onko kellään tietoo tuleeko turbosta prosenntteja ja jos tulee ni kuinka paljon? saako e30 325 laittaa turbon ilman mitään sen kummempia muutoksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tuleeko turbosta prosentteja
Collapse
X
-
ei oo mulla ainakaa, mut tosin se o merkattu otteeseen vanhoina hyvinä päivinä..E38 740ia -94
E46 316 -00
Volvo S60
EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo
Comment
-
-
Originally posted by bmwmihejuu ei tule.mun vanhaan laittoivat vaikka ei olis pitäny ja nyt ne otetaan pois siittä seuraavan rekisteriotteen tulostuksen yhteydessä.
325i:in saa laittaa turbon ilman mitään tekniikkamuutoksia. Tarvitset vain ei-vähäpäästöisen auton, boostimittarin ja dynolaput, missä todetaan, että tehot ei ylitä 20% mallissarjan tehokkaimmasta, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa 320iS:ää eli 194HV +20% (muistaakseni).
Ja jos tuo ahdinjuttu menee jotenkin muuten, niin laittakaa ihmeessä se lakipykälä tähän.Last edited by BMW 325I avo; 18-11-2005, 20:03.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
just tänään kävin konttorilla jossa aiemman autoni muutoskatsastin ahtimelle ja olipa käyny aken tarkastaja just eilen ko konttorilla ja oli sanonut että tämä homma on mennynnä käjelleen ja on korjattava. elikkäs rekisteriin on korjattu prosentit pois ja seuraavaan rekisteriotteeseen niitä ei enää tule.
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avoHevonpaskaa. Ahtimen laitto rinnastetaan moottorinvaihtoon ja piste. Ja moottorinvaihdosta napsahtaa prosentteja ännän verran.
Ja jos toisin on, niin laittakaa ihmeessä se lakipykälä tähän.
Teknisesti rinnastetaan moottorinvaihtoon, ei prosenttuaalisesti.
Eli, ahdin on lisälaite, ei prosentteja.
Vain vaihdetuista ja poistetuista osista tulee prosentteja.E24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by muggoBS:ää jauhat, jos muutat esim pakosarjaa niin toki sitten napsahtaa prosentteja / vaihdat sen pakosarjan.
Originally posted by muggoVäärin, mikäli 325i:ssäsi ei ole paksumpaa takavakaaja joka 320iS:stä löytyy
Originally posted by muggoNo katso prosenttitaulukkoa mistä näät mitä osien vaihdosta menee prosentteja, huom. vaihdosta, ei lisäämisestä (pois otosta kylläkin)
Näköjään sitten tulkintakysymys, mutta kyllähän tässä käy niin, että jos ja kun menet katsastamaan autoasi konttorille joka tulkitsee pykäliä NIIN KUIN NE ON KIRJOITETTU, niin häviölle jää...sillä konttorilla. Pastetan tähän vielä pykälän mitä itse olen lukenut(ja siis tuo kohta 4):
---------------------------------------------------------
6 §
Moottorin muuttaminen
1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa.
4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
-------------------------------------------------------------// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Originally posted by bmwmihejust tänään kävin konttorilla jossa aiemman autoni muutoskatsastin ahtimelle ja olipa käyny aken tarkastaja just eilen ko konttorilla ja oli sanonut että tämä homma on mennynnä käjelleen ja on korjattava. elikkäs rekisteriin on korjattu prosentit pois ja seuraavaan rekisteriotteeseen niitä ei enää tule.
Jos näin todella, niin anteeksi hevonpaskat, ehkä AKE todella on autoilijan asialla// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avoOnko tämä todella yleinen AKEn kanta nykyään? Eli aken tarkastaja oikein otti asiakseen poistaa sun autosta turbon aiheuttamat prosentit? Tästä varmaan on sitten ohjeistettu katsastusasemiakin?
Jos näin todella, niin anteeksi hevonpaskat, ehkä AKE todella on autoilijan asialla
ainakin tossa meidän kylän katsastusasemalla ollaan nyt tietoisia asiasta.
Comment
-
-
Originally posted by bmwmihekyllä se oli sellasen päätöksen tehny ja samalla olivat korjanneet tiedot rekisteriin. ei saa laittaa muutosprosenttia jos ei osia vaihdeta.
ainakin tossa meidän kylän katsastusasemalla ollaan nyt tietoisia asiasta.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Asiahan nyt on sillä tavalla, että:
Autossa on alunalkaen 100% ALKUPERÄISIÄ osia. Mikäli näitä ei VAIHDETA tai POISTETA (poistettu = vaihdettu) niin niistä ei yksikään katsastusmies tai mikään muukaan jeesus prosentteja laita. Se on sitten ihan vitun sama mitä lukee AKEn bullshit kansioissa. (piste)
Mikäli prosentteja merkitään vaihtamattomista osista niin sehän on selvä VIRHE, joka täytyy korjata välittömästi. Ei siellä katsastuksessa tarvi peukku perseessä istua. Katsastusmiesten virheitä saa ja PITÄÄ oikoa.
Comment
-
Comment