Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 imusarjan vaihtosuositus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samster
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 4

    M57 imusarjan vaihtosuositus?

    Viimeksi merkkihuollossa käydessäni ilmoittivat tehtaalta
    tulleen suosituksen vaihtaa imusarja ko. moottorilla
    varustettuihin autoihin, joilla ajettu yli 100tkm. Kustannusarvio 700-800€ töineen. Oma autoni e39 530dA Touring -00.
    Syynä kuulemma mahdollisuus jonkin läppäsysteemin akselin katkeamiseen, josta seurauksena totaalinen moottorivaurio helyjen kulkiessa koneen läpi.

    Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta, eli pitääkö tieto täysin paikkaansa ja
    onko kyseessä vakavasti harkittava toimenpide vai ylivarovaisuutta?

    Toinen vaihtosuositus tuli kampikammion huohotusventtiilille,
    mutta se lienee pikkujuttu.
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    #2
    tarkempaa tietoa ei ole, mutta ihmettelen suuresti mikseivät tee takuuna?
    - Trying is the first step towards Failure -

    Comment

    • samster
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 4

      #3
      Sanoivat että takuuajan jälkeen ja vieläpä yli 100tkm ajetulla
      autolla valmistusvirheeseen ei voi vedota...

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by samster
        Sanoivat että takuuajan jälkeen ja vieläpä yli 100tkm ajetulla
        autolla valmistusvirheeseen ei voi vedota...
        Kyllä ton pitäisi mennä takuuseen, mielestäni tuosta oli jo aikaisemmin täällä juttua. Ota yhtettä suoraan maahantuojaan jos paikallisessa merkkiliikkeessä oletaan vittuilemaan ja pyytämään rahaa.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • f1zz
          GTi:stä tuttu
          • Sep 2003
          • 1469
          • Veikkola

          #5
          kyllä toi ihan tosi juttu on että läpät menee väärään kurkkuun ja sitten maksaa hieman enemmän.

          Takuu ei välttämättä korvaa tota koska se on vaihtosuositus, mutta jos takuun alainen auto päästää läpät mäntien päälle niin sittenhän se luonnollisesti korvataan..

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Originally posted by samster
            Viimeksi merkkihuollossa käydessäni ilmoittivat tehtaalta
            tulleen suosituksen vaihtaa imusarja ko. moottorilla
            varustettuihin autoihin, joilla ajettu yli 100tkm. Kustannusarvio 700-800€ töineen. Oma autoni e39 530dA Touring -00.
            Syynä kuulemma mahdollisuus jonkin läppäsysteemin akselin katkeamiseen, josta seurauksena totaalinen moottorivaurio helyjen kulkiessa koneen läpi.

            Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta, eli pitääkö tieto täysin paikkaansa ja
            onko kyseessä vakavasti harkittava toimenpide vai ylivarovaisuutta?

            Toinen vaihtosuositus tuli kampikammion huohotusventtiilille,
            mutta se lienee pikkujuttu.
            No empä ole koskaan kuullutkaan. Huolto II tehtiin kesällä ja eipä ollut puhetta asiasta.

            Comment

            • ex-VAG
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 408
              • Tampere

              #7
              Multa tarkistettiin tuo läppäsysteemi edellisessä huollossa, eikä imusarjasta löytynytkään kys. läppiä, autona 530D 9/99.

              Tämä tehtiin juuri tuon hajoamisriskin takia, olivat esim. juuri hiljattain vaihtaneet koko koneen yhteen 530D:hen läppien hajoamisen takia.

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1469
                • Veikkola

                #8
                Joo se vaatii sen A mallimerkinnän että ne läpät löytyy, eli jos on manuaali niin ei hätää.

                Comment

                • ex-VAG
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 408
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by f1zz
                  Joo se vaatii sen A mallimerkinnän että ne läpät löytyy, eli jos on manuaali niin ei hätää.
                  Tarkennetaan vielä että itsellä on 530DA, mutta silti ei ollut kyseisiä läppiä

                  Comment

                  • suffeli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 559
                    • JKL

                    #10
                    Ite kuulin asiasta muutama viikko sitten ja kuulemma ihan tuoretta tietoa tämä ongelma. Jotenkin vain tuntuu hullulta, että tehtaalla tiedetään ongelmasta ja annetaan huoltoliikkeille suositus vaihtaa osat, MUTTA ei makseta sitä!?! Kai nyt joku tuotevastuu pitäis olla! Sen ymmärrän, että jos joku perkuleen tuulilasinpyyhkimen moottori tms ei kestä, niin mitä sitten. Ei maksa paljoa, eikä aiheuta mitään muuta tuhoa. Tässä tapauksessa saattaa koko kone hajota! Se kaikkein tärkein tieto kuitenkin puuttuu eli mikä on hajoamisen todennäköisyys? 1:10, 1:100 vai 1:1000? Ja millä kilometreillä? Meinaa jos se olisi 100tkm kohdalla 1:1000, 300tkm kohdalla 1:100 ja 600tkm 1:10, niin en minä ainakaan tekisi mitään...

                    Luojan kiitos ei tartte miettiä ite, että korjaisko. Ei ihan heti pystyis irrottaa vajaata tonnia tollasen vian korjaamiseksi!
                    ------
                    G31 530d

                    Comment

                    • Sami
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1332
                      • Kajaani

                      #11
                      Tosiaan ei maksa tehdas tota läppä juttua...Mutta jos ne hajoo niin 20000 euron damage kyseessä...kannattaa miettiä ehjänä ollessa kannattaako vaihtaa vai ei...No mutta onhan pemaristeilla varaa!!

                      Comment

                      • tuomkiti81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1162
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Sami
                        Tosiaan ei maksa tehdas tota läppä juttua...Mutta jos ne hajoo niin 20000 euron damage kyseessä...kannattaa miettiä ehjänä ollessa kannattaako vaihtaa vai ei...No mutta onhan pemaristeilla varaa!!
                        koskeekohan tää homma molempia 530d-koneita...eli siis faceliftin 142kw ja ei-faceliftin 135kw?
                        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                        Opel Insignia 2.0 Cdti
                        Scania R560 8x4

                        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                        Ex. E60 530dA -05
                        Ex. E39 530dA -01
                        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Sami
                          Tosiaan ei maksa tehdas tota läppä juttua...Mutta jos ne hajoo niin 20000 euron damage kyseessä...kannattaa miettiä ehjänä ollessa kannattaako vaihtaa vai ei...No mutta onhan pemaristeilla varaa!!
                          Vaihtokone maksaa noin 7000 euroa, eli joku vetää hyvän hinnan työstä.

                          Siitä olen samaa mieltä, että menee takuuseen tai ei, niin sitä kannattaa miettiä maksaako sen tonnin nyt, vai rupeaako myöhemmin tappelemaan siitä, että maksaako kymppitonnin koneenvaihdosta itse vai ei.

                          Maksaa nyt ja hoitaa homman pois, niin pääsee vähällä verrattuna siihen, että auto makaa korjaamolla jopa kuukauden, ja hintaakin tulee noin 10-kertainen määrä.

                          Tonni tai kaksikin on tänä päivänä aika vähän, kun ruvetaan autoa korjaamaan.
                          Last edited by Bullitt; 08-12-2005, 22:15.


                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Joistain autoista nämä siis näköjään löytyy ja joistain ei (riippumatta laatikosta) eli kone siis pelaa ilmankin... ---> Mitä virkaa nämä läpät siellä imusarjassa oikein hoitaa ja tarkalleen missä?? Kellään tarkempaa infoa??
                            Last edited by Gonzalez; 08-12-2005, 22:26.
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • maanlu
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 255
                              • Pohjanmaa

                              #15
                              Itse keskustelin kokkolassa kustcar:issa samasta asiasta ja kehui automaatti version ongelmaksi tai siis että tehtaalta oli tullut huolto kehote vaihtaa tämä läppäsysteemi automaatti laatikoilla varustettuihin 530d penareihin,manuaali versiossa ei kuulemma ole sitä.
                              Se kampikammion huohottimen suodatin hässäkkä on toinen vasta tullut huolto kehote,pussillinen osia maksaa noin 55€ siihen suodattimen vaihtoon.
                              Voi kuulemma muuten pukata lisää löylyä pataan kovalla pakkasella,no jarrullahan sen voi sitten hillitä jos pillastuu,ei vaan kärsi painaa kytkintä pohjaan
                              E34 M5
                              E61 535D

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎