Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 moottoreiden kiertokankien erot??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    M50B25 moottoreiden kiertokankien erot??

    M50B25 vanos ja ei-vanos koneiden kiertokankien erovaisuuksista tarvis saada tietoa, näin kestävyyden kannalta ajateltuna turbokäytössä,
    kun alkupään vanoksettomissa koneissa 2,0 ja 2,5 koneissa samat kiertokanget(135mm). ja vanos-koneissa 140mm ja mitä muita eroja..??

    eli onko tietoa onko näistä vanoksettomistakin M50B25:sista otettu ahtamalla sitä n. 400hv.??

    että onko nämä 135mm kiertokanget todistetusti kestäneet samoja tehoja ku uudemmat vanos-versiot??
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual
  • Soprano
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 198

    #2
    Varmaan enemmänkin lähemmäksi 300 on otettu... tällänen tyhmä kommetti tähänväliin


    400 aika paljon kuitenkin..
    Se menee sit....

    Comment

    • Janek
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 631
      • Nakkila

      #3
      kyllä sitä väitetään ruotsissa irrotetun joku 500hv, kohtalaisen vakiokoneesta muuten. sen kestävyydestä ja sellasesta sitten ei ole ollut juttua...
      tee hyvin hommelit ja säädöt, penkitä 400hv ja kerro meillekin sitten väliaikatietoja kestävyydestä
      vakio kannentiiviste ei tietystikään kestä enää niillä ahdoilla..
      ppf:llä on metallinen n 300e(?)
      Audi A4 Avant 2.7BITURBO
      Bmw 740 E38

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        loppujenlopuksi ihan turha väitellä siitä, mitä ahdetusta koneesta saa irti.. se on ihan rahapussista kiinne. vapareissa sekään ei auta.
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • Janek
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 631
          • Nakkila

          #5
          Originally posted by jvakeva
          loppujenlopuksi ihan turha väitellä siitä, mitä ahdetusta koneesta saa irti.. se on ihan rahapussista kiinne. vapareissa sekään ei auta.

          eihän tuossa siitä ollutkaan kyse, vaan siitä että kestääkö nuot kanget sitä neljääsataa taijtn
          Audi A4 Avant 2.7BITURBO
          Bmw 740 E38

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by sanches
            eihän tuossa siitä ollutkaan kyse, vaan siitä että kestääkö nuot kanget sitä neljääsataa taijtn
            takuulla kestää, kiillotuksen, lasikuulapuhalluksen ja tasapainotuksen jälkeen.

            jos ei kestä, niin vika on jossain muussa.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • 9tonni
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 177
              • Kuopio

              #7
              Väittävät että M50 kanki/mäntä yhdistelmä kestäis max noin 100 hp/kpl kun kaikki on kunnossa.
              Mutta onhan Suomessakin otettu vaille 400 hv vakio koneella (M50B25 ei vanos) ja puristuksilla.

              Kestäminen riippuu kaiketi eniten käyttäjästä loppujenlopuksi.
              Last edited by 9tonni; 23-11-2005, 05:33.

              Comment

              • Jukka81
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 1176

                #8
                jees, eli sitä just hainki tuolla kyselyllä että onko myös nuo vanoksettoman M50B25:n kanget kestäneet sen n.400hv, mitä suomessakin on otettu muutamista M50:sistä ainakin todistetusti.

                ja M20B25:seen ois tuommoset kanget mahdollisesti tulossa, vielä kun joku kertoo mulle mistä löydän 2kpl hyväkuntoista M42B18 mäntää, et sais kaikki 6 paikkansa..
                -E30 325i M-TechII Turbo
                -E39 528iA M-Sport
                -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                Comment

                • petteriu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1164
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by Jukka81
                  ja M20B25:seen ois tuommoset kanget mahdollisesti tulossa, vielä kun joku kertoo mulle mistä löydän 2kpl hyväkuntoista M42B18 mäntää, et sais kaikki 6 paikkansa..
                  Kaupasta, ei kai virikonetta kannata sekalähtöisellä mäntäsarjalla kasailla.

                  Petteri
                  BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                  Comment

                  • Jukka81
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 1176

                    #10
                    kaupastahan niitä saa joo..

                    mut jos nyt sattuis löytyyn jostain käytettyinä hyväkuntoiset E30 318is:n 2mäntää ku näyttäis etk:n mukaan olevan samat kaikissa e30 is:issä, nii vois päästä halvemmalla..
                    -E30 325i M-TechII Turbo
                    -E39 528iA M-Sport
                    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                    Comment

                    • jvakeva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2433
                      • Kouvola

                      #11
                      eli kyseessä on budjetti-turbo..
                      B10 V8 # 108
                      saab r560 8X4

                      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                      Comment

                      • Jukka81
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 1176

                        #12
                        olkoon sitten vaikka niin..
                        -E30 325i M-TechII Turbo
                        -E39 528iA M-Sport
                        -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎