollisia kierroksia hakea. Veturit on sitten asia erikseen...

                          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            2,3 aina asiaa....

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎