Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ja kulutusmittarin anturi?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • new_beemer
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 127
    • Kotka / Joensuu

M20 ja kulutusmittarin anturi?

Asentelin tuossa omaani M20-koneelliseen E28:ni kiekkamittarin, jossa on myös kulutusmittari. Kulutusmittari näyttää kuitenkin koko ajan nollaa. Arvelen, että kyseisen mittarin anturi puuttuu autostani, joten missä tuon anturin kuuluisi sijaita L-jet -ruiskussa? Mittarin pitäisi olla kunnossa.
    -Juho (Carsu @ #btcf)
    E28 520i (Oo=[][]=oO)
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

Korjataan hieman väärinkäsitystä. BMW:ssä ei ole minkään valtakunnan kulutusanturia, eikä tarvitsekaan olla, ko. tieto tulee moottorinohjaus boxilta. Jos systeemi on motronic, se tulee motronicin pinniltä 11 (valkoinen piuha). Motronicin lähistöllä on kolminapainen lattaliitin, jossa musta, valkoinen ja vihreä piuha. Se valkoinen on se kulutustieto mittarille.

t: Timo

Comment

• new_beemer
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 127
      • Kotka / Joensuu

Entäpä sitten L-jet? Tietääkseni mittarin saa kuitenkin toimimaan myös ko. ruiskusysteemin kanssa.
      -Juho (Carsu @ #btcf)
      E28 520i (Oo=[][]=oO)

Comment

• tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

Jotenkin minusta tuntuu että sama juttu, jetronic boxista se tieto tulee. Mistä pinnistä? Se riippuu on vanhempi (25 napainen) vai uudempi (35 napainen) jetronic kyseessä. Ja vieläpä mistä mallista (3 sarja, 5 sarja, 7 sarja) on kyse.

Pika-arvaus: 25 napainen jetronic, pinni 16.

T: tIMO

Comment

• Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

Jetronicin ja motronicin pinnejä voi tutkiskella täältä
          sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• new_beemer
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 127
            • Kotka / Joensuu

Kiitos linkistä! Nyt vielä tyhmä kysymys, mutta missä päin ruiskusysteemiä tuo pinnisysteemi sijaitsee?
            -Juho (Carsu @ #btcf)
            E28 520i (Oo=[][]=oO)

Comment

• tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan, on vain tyhmiä vastauksia.

Noi pinnit löydät ruiskuohjausboxista. Ne kuvaavat moottorin ohjausboxin ja sen liittimen signaaleja. Mikö signaali missäkin pinnissä. Sieltä minäkin ne kaivoin, tosin noi filet (ja monta muuta) mulla oli kovalevyllä.

Minulla (E23) se sijaitsee pelkääjän puoleisen etukaiuttimen suojakuoran takana. Siellä jalkatilassa oikealla puolella. Kun irroitan sen, minulla on vapaapääsy itse ruiskuboxiin. Samaa paikkaa veikkaisin myös E28:ssa, E23:n "pikkuveli" kun on.

Linkki kuitenkin oli minulle uusi, itse kaivoin ne filet jostain muualta. Joten kiitoksia siitä.

t: Timo

Comment

• herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

Originally posted by tihuovin
                Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan, on vain tyhmiä vastauksia.
                Ei se noin mene vaan: Ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä ihmisiä.

Meni yks toimiston eukko hiljaseks kun se tuli kyseleen tyhmiä ja vastasin noin
                Retard Member

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎