Originally posted by VNT
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 moottori automaatin johtosarjalla
Collapse
X
-
Nostellaanpas vanhaa aihetta.
Täällä painitaan kyseisen ongelman kanssa(-88 e30 325+M50, E34 525 -91 automaatin johtosarjalla) ja auto ei vielä ole suostunut käynnistymään, starttaa kyllä, muttei anna kipinää. Bensapumppu toimii ja bensaa tulee suuttimille asti, suuttimien aukeamisesta ei ole varmuutta.
Nytpä olisikin mukava tietää, vaatiiko johtosarja jotain muutoksia käynnistyäkseen tai vaikka saisinkin käymään, vaatiiko jotain käydäkseen normaalisti. Johtosarja pitäisi kaiken järjen mukaan olla liitetty oikein korin johtosarjaan, mikäli tuossa pinnit täsmäävät manuaalin johtosarjaan, vai täsmääkö? Boksi on perus 403-loppuinen, vaatiiko mahdollisesti lastun vaihdon vai onkohan samat manuaalissa ja automaatissa?
Johtosarjan boksin puoleisessa päässä, samassa nipussa joka menee hanskalokeroon boksille on relenipun läheisyydessä suorakaiteen muotoinen moninapainen liitin,(muistaakseni 12naarasnapaa) mikä tämä liitin on?
Internet ei ole tietoa antanut, kahlattu on melko syvältä, ja olisi kiva tietää, saattaako käynnistymättömyys johtua esim. vapaavaihteen tunnistuksesta..
Löytyykö jostain kytkentäkaavioita M50 moottoriin/automaattiin?
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostNostellaanpas vanhaa aihetta.
Täällä painitaan kyseisen ongelman kanssa(-88 e30 325+M50, E34 525 -91 automaatin johtosarjalla) ja auto ei vielä ole suostunut käynnistymään, starttaa kyllä, muttei anna kipinää. Bensapumppu toimii ja bensaa tulee suuttimille asti, suuttimien aukeamisesta ei ole varmuutta.
Boksi on perus 403-loppuinen, vaatiiko mahdollisesti lastun vaihdon vai onkohan samat manuaalissa ja automaatissa?
Internet ei ole tietoa antanut, kahlattu on melko syvältä, ja olisi kiva tietää, saattaako käynnistymättömyys johtua esim. vapaavaihteen tunnistuksesta..
Minulla on e34 M50b25 automaatti. jouduin vaihtamaan siihen motronic boxin ja uusi boxi oli peräisin manuaalista. Numero on täysin sama. En huomannut koneen enkä minkään toiminnioissa mitään muutosta, joten en usko että automaatin ja manuaalin boxeissa on eroa. joten tuskin tarvitsee lastua vaihtaa.
Suuttimien toiminta on kätevä tarkistaa kun laittaa meisselin suutinta vasten ja kuuntelee toisesta päästä. Pitäis kuulua selvä nakutus.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostVapaan tai parkkiasennon tunnistuksen se vaatii. Kaverin Audista oli hiiri syönyt johdon poikki ja pitkään etsittiin vikaa. Muistaakseni se ei kuitenkaan edes startannut. Vähän väärä auto kyseessä, mutta toivottavasti tästä on edes jotain apua.
Comment
-
-
Lisää ideoita odotellaan, mistä vikaa alkaisi etsiä..
-Moottorin ja korin johtosarjat "pitäisi" olla oikein kytketty.
-Moottori on maadoitettu koriin.
-Kokeiltu varoiksi toista Motronicin boksia.
-Bensapumppu lähtee käyntiin kun virrat lyö päälle
Eli,
suuttimet ei aukea, eikä tule kipinää.
Kampi/nokka-akselin asentotunnistimet ei ole ollut irti moottorista/johtosarjasta ja moottori on nostettu luovuttaja-autosta täysin toimintakuntoisena.
Jotenkin tuntuu että tuossa automaatin johtosarjassa on se ahdistava paikka jossain.
Tämän threadin alkupäässä kuvailtua liitintä, jonka kuvakin jossain linkissä oli(pyöreä, 14-pinninen) ei tunnu johtosarjasta löytyvän mistään, jonka joku oli määritellyt vaihdelootan liittimeksi.
Itse en ole moottoria luovuttaja-autosta purkanut, joten tuo liitinhomma ei ole tiedossa sen paremmin. Loota kuitenkin oli kiinni moottorissa, enkä siitä muistini mukaan mitään liittimiä purkanut irti itse.
Onko M50B25 moottoria ollut useammalla eri automaattilootalla kenties.
Ideoita??
Comment
-
Comment