Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansi vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mika Salminen
    BTCF Member 2006
    • Aug 2005
    • 44

    Kansi vika

    Nyt on tainnut käydä niin että kansi on halennut tai tiiviste mennyt nestettä häviää aikas reilusti. Vuotokohtia ei löydy paisuntasäiliönkorkki on uusittu.Auto on Vuosmallia 92 ei vanos oleva 325 Mistähän kannattaisi ruveta etsimään kantta jos siinä on vika.Onko tuossa 92 vuosmallissa venttiili määrä 24 vai 12.
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #2
    Originally posted by Mika Salminen
    Nyt on tainnut käydä niin että kansi on halennut tai tiiviste mennyt nestettä häviää aikas reilusti. Vuotokohtia ei löydy paisuntasäiliönkorkki on uusittu.Auto on Vuosmallia 92 ei vanos oleva 325 Mistähän kannattaisi ruveta etsimään kantta jos siinä on vika.Onko tuossa 92 vuosmallissa venttiili määrä 24 vai 12.
    No mihin se neste häviää? 24v .
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • 9tonni
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 177
      • Kuopio

      #3
      M50B25 on kone. 24 venttiiliä. Ja kansi on tod näk halki. Topikkeja on foorumi pullollaan,...
      Itsellä joskus vuotanut syylärinkennosta, päädyistä sekä toisessa päädyssä olevan painesäiliön alatiivisteestä.

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #4
        tekaseppa eka sellainen temppu et laitat 5-vaihteen päälle (auto ei saa ollla käynnis tietty) ja työnnät autoa eteenpäin silloin näet et jos paine menee vesitilaan (paisuntasäiliöstä pulppuaa vettä) niin kansi pahvi on mennyt tai kansi halaki sit viel katot öljytikun/öljykorkin jos se on harmaa niin sienne on päässyt nestettä eli kansi halki mut jos ei niin kato viellä tarkasti joka liitos ja vesi letku et ei vuoda mistään! itellä oli mennyt ala vesi letku poikki lemmarin alta ja sitä ei huomannut vasta ku otti lemmarin irti (e30 m20b20) muuten jos ei niin kansi irti ja koeponnistukseeen! ;( ;(
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          kuis nopsaa sitä vettä sieltä karkaa?
          ootko kurkannu öljykorkin alle? vaahtoaako esim.
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • Mika Salminen
            BTCF Member 2006
            • Aug 2005
            • 44

            #6
            Originally posted by Bmw_e30
            kuis nopsaa sitä vettä sieltä karkaa?
            ootko kurkannu öljykorkin alle? vaahtoaako esim.
            LIsäsin nestettä noin viikko sitten paisuntasäiliön ylä merkkiin ja olen ajanut sen jälkeen noin 1200km ja nyt se on taas melkein ala reunassa.Öljyn sekaan ei mene ei ole majoneesia korkissa.Jalkotilaan ei vuoda lattia matto aivan kuiva konehuoneesta eikä auton alta löydy mistään vuotokohtaa missä olisi valkoisia jälkiä.Autoon vaihdettu syyläri,vesipumppu ja letkuja noin 6000km sitten.

            Comment

            • Teukka75
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 88
              • Keski-Suomi

              #7
              Olisin ehdottanut tuota vesipumppua tuolla pienehköllä vuotomäärällä, itsellä vain se oli syynä mut pieniä jälkiä näkyi kyllä, joten sulla se ei varmaan sit siinäkään ole kun on vaihdettukin.
              _______________
              Ex: E36 325ia -94
              Ex: E28 520i -86

              Comment

              • Jusaba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 613
                • Joensuu

                #8
                Kuhan saat asian selvitettyä niin ilmoitahan tänne..
                MB


                EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                Comment

                • himonussija
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 392
                  • Finland

                  #9
                  Miten minusta alkaa tuntumaan että M50 moottorin kannet on ihan susia. Oon lukenu tältä foorumilta jo niin paljon noista M50:n sairaan kalliista kansiremonteista ja kansivioista että ihan hirvittää. Osa niistä on tietty aiheutunut siitä kun muovilapainen vesipumppu (tyyppivika) on pettänyt ja lämmöt päässy nousemaan liikaa.

                  Joskus ollu harkinnassa M50 koneisen Bemun hankinta, mutta taidan säästää sen verran että saankin M52 koneella olevan. Niissä ei tunnu niin paljoa olevan ongelmia.

                  Comment

                  • Mika Salminen
                    BTCF Member 2006
                    • Aug 2005
                    • 44

                    #10
                    Originally posted by Jusaba
                    Kuhan saat asian selvitettyä niin ilmoitahan tänne..
                    Auto pitäisi mennä ensiviikolla tutkittavaksi katsotaan sitten mitä löytyy.Kerron asiasta sen jälkeen.

                    Comment

                    • LeWe
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 168

                      #11
                      Korjasin kerran tollasen mystisen kansihomman joka vuoti kannen ja lohkon välistä pakosarjan puolelta takaa. Oli saksantuonti ja käytetty vettä ilmeisen säännöllisesti, koska oli kansipahvi ruostunut ja turvotus teki raon. Sen verran kuuma paikka, että haihtuu ennenkuin kerkiää lätäköksi. Jos syylari jouduttu vaihtamaan, niin veikkaan et on ollu liikaa painetta))) kansipahvi. Ei toi nyt kummoinen ole vaihtaa, varsinkaan ilman vanosta. Ja vähän aikaa sit oli E36 M42 jossa oli kans just vaihettu syylari ja hukkas vettä. Just kansipahvin vaihtoon tullessa poksautti vedet pihalle. Pahvi ruostunut 4-syl taakseppäin käytännössä pois. Pahvivika selviää muutamalla eurolla kun käy jossain kunnon pikahuollossa. Ne mittaa siitä paisarin suulta (korkkiauki) muistaakseni co-arvon. Jos sitä sieltä nousee, niin veden seassa on pakokaasuja. Eikä tarvitse olla edes BMW-merkkiliike.

                      Comment

                      • Happo
                        BTCF Member
                        • Sep 2004
                        • 922
                        • Kauhajoki

                        #12
                        Originally posted by himonussija
                        Miten minusta alkaa tuntumaan että M50 moottorin kannet on ihan susia. Oon lukenu tältä foorumilta jo niin paljon noista M50:n sairaan kalliista kansiremonteista ja kansivioista että ihan hirvittää. Osa niistä on tietty aiheutunut siitä kun muovilapainen vesipumppu (tyyppivika) on pettänyt ja lämmöt päässy nousemaan liikaa.

                        Joskus ollu harkinnassa M50 koneisen Bemun hankinta, mutta taidan säästää sen verran että saankin M52 koneella olevan. Niissä ei tunnu niin paljoa olevan ongelmia.
                        Saattaa olla myös niin, että tälle foorumille on kasaantunut keskimääräistä enemmän M50-moottorilla varustettujen bemarien omistajia.
                        Ford S-Max 2.0
                        Kilpuri VW Golf III VR6
                        ex:

                        F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                        Comment

                        • Janek
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 631
                          • Nakkila

                          #13
                          Originally posted by Happo
                          Saattaa olla myös niin, että tälle foorumille on kasaantunut keskimääräistä enemmän M50-moottorilla varustettujen bemarien omistajia.

                          niin, sen lisäksi että m50:siä on varmastikkin 10 kertaa enemmän verrattuna m52:siin (esim. tällä clubilla), niin m52:et on uudempia ja ehkä niiden omistajatkin osaa huolehtia paremmin koneista, yms. (uudempi auto=kalliimpi=ehkä kypsempi omistaja(?)). syyttämättä kuitenkaan ketään

                          vaikkakin olen itsekin hämmästynyt kyseisestä yleisyydestä.
                          ja hajoaa venttiilitkin turhan helpolla vaihdemissin seurauksena.
                          Last edited by Janek; 17-11-2005, 09:54.
                          Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                          Bmw 740 E38

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #14
                            Uudempi auto ei korreloi mitenkään viisauden & järkevämmän ajotavan kanssa.

                            Comment

                            • Janek
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 631
                              • Nakkila

                              #15
                              Originally posted by Lanttu
                              Uudempi auto ei korreloi mitenkään viisauden & järkevämmän ajotavan kanssa.

                              korreloi se siten kun puhutaan esim. e36 coupesta m50 moottorinen on alkuvuosilta, eli edullisempi, kun taas m52 koneiset on myöhempiä tuotteita, ja kalliimpia. esim. alle parikymppisistä luultavasti enemmistö ostaa sen vanhemman, eli edukkaamman taloudellisista syistä, kun taas alle kakskymppiset (osa) ajaa varmasti raskaammalla kaasujalalla kuin esim. 30v kaverit ja vaikka mitä paskaa voisin lisätä tähän mutta antaa olla
                              Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                              Bmw 740 E38

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎