Autossa on alunalkaen 100% ALKUPERÄISIÄ osia. Mikäli näitä ei VAIHDETA tai POISTETA (poistettu = vaihdettu) niin niistä ei yksikään katsastusmies tai mikään muukaan jeesus prosentteja laita. Se on sitten ihan vitun sama mitä lukee AKEn bullshit kansioissa. (piste)
Noin kun asetit sanasi, niin ehkä apinakin ymmärtää.
Öö, mutta mites se takatukivarsijuttu. Se tuli kuitenkin itselle yllätyksenä. Pitääkö siis lähteä mehtästämään moista paksumpaa slaikkaria ettei pompahda.
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Öö, mutta mites se takatukivarsijuttu. Se tuli kuitenkin itselle yllätyksenä. Pitääkö siis lähteä mehtästämään moista paksumpaa slaikkaria ettei pompahda.
Vakaaja, ei tukivarsi.
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa.
4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
99% katsastusmiehistä ei edes tiedä ko. asiaa. Mutta jos asiallisesti vertaa printit ETK:sta 325i ja 320iS:n välillä niin kyllähän sen siitä huomaa että vakaaja on erilainen.. tietty jos jättää ko. kohdan printtamatta ja selvittää asian tolppien ja jarrujen mukaan.
Eli toi palikka pitää vissiin ostaa sitten uutena? Ei taida noita 320iS:iä ihan varaosaautoiksi riittää tänne suomen maalle.
No onhan 320is:ssä eri painojakauma kuin turbotetussa 325:issä niin tietenkään ei vaadita samat etu ja takavakaajat eikä samat etu ja takajouset, eikä samat etu ja takaiskarit.
Paksumpi takavakaaja tietysti tuo lisää yliohjautavuutta niin sitä ajatellen olisi hyvä muutenkin asentaa, mutta ei se turbotukseen liity.
CID is nice, but there is no replacement for efficiency.
Pihatilanne: ~1250hp
No sanoppa se inssille, tietty se voi kehoittaa tunkemaan sen painojakauman ihan omaan perseeseen. Inssiä kun ei se seikka kiinnosta, ainoastaan jos tehoihin verrataan niin ALUSTAN PITÄÄ OLLA VASTAAVA, eli ABS:ttomaan 325i:n pitää ne ABS:t asentaa jos aikoo 320iS:ään verrata.
Eieieieieieiei.. ei välttämättä. Kyllä inssitkin on ihmisiä, joilla on aivot. Niitä pitää vaan hieman aktivoida. Puhumalla saa paljon asioita menemään haluamallaan tavalla. Pitää vaan osata perustella tarpeeksi hyvin.
Mistäs tälläisiä omat aivot omaavia inssejä löytyy?
Kyllä kait tietääkseni katsastuskonttoreilla on yleisesti pääsyvaatimuksena, että JONKINLAISET aivot täytyy löytyä. Toki niitäkin on, joilla on sekaan lirahtanut kustakin... Onneksi suomessa saa asiakas itse valita konttorin, jossa autonsa katsastaa (ja johon rahansa kantaa). Jossei palvelu miellytä niin konttorin vaihto.
Comment