Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 imusarjan vaihtosuositus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HBD
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 269
    • Hämeenlinna

    #16
    Jotenkin kuulostaa taas kovin laakkosmaiselta hommalta, tehtaalta tulee selkeä suositus/määräys ja siellä seistään käsi ojossa ruinaamassa rahaa asiakkailta.

    Itse en ainakaan lähtisi vaihtamaan mitään osia omaan piikkiin missä tehdas ilmoittaa omasta mahdollisesta valmistusviastaan. Jos jotain poksuu niin tuotevastuu kantaa kyllä pitkälle, on takuut voimassa tai ei. Moottorin oletettu elinikä kun ei ole kahta vuotta.
    BMW 530 xd
    Porsche 911
    MB C123 230ce

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

      #17
      Niin ja pelimies poistaa ne helvetin läpät sieltä itse (mikäli ei ole aivan mahdottomassa paikassa).

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 776
        • Gallia = Kinnula

        #18
        Originally posted by Maza
        Niin ja pelimies poistaa ne helvetin läpät sieltä itse (mikäli ei ole aivan mahdottomassa paikassa).
        Kyseinen prosessi käynnissä kotitallissa, tosiaan mitähän virkaa noilla läpillä on???
        Kävin tänään Kokkolassa Kust Car:lla ja ostin tuon huohotinsuodattimen ja samalla oli puhetta noista läpistä, nyt on imusarja irrallaan ja ihmeteltävänä.
        Ilmansuodatin oli tosi paskainen ja ilmamassamittari myös, nyt se on putsattu ja uus suodatin paikoillaan. Imusarja joutaa pesuun, aivan karmean näköinen sisältä.

        Toi läppäsysteemi toimii sähköohjattuna alipaineella ja liittyy jotenkin pakokaasujen kierrätykseen? Ilmeisesti kun egr on auki, on läpät kiinni ja vain toiset imukanavat käytössä?

        Täytyy kokeilla miten pelaa jos ottaa läpät pois kokonaan ja jättää alipainekellon paikoilleen. Huomenna kuvia!

        Sen kun joku yliviisas keksisi miten näistä saa egr:n pois toiminnasta...
        Jos ottaa alipaineen pois/tukkii letkun > vikakoodi: egr venttiili viallinen
        Jos tukkii pakosarjalta tulevan putken > vikakoodi: imuilmassa liikaa happea tai jotain sinnepäin...
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #19
          Originally posted by vexu524tdic
          Sen kun joku yliviisas keksisi miten näistä saa egr:n pois toiminnasta...Jos ottaa alipaineen pois/tukkii letkun > vikakoodi: egr venttiili viallinen Jos tukkii pakosarjalta tulevan putken > vikakoodi: imuilmassa liikaa happea tai jotain sinnepäin...
          Ei minulla ainakaan antanut vikakoodia kumpikaan mainitsemistasi tukkimismenetelmistä (-00 530d). Ja jos antaisi => So what? Dieselien OBD:tä kun ei katsastuksessa katsota.
          ---

          Comment

          • vexu524tdic
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 776
            • Gallia = Kinnula

            #20
            Projektit osiossa muutama kuva tästä rosessista:
            e70 X5 3.0sd -08
            f30 320i xdrive -16
            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
            e30 316 -88 2,2TIC M10
            e21 323i -81 ruostekasa...

            Comment

            • e24
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 628

              #21
              vaikuttaa kyllä aika oudolta, että tehdas toteaa autossa olevan teknisen pikkeavuuden/vian, eikä ota siitä vastuuta kontolleen

              eräs nimeltämainitsematon merkki ainakin toimii niin, että kun tehdas huomaa poikkeavuuden, niin siitä tehdään kampanjan ja maahantuojat tiedotaa asiasta autojen oistajille ja hommat hoidetaan maahantuojan/tehtaan piikkiin...
              käyttis Honda CR-v
              .... MR2
              ----------------------------
              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

              Comment

              • anttij
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 56

                #22
                Omaan pirssiin vaihdettu uusi moottori 250tkm kohdalla...

                ...läpän/läppien tunkeuduttua moottoriin. Auto 525dA -02, meni takuuseen. Moottorin hinta on 7000e, kuten joku aikaisemmin mainitsi.
                - E70 X5 3.0d Sport 2009
                - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
                - ex. E60 530dA 2004 -
                - ex. E46 318i 2002 -
                - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
                - ex. E39 525dA 2002 -

                Comment

                • tuomkiti81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1162
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by anttij
                  ...läpän/läppien tunkeuduttua moottoriin. Auto 525dA -02, meni takuuseen. Moottorin hinta on 7000e, kuten joku aikaisemmin mainitsi.
                  oliko auto sillon "virallisen" takuun alainen?entä koska tämä on tapahtunut?mitä kautta sait takuu asian hoidettua?paikallisessa merkkiliikkeessä(mikä liike?) vai maahantuojan kautta?
                  Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                  Opel Insignia 2.0 Cdti
                  Scania R560 8x4

                  Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                  Ex. E60 530dA -05
                  Ex. E39 530dA -01
                  Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                  Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                  Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                  Comment

                  • Plop
                    Newbiemmer
                    • Feb 2004
                    • 8
                    • Helsinki

                    #24
                    pieni korjaus: tehdas EI OLE tietoinen tästä ongelmasta vaan maahantuonti mutta kun tehdas ei maksa mitään niin silloin maksaa asiakas:elikkäs ME. Ja sitä esintyy vain meillä täälä pohjolassa => niin pienet markkinat että tehtaalla ihmetellään vaan että mitä ne nyt siellä suomessa taas ruinaa!!!!!!!!!!!!Kyseinen tiedote on tullut MAAHANTUONNISTA. Sivareilla läpät pois ja sillä selvä, eikä huomaa mitenkään tehoissa....

                    Comment

                    • anttij
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 56

                      #25
                      Originally posted by tuomkiti81
                      oliko auto sillon "virallisen" takuun alainen?entä koska tämä on tapahtunut?mitä kautta sait takuu asian hoidettua?paikallisessa merkkiliikkeessä(mikä liike?) vai maahantuojan kautta?
                      Oli takuun alainen, v. 2004, Espoon Laakkonen hoitanut homman (tapahtui edellisen omistajan aikana).
                      - E70 X5 3.0d Sport 2009
                      - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
                      - ex. E60 530dA 2004 -
                      - ex. E46 318i 2002 -
                      - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
                      - ex. E39 525dA 2002 -

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #26
                        Kone maksaa noin 7000, mutta hintaa tulee tietty lisää, jos rojut menee koneesta läpi ja jatkaa matkaansa turbolle, niin sekin on sitten sitä myötä morjens, jne.

                        Aikä jännää seurata, että miten kaiken maailman jobbarit hoitaa homman, jos tällainen tapaus sattuu omalle kohdalle. Pahaa aavistamaton asiakas on juuri sijoittanut 20 kiloeurolla elämänsä pelin, ja ajelee nyt tyytyväisenä 10k€ aikapommi konehuoneessa.

                        Näitä läppäsysteemejä on jo niinkin vanhoissa autoissa, että tehdastakuut on monien kohdalla parempi unohtaa.


                        Comment

                        • ex-VAG
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 408
                          • Tampere

                          #27
                          Autostani tarkistettiin läpät merkkihuollon suosituksesta (merkkihuollossa), ja tosiaan tuloksena oli että autossani (-9/99 530dA) ei ole läppiä.
                          Onko tässäkin vuosimallieroja vai mitä ihmettä?

                          Comment

                          • bmwbmw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1370
                            • Kainuu

                            #28
                            onkos tietoa missä vuosimallissa ne on/ei?
                            sigpic
                            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                            Comment

                            • Pepe58
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 23

                              #29
                              Läpistä

                              Näyttävät tulevan 03/2000 alkaen, eli sitä vanhemmissa tuota huolta ei pitäis olla.

                              Comment

                              • ari79
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 230

                                #30
                                Onko e46 dieseleissä tätä ongelmaa?
                                Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


                                Plus hirvee määrä muita resuja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎