Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laatikon ohjelma kytkin jäänyt sport asentoon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr^Mayhem
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 482
    • Länsi

    Laatikon ohjelma kytkin jäänyt sport asentoon.

    ELi vaikuttaisi siltä että ohjelman valitsin olisi jäänyt sport asentoon,koska antaa kierrättää kierrokset loppuun asti. Kytkin kyllä liikkuu ihan normaalisti ja kirjaimet vaihtuu näytössä kaikille eli E S M. Mistä tuo voi johtua ja pystyykö sille itse jotain tekemään. Ja onko siitä mahdollisesti jotain vahinkoa?

    Auto on 535iA e34 -89
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Dr^Mayhem
    ELi vaikuttaisi siltä että ohjelman valitsin olisi jäänyt sport asentoon,koska antaa kierrättää kierrokset loppuun asti. Kytkin kyllä liikkuu ihan normaalisti ja kirjaimet vaihtuu näytössä kaikille eli E S M. Mistä tuo voi johtua ja pystyykö sille itse jotain tekemään. Ja onko siitä mahdollisesti jotain vahinkoa?

    Auto on 535iA e34 -89
    Kyllä se kierrättää lämä lattiassa ecollakin kiekat tappiin, mutta koitas silleen niinku puolikaasulla katsoa mitä tekee. Sportilla menee kiekat ylemmäs ennenkuin vaihtaa jos vertaa eco-asentoon.

    Comment

    • Dr^Mayhem
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 482
      • Länsi

      #3
      juu, täytyy huomenissa kokeilla, ihmettelin vähän sitäkin kun ajelee ihan tasaista nopeutta, niin kun vaihtaa sportilta economylle kierrokset putoo normaalisti... en tiedä olenko vainoharhainen vai mikä on kun se ei mielestäni pudottanu nyt niitä kierroksia.

      Kysyn nyt tässä samalla vielä että koska tuota M ohjelmaa pitäisi käyttää?

      Comment

      • jam75
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 654
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Dr^Mayhem
        juu, täytyy huomenissa kokeilla, ihmettelin vähän sitäkin kun ajelee ihan tasaista nopeutta, niin kun vaihtaa sportilta economylle kierrokset putoo normaalisti... en tiedä olenko vainoharhainen vai mikä on kun se ei mielestäni pudottanu nyt niitä kierroksia.

        Kysyn nyt tässä samalla vielä että koska tuota M ohjelmaa pitäisi käyttää?

        Mulla on siinä W eli winter, pystyt lähtemään esim Dllä on kakkonen valmiina pesässä ja sit vaikka pakko 3lla tai jopa pakko 4sella jos on tosi liukasta. Mutta varmaan samaa ajetaan takaa sillä sinun M-valinnalla (manuaalivalinta).

        Eli suurinpiirtein näin laatikko toimii:

        Eco ja Sport- asennot:
        P, R, N, D (1-5 vaihteet), 4 (1-4), 3 (1-3), 2 (1-2)
        Sportilla käyttää herkemmin ykkösvaihdetta, Ecolla tosi harvoin ja Sporttiasennossa ei myöskään käytä vitosta, eli nelosella vetää huiput.

        W-asento (joissakin M-asento)
        P, R, N, D (2-5), 4 (4), 3 (3), 2 (2)
        Esim jos on liukasta ja ohitustilanteessa tarvitaan vauhtia pelkäämättä että perä potkaisisi kaasupolkimen runttaamisesta pohjaan ku laatikko heittää reilusti pienempää silmää. Pudottaa vaikka kepin Dltä neloselle (vaihde putoaa vitoselta neloselle) ja pistää winter-valinnan päälle, voi huoletta "survaista" lusikan pohjaan ja laatikko pysyy nelosella.

        Noin niinku pikaisesti muistelen oman laatikon toimivan...

        Comment

        • Dr^Mayhem
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 482
          • Länsi

          #5
          Originally posted by jam75
          Mulla on siinä W eli winter, pystyt lähtemään esim Dllä on kakkonen valmiina pesässä ja sit vaikka pakko 3lla tai jopa pakko 4sella jos on tosi liukasta. Mutta varmaan samaa ajetaan takaa sillä sinun M-valinnalla (manuaalivalinta).

          Eli suurinpiirtein näin laatikko toimii:

          Eco ja Sport- asennot:
          P, R, N, D (1-5 vaihteet), 4 (1-4), 3 (1-3), 2 (1-2)
          Sportilla käyttää herkemmin ykkösvaihdetta, Ecolla tosi harvoin ja Sporttiasennossa ei myöskään käytä vitosta, eli nelosella vetää huiput.

          W-asento (joissakin M-asento)
          P, R, N, D (2-5), 4 (4), 3 (3), 2 (2)
          Esim jos on liukasta ja ohitustilanteessa tarvitaan vauhtia pelkäämättä että perä potkaisisi kaasupolkimen runttaamisesta pohjaan ku laatikko heittää reilusti pienempää silmää. Pudottaa vaikka kepin Dltä neloselle (vaihde putoaa vitoselta neloselle) ja pistää winter-valinnan päälle, voi huoletta "survaista" lusikan pohjaan ja laatikko pysyy nelosella.

          Noin niinku pikaisesti muistelen oman laatikon toimivan...

          Ookoo, eli jos laitta M:n päälle ja vaikka pakkokakkosen, auton ollessa paikallaan, auto lähtee kakkosella liikkeelle? käsitinkö oikein?

          Comment

          • tommak83
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 168
            • rauma

            #6
            Originally posted by Dr^Mayhem
            Ookoo, eli jos laitta M:n päälle ja vaikka pakkokakkosen, auton ollessa paikallaan, auto lähtee kakkosella liikkeelle? käsitinkö oikein?
            juurikin näin!
            Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja

            Comment

            • Dr^Mayhem
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 482
              • Länsi

              #7
              Originally posted by jam75
              Mulla on siinä W eli winter, pystyt lähtemään esim Dllä on kakkonen valmiina pesässä ja sit vaikka pakko 3lla tai jopa pakko 4sella jos on tosi liukasta. Mutta varmaan samaa ajetaan takaa sillä sinun M-valinnalla (manuaalivalinta).

              Eli suurinpiirtein näin laatikko toimii:

              Eco ja Sport- asennot:
              P, R, N, D (1-5 vaihteet), 4 (1-4), 3 (1-3), 2 (1-2)
              Sportilla käyttää herkemmin ykkösvaihdetta, Ecolla tosi harvoin ja Sporttiasennossa ei myöskään käytä vitosta, eli nelosella vetää huiput.

              W-asento (joissakin M-asento)
              P, R, N, D (2-5), 4 (4), 3 (3), 2 (2)
              Esim jos on liukasta ja ohitustilanteessa tarvitaan vauhtia pelkäämättä että perä potkaisisi kaasupolkimen runttaamisesta pohjaan ku laatikko heittää reilusti pienempää silmää. Pudottaa vaikka kepin Dltä neloselle (vaihde putoaa vitoselta neloselle) ja pistää winter-valinnan päälle, voi huoletta "survaista" lusikan pohjaan ja laatikko pysyy nelosella.

              Noin niinku pikaisesti muistelen oman laatikon toimivan...
              Tänään kokeilin tuota M asentoo ja noinhan se juuri toimii, kiitti vinkeistä

              Comment

              • Dr^Mayhem
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 482
                • Länsi

                #8
                Originally posted by jam75
                Kyllä se kierrättää lämä lattiassa ecollakin kiekat tappiin, mutta koitas silleen niinku puolikaasulla katsoa mitä tekee. Sportilla menee kiekat ylemmäs ennenkuin vaihtaa jos vertaa eco-asentoon.
                Nonniin, kyllähän se tuolla ecolla kierrättää vähemmän ku sportilla kun ajaa puolikaasulla,selvisi tämäkin.
                Mutta edelleen sanoisin, että jotain kummallista laatikossa on, koska oon kuullut, että kun ajelee tasaisella kaasulla sportilla ja laittaa econ päälle kierrokset putoo alemmas. mulla laatikko ei sitä tee... eli onkohan siinä mahdollisesti jotain vikaa?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎