oiskos sitten vaan yksinkertaisesti katti sanonu itteäs irti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
KIIRE!!! katsastusmies hylkäs! M50b25
Collapse
X
-
Tutki nyt mikä sylinteri on happi vuodon syy eli otat pytty kerrallaan pois pelistä ja jos sylinteri minkä laittaa pois toiminnasta toimii niin happiarvo nousee ja jos sitten ei oleellisesti muutu arvo tai muuttuu vain vähän niin vian aiheuttava sylinteri löytyi ja siihen sitten vaihtamaan puolaa toisesta, suutinta toisesta jne...alkaa vika myös löytyä eikä tarvii arvailla..
Comment
-
-
Mä kyllä lähtisin siitä, että putki ei edelleenkään ole kunnossa jos happea on noin paljon. Jos sanot, että paklailit vähän vaimenninta ja liitoskohtaa ja enää ei pitäisi olla vuotoja, niin kyllä aivan hyvin voi olla. Ja jos happianturi sopii huonosti putkenpäähän(erikois tuplaulostulo tms.) niin ilmaa pääsee anturille...
Ja lambda-arvohan ei ole kohdallaan ikinä jos happea on liikaa.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by humalajeps kyllä mä ajattelin nyt luovuttaa ja jätän tän päivän katsastuksen väliin...kattoo torstaina mitä huollossa sanotaan ja mitä joutuu laittamaan...vatuttaa vain että menee se katsastusmaksu hukkaan ja mitä vielä huoltokin tulee maksamaan...mut pistelen sitte infoa lisää kunhan viat selviää ja leima napsahtaa..
kokeilitko lamdan vaihtoa?? näyttäis käyvän liian laihalla co2 pitäis olla n 15.00
vois hyvinkin auttaa korkeisiin happi arvoihin,kun sais lisää tavaraa poltettavax.
ainakin saksasta tuoduissa autoissa yleisin syy hylkyihin on ollut lamda vika.
käyneet liian laihalla.
Comment
-
-
Originally posted by SamiTutki nyt mikä sylinteri on happi vuodon syy eli otat pytty kerrallaan pois pelistä ja jos sylinteri minkä laittaa pois toiminnasta toimii niin happiarvo nousee ja jos sitten ei oleellisesti muutu arvo tai muuttuu vain vähän niin vian aiheuttava sylinteri löytyi ja siihen sitten vaihtamaan puolaa toisesta, suutinta toisesta jne...alkaa vika myös löytyä eikä tarvii arvailla..
onhan tossa itua mutta mistäpä hommais nuo päästöjen mittaus vehkeet että pääsis testaileen...noh eiköhän huomenna asiaan tule selkeyttä...itte oon jo nostanut kädet ilmaan....lambda vikaa eniten kyllä itsekin arvailen sillä saksan tuontihan tuo on häätynee huomenna käydä ostamassa lambda jota kokeilla..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by volbakokeilitko lamdan vaihtoa?? näyttäis käyvän liian laihalla co2 pitäis olla n 15.00
vois hyvinkin auttaa korkeisiin happi arvoihin,kun sais lisää tavaraa poltettavax.
ainakin saksasta tuoduissa autoissa yleisin syy hylkyihin on ollut lamda vika.
käyneet liian laihalla.
pojot sulle...lambdaajahan se oli paskana...näytti tasaista 0.40V arvoa koko ajan! ihmetyttää vain että keväällä toukokuussa sen vaihdoin ja ex omistaja oli vaihtanut sen vuosi sitten! nyt on boschin lambdaaja tilauksessa (110eur) saas nähdä ensviikolla muuttuuko päästöarvot!
sitten ois kysymystä että mikäs se hajottaa ton lambdan? kävin paikallisessa bmw huollossa ja eivät alkaneet mitään sanomaan ennenkuin jätän auton vikatesteriin! ja muutenkin usko loppunut koko merkkihuoltoon sillä vikakoodeja kävin luetuttamassa ja lambdasta värkki sanoi vain että "ehkä" vika siinä! kun taas tossa ei bmw huollossa jätkät näki suoraan lambda arvon ja vian!! ja lysti maksoi vain 10 eur...
niin että oisko vettä putkessa? laihat/rikkaat seokset? vai tämä paljon puhuttanut thermo shock ilmiö kaiken takana?
katotaan ja pidetään peukkuja että toi bosch tulee pelittämään pitempään kuin sen 3 kk...E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by humalapojot sulle...lambdaajahan se oli paskana...näytti tasaista 0.40V arvoa koko ajan! ihmetyttää vain että keväällä toukokuussa sen vaihdoin ja ex omistaja oli vaihtanut sen vuosi sitten! nyt on boschin lambdaaja tilauksessa (110eur) saas nähdä ensviikolla muuttuuko päästöarvot!
sitten ois kysymystä että mikäs se hajottaa ton lambdan? kävin paikallisessa bmw huollossa ja eivät alkaneet mitään sanomaan ennenkuin jätän auton vikatesteriin! ja muutenkin usko loppunut koko merkkihuoltoon sillä vikakoodeja kävin luetuttamassa ja lambdasta värkki sanoi vain että "ehkä" vika siinä! kun taas tossa ei bmw huollossa jätkät näki suoraan lambda arvon ja vian!! ja lysti maksoi vain 10 eur...
niin että oisko vettä putkessa? laihat/rikkaat seokset? vai tämä paljon puhuttanut thermo shock ilmiö kaiken takana?
katotaan ja pidetään peukkuja että toi bosch tulee pelittämään pitempään kuin sen 3 kk...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markokJos tuo auto on vuosimallia 91-92 niin todennäköisesti johtuu juuri thermo shockista ettei lambdat kestä. Yksi keino on porata takavaimentajan alimpaan kohtaan muutaman millin reikä. Auttaa ainakin jonkin verran. Muistelen, että juuri Kemissä tekevät merkkihuollossa myös noita ohjelmistopäivityksiä mukisematta. Joku joka muistaa paremmin voisi täsmentää muistinko oikein.
joo eilen kävin tuosta kyselemässä...eli keminmaan merkkihuollossa että tekeekö ne päivityksiä niin tekeväthän ne mutta ei ne tuosta thermo shockista tienneet yhtään mitään...sanoivat vain että tuo auto töpselin nokkaan ja vikakoodien lukuun...noh ei paljoo se nappaa kun kesällä eivät töpselin nokassa antaneet muutakuin ehkä juttuja...mutta kyllä tota päivitystä tohon yritän anella tuolta jospa ne sais sen tehtyä! pönttöön en reikiä rupee poraamaan sen verran tyyris tahtoo olla että itku pääsee jos sen reijän takia pomppaa sit katsastuksesta! autohan on 3/92 saksantuonti että toi thermo shock voi olla hyvin ilmeinen..!E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by humalajoo eilen kävin tuosta kyselemässä...eli keminmaan merkkihuollossa että tekeekö ne päivityksiä niin tekeväthän ne mutta ei ne tuosta thermo shockista tienneet yhtään mitään...sanoivat vain että tuo auto töpselin nokkaan ja vikakoodien lukuun...noh ei paljoo se nappaa kun kesällä eivät töpselin nokassa antaneet muutakuin ehkä juttuja...mutta kyllä tota päivitystä tohon yritän anella tuolta jospa ne sais sen tehtyä! pönttöön en reikiä rupee poraamaan sen verran tyyris tahtoo olla että itku pääsee jos sen reijän takia pomppaa sit katsastuksesta! autohan on 3/92 saksantuonti että toi thermo shock voi olla hyvin ilmeinen..!E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by humalajoo eilen kävin tuosta kyselemässä...eli keminmaan merkkihuollossa että tekeekö ne päivityksiä niin tekeväthän ne mutta ei ne tuosta thermo shockista tienneet yhtään mitään...sanoivat vain että tuo auto töpselin nokkaan ja vikakoodien lukuun...noh ei paljoo se nappaa kun kesällä eivät töpselin nokassa antaneet muutakuin ehkä juttuja...mutta kyllä tota päivitystä tohon yritän anella tuolta jospa ne sais sen tehtyä! pönttöön en reikiä rupee poraamaan sen verran tyyris tahtoo olla että itku pääsee jos sen reijän takia pomppaa sit katsastuksesta! autohan on 3/92 saksantuonti että toi thermo shock voi olla hyvin ilmeinen..!BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by humalajoo eilen kävin tuosta kyselemässä...eli keminmaan merkkihuollossa että tekeekö ne päivityksiä niin tekeväthän ne mutta ei ne tuosta thermo shockista tienneet yhtään mitään...sanoivat vain että tuo auto töpselin nokkaan ja vikakoodien lukuun...noh ei paljoo se nappaa kun kesällä eivät töpselin nokassa antaneet muutakuin ehkä juttuja...mutta kyllä tota päivitystä tohon yritän anella tuolta jospa ne sais sen tehtyä! pönttöön en reikiä rupee poraamaan sen verran tyyris tahtoo olla että itku pääsee jos sen reijän takia pomppaa sit katsastuksesta! autohan on 3/92 saksantuonti että toi thermo shock voi olla hyvin ilmeinen..!... ja sillä takapönttöön poraamisella ei ollu vtunkaan merkitystä, ainoastaan se päivitys tehos. Käskekää penkoa niitä mappeja, niin mieki käskin ja sieltä löytyi ohjeistusta! Toinen mikä kannattaa, niin käy haukkumassa suoraan toimitusjohtaja Toivasen, hommiin tulee sitäkautta hieman asennetta ja se tyhjän nysvääminen vähenee
ja samalla huomaatta kuinka nyhverö se ite johtajaki on.
Nimimerkillä, vtusti rahaa heidän firmaan syytänyt ja mikään ei ole onnistunut ekalla kerralla!!
Comment
-
-
Originally posted by jam75Jaa-a, vai etteivät tienneet...mikä vttu siinä maksaa, että ne TORSPOT ei vieläkään osaa tehdä mitään. Sielä vissiin pitää käydä taas vittuilemassa ihan urakalla. Jospa ne on unohtanu koko homman ku ovat "muuttaneet" tien toiselle puolelle... ja sillä takapönttöön poraamisella ei ollu vtunkaan merkitystä, ainoastaan se päivitys tehos. Käskekää penkoa niitä mappeja, niin mieki käskin ja sieltä löytyi ohjeistusta! Toinen mikä kannattaa, niin käy haukkumassa suoraan toimitusjohtaja Toivasen, hommiin tulee sitäkautta hieman asennetta ja se tyhjän nysvääminen vähenee
ja samalla huomaatta kuinka nyhverö se ite johtajaki on.
Nimimerkillä, vtusti rahaa heidän firmaan syytänyt ja mikään ei ole onnistunut ekalla kerralla!!
Näinhän se on että ei sieltä mitään asianomaista palvelua koskaan saa...sitten kun näyttää vähän tietoiselta jostain asiasta niin tuntuu että heillä menee pasmat sekaisin ja vittuileen alkavat että mitä siekin bemareista tiedät...kyllähän tuo on päähän ottanut ja nyt huollatan autoa joko itse tai sitten käytän tossa P.Aholla huollossa...asiantuntevia äijiä siellä...E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
No niin unohdin tossa mainita että nyt on auto saanut päästömittaukset läpi! vika oli lambdassa ja nakkasin boschin paikoilleen..huomattava ero edelliseen lambdaan että nyt toivetta että se kestää eikä tarvis tota thermoshock päivitystä alkaa miettimään...Niin vielä se vähän lambdan vaihdon jälkeenkin näytti ettei mee arvoista mutta hiukan paineilmalla ilmamäärämittarin putsailua niin naps vain...kait sinne oli kärpänen käyny kakkimassa!
Kuulin kaverilta että oulussa on firmoja jotka tekee bemareihin lastutuksia ja ohjelmamuutoksia...onko kellään kokemusta näistä?E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
Comment