Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 (m10) sytytyksen säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokkes
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 6

    316 (m10) sytytyksen säätö

    tarttis vähän neuvoja, kun vaihdettiin virranjakaja autoon, ja nyt ei saa millään käymään normaalisti,joko röpöttää tai ei käynnisty ollenkaan,ja kaasari vaan tussauttelee vähän väliä silloin ku ei käynnisty.(ollaan käännelty jakajaa ja kokeiltu pyörittää alusta loppuun eikä vaan saa sitä oikeaa kohtaa.)
    mikähän nyt auttais asiaan?tai voiko olla jotain muuta menny hajalle?
    neuvokaas vähän..
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2540
    • .

    #2
    Originally posted by jokkes
    tarttis vähän neuvoja, kun vaihdettiin virranjakaja autoon, ja nyt ei saa millään käymään normaalisti,joko röpöttää tai ei käynnisty ollenkaan,ja kaasari vaan tussauttelee vähän väliä silloin ku ei käynnisty.(ollaan käännelty jakajaa ja kokeiltu pyörittää alusta loppuun eikä vaan saa sitä oikeaa kohtaa.)
    mikähän nyt auttais asiaan?tai voiko olla jotain muuta menny hajalle?
    neuvokaas vähän..
    Onko johdot varmasti oikeassa järjestyksessä? 1-3-4-2
    Tarkistakaa jakajan pyörimissuunnan mukaan.
    Ei olis ensimmäinen kerta, kun menee väärin...
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • jokkes
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 6

      #3
      joo ne on 1342 ja vastapäivään.eli eikö se noin ole?ja osaatko sanoa että mistä se 1lähtee siitä virranjakajan kannesta?

      Comment

      • JSE
        Newbiemmer
        • Oct 2005
        • 8

        #4
        Originally posted by jokkes
        joo ne on 1342 ja vastapäivään.eli eikö se noin ole?ja osaatko sanoa että mistä se 1lähtee siitä virranjakajan kannesta?
        Mee starttaamaan ilman jakajan kantta ja kaveri kattoo kumpaan suuntaan se pyörijä kiertää. Sitten katot kiertääkö tulppien johdot sen jakajankannen samassa (1342) järjestyksessä. Sitten vaan testailemaan eri jakajan asennoilla. Pitäis onnistua jos on ajoituksesta kiinni.

        Comment

        • jokkes
          Newbiemmer
          • Nov 2005
          • 6

          #5
          joo kokeilin,ja pyöri vastapäivään..eli mikäköhän on vialla?

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            laitoitha sie akk kohallee ku otit jakajan pois,,, ja merkkasit mihi kohtaa uuden jakajan laitat ku irrotat vanhan
            btw ja miks vaihdoit jakajan?

            kuulostaa silt et sytkät on iha pielessä

            eli ei muutaku esim venakoppa irti pyörit koneen nii et on merkit kohallee.. pyörijä siihe 1 pytyn kohalle ja sit se 1342 järjestyksee...
            Last edited by Bmw_e30; 17-11-2005, 21:49.
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • jokkes
              Newbiemmer
              • Nov 2005
              • 6

              #7
              siinäpä se kun kaveri kerkes sen jakajan irrottaan,eikä tehnyt mitään merkintöjä, eikä laittanut mitään kohilleen..muutakun irroitti vaan kahtomatta mitään..
              missäs noi merkit näkyy kun ottaa sen venakopan irti?

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #8
                siin nokkarattaas on pistepäällä.. se pitää olla muistaakseni siin öljykanava putkiston keskimmäs kohas.. eli kannen keskellä.
                sit vaa sillei paikallee et pyörijä osottaa ykköstä ja säätöä ois jonki verra!
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                • jokkes
                  Newbiemmer
                  • Nov 2005
                  • 6

                  #9
                  siinä nokkapyöräs oli sellainen lovi.eli sekö siihen keskelle kantta?vai onko siinä joku toisenlainen merkki minkä mukaan pitää katsoa?
                  Last edited by jokkes; 18-11-2005, 00:03.

                  Comment

                  • Bmw_e30
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1260
                    • joutseno

                    #10
                    Originally posted by jokkes
                    siinä nokkapyöräs oli sellainen lovi.eli sekö siihen keskelle kantta?vai onko siinä joku toisenlainen merkki minkä mukaan pitää katsoa?
                    juurse . eli pyörä eestä päi katsottuna et ois lovi osottamas klo 12
                    ex 325i -85 325i
                    325i soupe -92 325i

                    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                    Comment

                    • jokkes
                      Newbiemmer
                      • Nov 2005
                      • 6

                      #11
                      laitoin noi merkit kohilleen, ja pyörijän myös.mutta ei silti saa käymään kunnolla.sama homma edelleenkin..oliskohan noita juttuja lisää, mitä pitäs säätää tai jotain.?
                      pitäs saada huomiseks kuntoon..

                      Comment

                      • flyingfinn_148
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 158
                        • Nousiainen

                        #12
                        Jos en iha vääräs oo ni kannattaa vaiks lainata sellane ajotus lamppu jostai... maksaa jok 30 erkkii biltemas ja käyttöohjeet mukan sil pitäs ainaki tulla sytkä kohillee...
                        Bemari sen olla pitää!

                        e39 528ia touring -97

                        Ex E36 325i -91
                        Ex E36 325i -91
                        Ex E30 316 -87

                        Comment

                        • Touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1310
                          • Järvenpää

                          #13
                          Niin ja onhan jakaja samanlaisesta koneesta otettu? Numerot täsmää.
                          Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                          Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                          Comment

                          • Aguél
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 515
                            • Siuntio/Lohja

                            #14
                            Mistä päin m10 koneesta löytyy noi sytytyksen säätö merkit (asteet)?
                            Pitäis kaverin autosta sytkä säätää mutta ei löydy niitä pirun asteita.
                            Mahtaisko ne olla siinä muovikopassa mikä kyseisestä koneesta tietysti puuttuu?
                            325i Coupe
                            Ex BMW:t
                            E34 530iA V8 touring
                            E36 316i
                            E34 535i
                            E30 316i

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16419
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Aguél View Post
                              Mistä päin m10 koneesta löytyy noi sytytyksen säätö merkit (asteet)?
                              Pitäis kaverin autosta sytkä säätää mutta ei löydy niitä pirun asteita.
                              Mahtaisko ne olla siinä muovikopassa mikä kyseisestä koneesta tietysti puuttuu?
                              M10:ssä ei ole astemerkkejä. Eikä muovikoppia :think Merkki löytyy vauhtipyörältä, teräskuula minkä vieressä Z ja sen näkee startin takana olevasta reiästä, tämä reikä on kytkinkopassa eikä lohkossa. Ko. koneen ohjeesta oikeilla kierroksilla tämä kuula on reiässä näkyvän tasaisen reunan kohdalla kun sytkä on oikein, yleensä alipaineletkut pitää ottaa jakajasta irti ja tukkia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎