Tuleeko turbosta prosentteja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Maza
    Asiahan nyt on sillä tavalla, että:

    Autossa on alunalkaen 100% ALKUPERÄISIÄ osia. Mikäli näitä ei VAIHDETA tai POISTETA (poistettu = vaihdettu) niin niistä ei yksikään katsastusmies tai mikään muukaan jeesus prosentteja laita. Se on sitten ihan vitun sama mitä lukee AKEn bullshit kansioissa. (piste)
    Noin kun asetit sanasi, niin ehkä apinakin ymmärtää.

    Öö, mutta mites se takatukivarsijuttu. Se tuli kuitenkin itselle yllätyksenä. Pitääkö siis lähteä mehtästämään moista paksumpaa slaikkaria ettei pompahda.
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2479
      • Lohja

      #17
      Originally posted by BMW 325I avo

      Öö, mutta mites se takatukivarsijuttu. Se tuli kuitenkin itselle yllätyksenä. Pitääkö siis lähteä mehtästämään moista paksumpaa slaikkaria ettei pompahda.
      Vakaaja, ei tukivarsi.
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • Zetz
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 3232
        • Joensuu

        #18
        meidän katastus asemalla sanoivat kun joskus kysäsin asiasta, että turbo on lisä laite. siitä ei tule prosentteja, joskus siitä tuli, mutta ei enää..
        puh/txt/whatsapp: 0452673541
        näillä mennään talvella:
        e39 523ia arctic silver
        e87 116i Japanrot
        ja näillä kesällä:
        e30 328i *Rot m50b28

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #19
          Originally posted by BMW 325I avo
          ---------------------------------------------------------
          6 §

          Moottorin muuttaminen

          1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.

          2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.

          3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa.

          4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.

          -------------------------------------------------------------
          Lisätään vielä, että kyseinen lainaus koskee moottorin tehon muuttamista !

          Sitä ei siis sovi sekoittaa osienvaihdossa käytettäviin säännöksiin.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #20
            E.....
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:07.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #21
              Originally posted by muggo
              BMW 325I Avolla meni nyt puurot ja vellit ihan sekaisin. Tosin kaikillehan sitä sattuu välillä
              No vittu kiva täällä kankkusessa lukea näitä Mutta eipä sillä, hyvä että tuli itsellekin selväksi.

              Mutta siis se vakaaja katsooko ne todella sen?
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2479
                • Lohja

                #22
                Originally posted by BMW 325I avo
                No vittu kiva täällä kankkusessa lukea näitä Mutta eipä sillä, hyvä että tuli itsellekin selväksi.

                Mutta siis se vakaaja katsooko ne todella sen?
                Rohkenisin väittää että läheskään joka paikassa eivät katso, mutta kun sen sinne laittaa, niin eipä ainakaan olisi mitään epäselvää.
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #23
                  M.........
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:07.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • BMW 325I avo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 832
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by muggo
                    99% katsastusmiehistä ei edes tiedä ko. asiaa. Mutta jos asiallisesti vertaa printit ETK:sta 325i ja 320iS:n välillä niin kyllähän sen siitä huomaa että vakaaja on erilainen.. tietty jos jättää ko. kohdan printtamatta ja selvittää asian tolppien ja jarrujen mukaan.
                    Eli toi palikka pitää vissiin ostaa sitten uutena? Ei taida noita 320iS:iä ihan varaosaautoiksi riittää tänne suomen maalle.

                    eduttuö
                    ONKO AVOSsakin sama vakaana? vittu
                    Last edited by BMW 325I avo; 20-11-2005, 03:54.
                    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                    Comment

                    • Thing
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 26
                      • Espoo

                      #25
                      No onhan 320is:ssä eri painojakauma kuin turbotetussa 325:issä niin tietenkään ei vaadita samat etu ja takavakaajat eikä samat etu ja takajouset, eikä samat etu ja takaiskarit.
                      Paksumpi takavakaaja tietysti tuo lisää yliohjautavuutta niin sitä ajatellen olisi hyvä muutenkin asentaa, mutta ei se turbotukseen liity.
                      CID is nice, but there is no replacement for efficiency.
                      Pihatilanne: ~1250hp

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #26
                        I......
                        Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:07.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          #27
                          Originally posted by muggo
                          No sanoppa se inssille, tietty se voi kehoittaa tunkemaan sen painojakauman ihan omaan perseeseen. Inssiä kun ei se seikka kiinnosta, ainoastaan jos tehoihin verrataan niin ALUSTAN PITÄÄ OLLA VASTAAVA, eli ABS:ttomaan 325i:n pitää ne ABS:t asentaa jos aikoo 320iS:ään verrata.
                          Eieieieieieiei.. ei välttämättä. Kyllä inssitkin on ihmisiä, joilla on aivot. Niitä pitää vaan hieman aktivoida. Puhumalla saa paljon asioita menemään haluamallaan tavalla. Pitää vaan osata perustella tarpeeksi hyvin.

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #28
                            ............
                            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:06.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4321
                              • Kannus/Kokkola

                              #29
                              Originally posted by muggo
                              Mistäs tälläisiä omat aivot omaavia inssejä löytyy?
                              Kyllä kait tietääkseni katsastuskonttoreilla on yleisesti pääsyvaatimuksena, että JONKINLAISET aivot täytyy löytyä. Toki niitäkin on, joilla on sekaan lirahtanut kustakin... Onneksi suomessa saa asiakas itse valita konttorin, jossa autonsa katsastaa (ja johon rahansa kantaa). Jossei palvelu miellytä niin konttorin vaihto.

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                #30
                                .............
                                Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:05.
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X