Autona on e30 m20b25 turbolla, kun ajelee pitempään läppä tiskisssä tai kiihyttelee kunnolla, nii lämmöt nousee lähelle punasta, mutta laskee sitten ku ajaa taas vähän aikaa tasasesti.Onkohan muilla samanlaisia oireita?Ku tuntuu ettei uskalla edes huippuja kokeilla.Autossa on normaali 2.5 syyläri, oisko parannusehdotuksia, sähköflektiä en kyllä laita.Normaaliajossa lämmöt on normaalit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20b25 turbo lämmöt?
Collapse
X
-
Originally posted by andeAutona on e30 m20b25 turbolla, kun ajelee pitempään läppä tiskisssä tai kiihyttelee kunnolla, nii lämmöt nousee lähelle punasta, mutta laskee sitten ku ajaa taas vähän aikaa tasasesti.Onkohan muilla samanlaisia oireita?Ku tuntuu ettei uskalla edes huippuja kokeilla.Autossa on normaali 2.5 syyläri, oisko parannusehdotuksia, sähköflektiä en kyllä laita.Normaaliajossa lämmöt on normaalit.-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
-
-
Originally posted by VNTOnko viskokytkin varmasti kunnossa?
Alkuperäiseen kysymykseen... Oletko tarkistanut vesipumpun? Onko pumppua pyörittävä hihna riittävän kireällä. Nää nyt on näitä ihan perusjuttuja, jotka luulis turbomiehellä jo olevan hallus. Kunhan kysyin.
Onko vesipumppu alkuperäinen, vai mallia tarvike. Noissa on melkoisia eroja..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
E28 isokutosen syyläri menee heittämällä nokille.. jos siis syyläri alkaa käydä liian pieneksi.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Taitaa olla liian pieni turbo, siis pakopesä. Tuo garret to4 ei vielä kerro pakopesästä yhtään mitään, siellähän voi olla vaikka mikä nelosen pesistä. Tarkan tiedon saat kun mittaat pakosarjan paineet. Jos ne on korkeat, niin pesä ahdistaa ja nostaa koneen lämpökuormaa. Tuosta on vaarana palotilan liian korkea lämpö => männänlaen sulaminen tai pakoventtiilin palaminen.
Toisena voi olla laiha seos joka myös nostaa koneen lämpöä. Noista on sitten hankala sanoa sen enempää ilman suurempia tutkimuksia, kumpikin on yhtä todennäköinen lähtötiedoilla.
Eiku mittareita kiinni ja vikaa etsimään!
Comment
-
-
Turbon pakopesästä ei oo mitään tietoa,ollu auto vasta vähän aikaa.Mutta koneella ajettu turbottamisen jälkeen n.40 tkm ja tuntuu olevan ihan kunnossa, seosmittarin mukaan täysillä kiihdyttäessä seos on hyvä, 2000- 3000 rpm. välillä näyttäis olevan laihalla, tasakaasulla on meno vähän nykivää.
Comment
-
Comment