Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä mittatilaus välijäähdytin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    mistä mittatilaus välijäähdytin?

    En tiedä kuuluuko tänne vaiko mihin osioon, mutta mitäs firmoja olikaan joista vois saada välijäähdyttimiä mittatilaustyönä.

    Olen kyllä nähnyt ja kuullut, mut nyt on jotenkin hukassa ko paikat.

    Pistetään nyt samalla sitten kysymys kevättä silmälläpitäen,
    eli miten olette hoitaneet asian, kun olette rakentaneet talven aikana koneen ja turbottaneet sen ja kone pitäis sisäänajaa ja pitäis kuitenkin otta teholaput ja muutoskatsastaa.

    Eli miten olette hoitaneet sisäänajon, säädön sekä tehomittauksen?

    Itellä on leima pitkänä, joten laillisesti saisin ajaa vain katsastuskonttorille suoraan, eli ei paljoo pääsis sisäänajoa ja säätöjä suorittelemaa, ja ei taida kovin nannaa tehdä, jos heti repii jotkut teholaput.
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #2
    esim. Pro turbo , Professional Motor
    Last edited by pete81; 04-12-2005, 20:48.

    Comment

    • avr
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 290
      • Vaasa

      #3
      Muistaakseni tuolla -> http://www.proturbo.fi/

      Jaa, olin vähä myöhäs!!

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #4
        Erikoishitsaus-jäähdytinhuolto Raatikainen
        03-584 6912

        Tehnyt varmaan suurimman osan suomessa olevista mittatilaus coolereista.

        Pro Turbo,Professional motor,AM-Works ym. tekevät valmiista kennoista.
        Raatikainen tekee myös kennot itse,saa ainakin sopivan erikoisempaankin paikkaan.
        E24 635csi

        Comment

        • e24
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 628

          #5
          kiitos vastauksista ja vinkeistä.
          käyttis Honda CR-v
          .... MR2
          ----------------------------
          ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

          Comment

          • Thing
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 26
            • Espoo

            #6
            Originally posted by e24
            Pistetään nyt samalla sitten kysymys kevättä silmälläpitäen,
            eli miten olette hoitaneet asian, kun olette rakentaneet talven aikana koneen ja turbottaneet sen ja kone pitäis sisäänajaa ja pitäis kuitenkin otta teholaput ja muutoskatsastaa.
            Uuden moottorin (eli hoonatut sylinterit ja uudet männänrenkaat) kannattaa ajaa sisään maksimikuormalla (esimerkiksi juuri dynossa, kadulla ei oikeen onnistu) jotta saadaan männänrenkaille paras mahdollinen tiivistys. Tietysti siis kone täytyy ajaa lämpimäksi aivan normaalisti pienillä kuormilla ensin. Mutta ei siis todellakaan mitään "pintakaasua 1000km" huuhaa-juttuja.

            Jos sylinterit ei ole hoonattu tai männänrenkaat ei vaihdettu niin sisäänajosta ei ole hyötyä koska silloin uudet männänrenkaat eivät kulu hoonijälkien mukaan sylinteriin just sopiviksi.
            CID is nice, but there is no replacement for efficiency.
            Pihatilanne: ~1250hp

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #7
              Originally posted by Thing
              Uuden moottorin (eli hoonatut sylinterit ja uudet männänrenkaat) kannattaa ajaa sisään maksimikuormalla (esimerkiksi juuri dynossa, kadulla ei oikeen onnistu) jotta saadaan männänrenkaille paras mahdollinen tiivistys. Tietysti siis kone täytyy ajaa lämpimäksi aivan normaalisti pienillä kuormilla ensin. Mutta ei siis todellakaan mitään "pintakaasua 1000km" huuhaa-juttuja.
              Tuskin nyt sentään...

              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #8
                kone on hoonattu, männänrenkaat ja laakerit vaihdettu.
                seetit jyrkennetty, rihlatut ohjurit ja nokka-akseli + kenut vaihdettu
                tatechin ruisku ja remmiahdin koneen kyljessä....

                tosin kone vielä hivenen osissa ja ei vielä pirssin keulilla, tosin huomenna olis tarkoitus nostaa kone omaan pikku soppeensa pirssin keulilla =)
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • icebox
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 194
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Racink
                  Tuskin nyt sentään...


                  Tuossa luettavaa aiheesta.
                  "Without Hope,
                  Without Fear"

                  Comment

                  • e24
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 628

                    #10
                    Originally posted by icebox

                    tulipahan tuokin luettua.

                    pistää vaan miettimään, että pitäiskö kone niputtaa toimintakuntoon alkuperäisellä kokoonpanolla ja sisäänajon jälkeen vaihtaa ruiskuboxi ja suuttimet ja laittaa ahdin toimintaan.

                    mietityttää vaan et miten käy kun pistää noi romppeet kii ja ne pitäis säätää ees jotenkin kohilleen ja pitäis viel tehdä toi sisäänajo.
                    tietty joku haka säätäjä/dynomies tekee koko homman yhdellä kerralla, mutta ajoitus kuitenkin tuottaa päänvaivaa.

                    eli kenelle veis ja millon olis aikaa ja kuitenkin ratkaisevinta on, että milloin saan projektin niin pitkälle että se olis dynokelpoinen...
                    käyttis Honda CR-v
                    .... MR2
                    ----------------------------
                    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Tolle mototuneusa sivustolle naurettiin jo mopoaikoina. Aivan täyttä p*skaa. Älä riko konettasi.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Thing
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 26
                        • Espoo

                        #12
                        Ja mitä siitä menisi rikki?
                        CID is nice, but there is no replacement for efficiency.
                        Pihatilanne: ~1250hp

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          No sanotaan sitten että älä pilaa. Ei näissä niin tiukat toleranssit ole että leipoisi kiinni kun uutta konetta laulattaa, muttei se hyvääkään tee kun kitka on vielä aikamoinen. Jos joku nyt on sitä mieltä että tuo on paras tapa sisäänajoon niin kyllä nuo väitteet voidaan kumota.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Thing
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 26
                            • Espoo

                            #14
                            No mitä siinä ei sitten tykkäisi hyvää "kun kitka on vielä aikamoinen"?
                            CID is nice, but there is no replacement for efficiency.
                            Pihatilanne: ~1250hp

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Väännetään rautalangasta. Ota 80 hiomapaperi ja kaksi alumiinilevyä. Hio toista pari vetoa niin että painat kaikin voimin. Toisen kohdalla anna paperin liukua painamatta. Kumpaan tuli syvät naarmut? Tätä se kitka tekee, lämpöä ja muodonmuutoksia kun heikompi antaa periksi. Sisäänajossa pinnat hioutuvat ilman kovaa voimaa vähitellen "toisiinsa sopiviksi" ja ne kitkaa lisäävät terävät kohdat tasoittuvat. Kaksi sileää pintaa liukuu toisiaan vasten tiiviimmin ja pienemmällä kitkalla kuin kaksi epätasaista. Voitelun toimivuuden takia pitää olla toki hoonausjälki sylinterissä, kun muuten öljy ei pysyisi seinämillä vaan mäntä renkaineen pyyhkäisisi sen pois.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎