Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 imusarjan modaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    m20 imusarjan modaaminen

    Tuli tollain idea tänää mielee ku löytyy 2 kpl orkkis kaasuläppii et saisko ne rakennettuu pystyy vaikka siihen imusarjan päälle..tai siis saahan ne mut miten toimii..onko kukaa tehny kyseist operaatioo koskaa?ja samoin suuttimii löytyy 12kpl eli mihin kohtaa ne 6 lisäsuutint laittais..eli yksinkertasest sanottuun vois melkein rinnastaa 2 ruiskuu tohon samaa pakettii ku löytyy periaattees 2 täydellist ruiskuu..ja toi on tost isoreikäsest kannest..toinen 2,3 ja toinen 2 litrain..turbokäyttää ois kyseinen hässäkkä tulos!ja kone on 2,3 porattu 0,5mm ylikokoo ja turbo on lt volkkarin 2,4 diiselist..garretin joku..
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #2
    Kuulostaa ainakin aika villiltä.
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • vpernu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 522
      • Kouvola

      #3
      noniin..ku ei kantaa oteta ni sit se on vaa tehtävä..ainaki ensalkuu noi 2 kaasuläppää tohon..ja toihan riittää et se kuulostaa villiltä..

      Comment

      • vpernu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 522
        • Kouvola

        #4
        paljon muuten on e28:n m20b20 L-jetin imusarjan ja konepellin välis rakoo?

        Comment

        • 518i 86
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 126

          #5
          Mahtaakohan kone pystyä polttamaan kaikkea tota bensaa mitä se saa?

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #6
            jos sinne rinnastaa 2 täydellist ruiskuu ni kyl se kone saa just sen määrän bensaa mitä se tarvii

            Comment

            • Cee.Koo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 354
              • Twilight zone

              #7
              No läpät täytyis ainakin tehdä vaiheittain aukeaviks jos meinaa saada jonkinmoiset ajo ominaisuudet. Ja lisäsuuttimille paikat joko vanhojen rinnalle tai vastakkaiselle puolelle, bemarin tapauksessa imusarjan alle.
              Täytyy vaan kysyä et mitä järkee tossa on ja vielä jollain riiselin pikku ahtimella? Mut onnea yritykselle.
              With jap crap, life sucks and then you die

              Comment

              • vpernu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 522
                • Kouvola

                #8
                ulkosilt mitoilt se on kyl isompi ku esim T03..vaikka pakopesä oli kyl aika ahtaan näköin..en oo viel sen tarkemmin kattonu mitää numeroit enkä mitannu A/R:ää mutku ilmasiks sai ni onhan se koitettava..on mul kyl yx isompiki turbo joka on jostain työkoneest..muuten täysin ehjä mut pitäis saada vaa laakerit ja tasapainotus..

                Comment

                • vpernu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 522
                  • Kouvola

                  #9
                  Ja minkäs takii ne läpät tarvis saada vaiheittain aukeaviks?kysehän ei oo kaasarikoneest..

                  Comment

                  • f1zz
                    GTi:stä tuttu
                    • Sep 2003
                    • 1469
                    • Veikkola

                    #10
                    Laita ne lisäsuuttimet rikastimen avulla toimimaan. koneesi hukkuu bensaan kun laitat kaksi ruiskua. tuskin tulee edes toimimaan .. mieti tyhjäkäyntiä..

                    ahtimella myös et tarvitse kahta läppää kun saat AHDETTUA sen ilman pienemmästäkin reijästä sylintereihin.. Mihin sitäpaitsi tunget sen yhden läpän. siihen päälle vai?

                    kanavien, yms reikien koko ei ole virityksen mitta.

                    Itse tein imusarjan kokonaan uusiksi 6kpl 200mm imutorvista mutta 1 läpällä joka tulee painekotelon päähän. vanhaa imusarjaa jäi 5 cm koska siinä on se öljynpaluu putki, suoraan kanteen ovaalit ja pyöreät toisessa päässä imutorville ja suuttimenpaikat valmiina.

                    Comment

                    • vpernu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 522
                      • Kouvola

                      #11
                      Kahel täydellisel ruiskul tarkotin 2*6 kpl suuttimii,2*ilmamäärämittari,2*kaasuläppä,2*mootto rinohjausyksikkö jotka molemmat ohjaa eriksee noit ruiskui,eli jos siel on 2 ilmamäärämittarii ja se on tyjäkäynnil ni molemmat ilmamäärämittarit aukee puolet siitä mitä yx..eli puolet vähemmän bensaa per ruisku..miksei toimis?ja riittääpähän bensa isommillaki ahdoilla eli ei pitäis mennä laihalle ihan helpost..

                      Comment

                      • vpernu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 522
                        • Kouvola

                        #12
                        Idean sain vaan lähinnä siitä ku tääl kouvolas on on yhel jätkäl 240 turbo volvos 2*gsi kadetin ruiskui rinnastettuun..takapyörist 1,8:n ahdoil takapyörist 280hp..onhan siihen toki muutaki tehty kuten kansi,takokampi,veivit,männät,nokka jne..mut toi ois kuiteki ihan mielenkiintoin projekti lähtä koittaa..

                        Comment

                        • Cee.Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 354
                          • Twilight zone

                          #13
                          Originally posted by vpernu
                          Ja minkäs takii ne läpät tarvis saada vaiheittain aukeaviks?kysehän ei oo kaasarikoneest..
                          Ajattelin lähinnä sitä et koneesta voi tulla vittumaisen herkkä ottamaan kierroksia jo pienellä kaasunpainalluksella jos kax läppää aukee samaan tahtiin ja on jossain tehdastekoisissa ruiskukoneissakin vaiheittain aukeavia läppärunkoja. Ekax pienempi aukee abaut puoleenväliin ja sit isompi kiihtyvällä tahdilla mukaan (Opelista ainakin löytyy jos oikein muistan).
                          Mut kokeilemalla se kaikki selviää.
                          With jap crap, life sucks and then you die

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎