Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 moottori automaatin johtosarjalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by VNT
    Mikä liitin tämä on? Löytyi lambdan liittimen kanssa samasta nipusta.

    http://www.saunalahti.fi/vnur/liitin.jpg
    Eikö kukaan tiedä mikä liitin tuo on? Manuaalin johtosarjassa en tuollaista liitintä huomannut.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by VNT
      Eikö kukaan tiedä mikä liitin tuo on? Manuaalin johtosarjassa en tuollaista liitintä huomannut.
      Tuo on automaattilaatikon johto, tulee sinne laatikon päähän..
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • Mörökölli
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 1735
        • Turku

        #18
        Nostellaanpas vanhaa aihetta.

        Täällä painitaan kyseisen ongelman kanssa(-88 e30 325+M50, E34 525 -91 automaatin johtosarjalla) ja auto ei vielä ole suostunut käynnistymään, starttaa kyllä, muttei anna kipinää. Bensapumppu toimii ja bensaa tulee suuttimille asti, suuttimien aukeamisesta ei ole varmuutta.

        Nytpä olisikin mukava tietää, vaatiiko johtosarja jotain muutoksia käynnistyäkseen tai vaikka saisinkin käymään, vaatiiko jotain käydäkseen normaalisti. Johtosarja pitäisi kaiken järjen mukaan olla liitetty oikein korin johtosarjaan, mikäli tuossa pinnit täsmäävät manuaalin johtosarjaan, vai täsmääkö? Boksi on perus 403-loppuinen, vaatiiko mahdollisesti lastun vaihdon vai onkohan samat manuaalissa ja automaatissa?

        Johtosarjan boksin puoleisessa päässä, samassa nipussa joka menee hanskalokeroon boksille on relenipun läheisyydessä suorakaiteen muotoinen moninapainen liitin,(muistaakseni 12naarasnapaa) mikä tämä liitin on?

        Internet ei ole tietoa antanut, kahlattu on melko syvältä, ja olisi kiva tietää, saattaako käynnistymättömyys johtua esim. vapaavaihteen tunnistuksesta..

        Löytyykö jostain kytkentäkaavioita M50 moottoriin/automaattiin?
        www.nenifab.com

        Comment

        • marko.m
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 333
          • Keminmaa

          #19
          Originally posted by Mörökölli View Post
          Nostellaanpas vanhaa aihetta.

          Täällä painitaan kyseisen ongelman kanssa(-88 e30 325+M50, E34 525 -91 automaatin johtosarjalla) ja auto ei vielä ole suostunut käynnistymään, starttaa kyllä, muttei anna kipinää. Bensapumppu toimii ja bensaa tulee suuttimille asti, suuttimien aukeamisesta ei ole varmuutta.

          Boksi on perus 403-loppuinen, vaatiiko mahdollisesti lastun vaihdon vai onkohan samat manuaalissa ja automaatissa?

          Internet ei ole tietoa antanut, kahlattu on melko syvältä, ja olisi kiva tietää, saattaako käynnistymättömyys johtua esim. vapaavaihteen tunnistuksesta..
          Käynnistymättömyys tuskin johtuu vapaavaihteen tunnistuksesta, koska silloin auto ei edes starttaa.

          Minulla on e34 M50b25 automaatti. jouduin vaihtamaan siihen motronic boxin ja uusi boxi oli peräisin manuaalista. Numero on täysin sama. En huomannut koneen enkä minkään toiminnioissa mitään muutosta, joten en usko että automaatin ja manuaalin boxeissa on eroa. joten tuskin tarvitsee lastua vaihtaa.

          Suuttimien toiminta on kätevä tarkistaa kun laittaa meisselin suutinta vasten ja kuuntelee toisesta päästä. Pitäis kuulua selvä nakutus.
          316i e46 -04.
          Ex. 525i e34 -91

          Comment

          • Vee-eit
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 709
            • Turku

            #20
            Vapaan tai parkkiasennon tunnistuksen se vaatii. Kaverin Audista oli hiiri syönyt johdon poikki ja pitkään etsittiin vikaa. Muistaakseni se ei kuitenkaan edes startannut. Vähän väärä auto kyseessä, mutta toivottavasti tästä on edes jotain apua.
            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              #21
              Originally posted by Vee-eit View Post
              Vapaan tai parkkiasennon tunnistuksen se vaatii. Kaverin Audista oli hiiri syönyt johdon poikki ja pitkään etsittiin vikaa. Muistaakseni se ei kuitenkaan edes startannut. Vähän väärä auto kyseessä, mutta toivottavasti tästä on edes jotain apua.
              joo, audiin perustuvaa huhua mullakin on, kun auto muutettiin automaatista manuaaliin, niin vaati jotain kytkentöjä käynnistyäkseen. siinä käsityksessä itsekin olen ettei auton kuuluisi edes startata. Tai sitten koko homma on kiinni jostain ihan naurettavasta epäkohdasta, kaipa se tästä...
              www.nenifab.com

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                #22
                Lisää ideoita odotellaan, mistä vikaa alkaisi etsiä..

                -Moottorin ja korin johtosarjat "pitäisi" olla oikein kytketty.

                -Moottori on maadoitettu koriin.


                -Kokeiltu varoiksi toista Motronicin boksia.

                -Bensapumppu lähtee käyntiin kun virrat lyö päälle

                Eli,

                suuttimet ei aukea, eikä tule kipinää.


                Kampi/nokka-akselin asentotunnistimet ei ole ollut irti moottorista/johtosarjasta ja moottori on nostettu luovuttaja-autosta täysin toimintakuntoisena.

                Jotenkin tuntuu että tuossa automaatin johtosarjassa on se ahdistava paikka jossain.

                Tämän threadin alkupäässä kuvailtua liitintä, jonka kuvakin jossain linkissä oli(pyöreä, 14-pinninen) ei tunnu johtosarjasta löytyvän mistään, jonka joku oli määritellyt vaihdelootan liittimeksi.

                Itse en ole moottoria luovuttaja-autosta purkanut, joten tuo liitinhomma ei ole tiedossa sen paremmin. Loota kuitenkin oli kiinni moottorissa, enkä siitä muistini mukaan mitään liittimiä purkanut irti itse.

                Onko M50B25 moottoria ollut useammalla eri automaattilootalla kenties.

                Ideoita??
                www.nenifab.com

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎