Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b25 turbo lämmöt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ande
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 48

    M20b25 turbo lämmöt?

    Autona on e30 m20b25 turbolla, kun ajelee pitempään läppä tiskisssä tai kiihyttelee kunnolla, nii lämmöt nousee lähelle punasta, mutta laskee sitten ku ajaa taas vähän aikaa tasasesti.Onkohan muilla samanlaisia oireita?Ku tuntuu ettei uskalla edes huippuja kokeilla.Autossa on normaali 2.5 syyläri, oisko parannusehdotuksia, sähköflektiä en kyllä laita.Normaaliajossa lämmöt on normaalit.
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by ande
    Autona on e30 m20b25 turbolla, kun ajelee pitempään läppä tiskisssä tai kiihyttelee kunnolla, nii lämmöt nousee lähelle punasta, mutta laskee sitten ku ajaa taas vähän aikaa tasasesti.Onkohan muilla samanlaisia oireita?Ku tuntuu ettei uskalla edes huippuja kokeilla.Autossa on normaali 2.5 syyläri, oisko parannusehdotuksia, sähköflektiä en kyllä laita.Normaaliajossa lämmöt on normaalit.
    Onko viskokytkin varmasti kunnossa?
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Originally posted by VNT
      Onko viskokytkin varmasti kunnossa?
      Tuskin viskolla on mitään vaikutusta ajossa. Tyhjäkäynnillä kyllä sitäkin enemmän.

      Alkuperäiseen kysymykseen... Oletko tarkistanut vesipumpun? Onko pumppua pyörittävä hihna riittävän kireällä. Nää nyt on näitä ihan perusjuttuja, jotka luulis turbomiehellä jo olevan hallus. Kunhan kysyin.
      Onko vesipumppu alkuperäinen, vai mallia tarvike. Noissa on melkoisia eroja.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        Mikäs turbo sulla on?
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • ande
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 48

          #5
          HIhnat on vasta vaihdettu ja kireellä, lämmöt tyhjäkäynnillä ihan normaalit,vesipumpusta ei mitä tietoa,sitä vain etsiskelin ett onko muilla samoja ilmiöitä.Turbona on garret t4.

          Comment

          • tommi77
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 31
            • Kerava

            #6
            Oks sulla riittävästi sytytys ennakkoa ???
            BMW 325 e36

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              E28 isokutosen syyläri menee heittämällä nokille.. jos siis syyläri alkaa käydä liian pieneksi.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Kaljalainen
                Newbiemmer
                • Sep 2005
                • 12

                #8
                jepsjeps

                [mulla samoja ongelmia lampimilla ilmoilla!varmaa syylari kay pieneksi.luulisin!

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Taitaa olla liian pieni turbo, siis pakopesä. Tuo garret to4 ei vielä kerro pakopesästä yhtään mitään, siellähän voi olla vaikka mikä nelosen pesistä. Tarkan tiedon saat kun mittaat pakosarjan paineet. Jos ne on korkeat, niin pesä ahdistaa ja nostaa koneen lämpökuormaa. Tuosta on vaarana palotilan liian korkea lämpö => männänlaen sulaminen tai pakoventtiilin palaminen.

                  Toisena voi olla laiha seos joka myös nostaa koneen lämpöä. Noista on sitten hankala sanoa sen enempää ilman suurempia tutkimuksia, kumpikin on yhtä todennäköinen lähtötiedoilla.

                  Eiku mittareita kiinni ja vikaa etsimään!

                  Comment

                  • ande
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 48

                    #10
                    Turbon pakopesästä ei oo mitään tietoa,ollu auto vasta vähän aikaa.Mutta koneella ajettu turbottamisen jälkeen n.40 tkm ja tuntuu olevan ihan kunnossa, seosmittarin mukaan täysillä kiihdyttäessä seos on hyvä, 2000- 3000 rpm. välillä näyttäis olevan laihalla, tasakaasulla on meno vähän nykivää.

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6935
                      • N/A

                      #11
                      Varmaan motronicilla toi laite vai oonko kauheen väärässä?

                      Comment

                      • ande
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2003
                        • 48

                        #12
                        Joo, motronic on,suunnitelmissa on käyttää autoa karalalla kunhan vaihdan suuttimet ja ilmamäärämittarin isompaan, joskus keväällä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎