Asentelin tuossa omaani M20-koneelliseen E28:ni kiekkamittarin, jossa on myös kulutusmittari. Kulutusmittari näyttää kuitenkin koko ajan nollaa. Arvelen, että kyseisen mittarin anturi puuttuu autostani, joten missä tuon anturin kuuluisi sijaita L-jet -ruiskussa? Mittarin pitäisi olla kunnossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ja kulutusmittarin anturi?
Collapse
X
-
Korjataan hieman väärinkäsitystä. BMW:ssä ei ole minkään valtakunnan kulutusanturia, eikä tarvitsekaan olla, ko. tieto tulee moottorinohjaus boxilta. Jos systeemi on motronic, se tulee motronicin pinniltä 11 (valkoinen piuha). Motronicin lähistöllä on kolminapainen lattaliitin, jossa musta, valkoinen ja vihreä piuha. Se valkoinen on se kulutustieto mittarille.
t: Timo
-
-
-
Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan, on vain tyhmiä vastauksia.
Noi pinnit löydät ruiskuohjausboxista. Ne kuvaavat moottorin ohjausboxin ja sen liittimen signaaleja. Mikö signaali missäkin pinnissä. Sieltä minäkin ne kaivoin, tosin noi filet (ja monta muuta) mulla oli kovalevyllä.
Minulla (E23) se sijaitsee pelkääjän puoleisen etukaiuttimen suojakuoran takana. Siellä jalkatilassa oikealla puolella. Kun irroitan sen, minulla on vapaapääsy itse ruiskuboxiin. Samaa paikkaa veikkaisin myös E28:ssa, E23:n "pikkuveli" kun on.
Linkki kuitenkin oli minulle uusi, itse kaivoin ne filet jostain muualta. Joten kiitoksia siitä.
t: Timo
Comment
-
Comment