Originally posted by jvakeva
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Motonetin kytkinpaketti?
Collapse
X
-
Originally posted by ropoEli millainen tappi sen pitää olla jolla sen saa keskitettyä?
Usein esim. hylsysarjan jatkovarsi tai räikänvarsi on ollut sopiva tuohon.
Jos levy jää sivuun niin vain laatikon saaminen paikoilleen on hankalaa kun sivussa oleva kytkinlevy ohjaa kytkinakselia ohi siitä keskireiästä. Pieni sivussa olo ei ole vakavaa sillä sen verran kytkinlevy kyllä siirtyy kohti oikeaa paikkaa mutta enempi voimaa joutuu käyttämään laatikkoa paikoilleen työnnettäessä.
Kun kone&laatikko on yhdessä niin sitten ei sovituksella ole enää merkitystä sillä kytkinakseli määrittää levyn paikan tästä eteenpäin, levyhän on pelkkä irto-osa puristettuna paineasetelman ja vauhtipyörän väliin ja kun kytkimen painaa pohjaan niin se pyörii siellä vapaasti. Tai siis kone pyörii ja levy on paikoillaan jos silloin on vaihde päällä...
Tämä on "isoista remonteista" kuitenkin yksi helpoimmista itse opiskeltavista tehtävistä, suosittelen.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by ropoEli millainen tappi sen pitää olla jolla sen saa keskitettyä?
Comment
-
-
Originally posted by AkiVaaKyl nyt täytyy sanoa, että se on ihan turha yleistää, että motonetistä ei saa kun paskaa. Varaosien laatu on hyvin pitkälti riippuvainen ennemminkin valmistajasta kuin jälleenmyyjästä. Ei se halvin kylläkään välttämättä paras ole, mutta jos valmistaja on tunnettu, ja valmistaa esimerkiksi alkuperäisosatkin, niin ei mulla oo ainakaa ollu mitää pelkoa ostaa halpaa "pilipaliosaa". Ja kyllä motonetistä on itelle joskus tullu jotain osia, mistä puuttui ainoastaan mersun tähti... alkuperäiset varaosanumerot siinä tais olla
Comment
-
-
Mistäs näitä testejä voisi lueskella mistä tietää mikä merkki on minkäkin laatuinen? Siis mistä yleensä TIETÄÄ minkälainen laatu missäkin merkissä on?
Sekö tekee osasta laadukkaan mitä kovemmat maahantuonnin/jälleenmyynnin katteet sillä on? Mistä minä tiedän että on kysymys laadusta maksassani siitä, eikä markkinoinnin luomasta brandista?
Comment
-
-
Originally posted by Eskokl-varaosissa kytkinpaketti 192€ ja varmasti laatutavaraa.
henkilökohtaisesti en kyllä motonettiin sijoita senttiäkään...niin huonosti ei voi mennä!
Comment
-
-
Originally posted by HemiMistäs näitä testejä voisi lueskella mistä tietää mikä merkki on minkäkin laatuinen? Siis mistä yleensä TIETÄÄ minkälainen laatu missäkin merkissä on?
Sekö tekee osasta laadukkaan mitä kovemmat maahantuonnin/jälleenmyynnin katteet sillä on? Mistä minä tiedän että on kysymys laadusta maksassani siitä, eikä markkinoinnin luomasta brandista?
Originally posted by Bmw MasterJa niilläkö menee huonosti jotka ei suostu maksamaan Kl-varaosan kiskuri hintoja samoista osista? Haistappas nyt palanut jarrukenkä siitä korin vaihto pommistas...
henkilökohtaisuudet voit kyllä laittaa privalla jos alkaa palko ahistamaan nenässä...
Samapa tuo minulle mistä ostat omiin autoihisi osat ja mihin hintaan, jos kerta olet tyytyväinen niin miksi valittaa? Ilmaisin vain oman mielipiteeni asiasta.
Itse olen ollut tähän mennessä täysin tyytyväinen KL-varaosista ostettuihin varaosiin, joiden hinta on ollut kohdallaan vrt. tuotteen hintaa merkin omalla jälleenmyyjällä eikä palvelussakaan ole ollut moitteen sijaa. Joten miksi mennä moittimaan?
Persaukisille kaikki on kallista
Comment
-
-
Työnnämpä lusikkani tähänkin soppaan.
Osia olen ostanut niin Motonetistä ja KL:stä ja toistaiseksi molempiin olen ollut täysin tyytyväinen. Omaan autoon osia olen ostellut lähinnä KL:stä, mutta avovaimon autoon ja ERa-kilpureihimme olemme osia ostelleet huoletta Motonetistä. Toistaiseksi ei ole pahaa sanaa kummankaan laadusta.
Kuten muissakin topiceissa olen jo avautunut, niin "laatu" on nykyisellään sellainen häilyvä käsite, mitä ei välttämättä saa kalliimmalla ja hienommalla ulkokuorella (Kuten se saamarin Sony). Esim. suodattimet jne. olen kuitenkin aina halunnut BMW:hen ostaa jotain "tunnettua" merkkiä esim. MANN (KL myy)
Kuitenkin yöni olen nukkunut ehkä hieman paremmin, kun rakkaaseen (BMW) osat on ostettu KL:stä. En tiedä miksi?Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by EskoTokihan siellä varmasti ihan laatumerkkejäkin on joukossa mutta henkilökohtaisesti ei kiinnosta vaan alkaa soittelemaan puljuja läpi, että minkä merkkinen tavara mikäkin on, että uskaltaako ostaa vai ei
Samoja Victor reinzin tiivisteitä, Sachsin kytkimiä, Mann-filttereitä, SKF:n laakereita yms romua saa sieltä sun kammoamasta Motonetistä hiukan halvemmalla. Mutta kuten totesitkin että jokainen ostaa sieltä mistä parhaaksi näkee. Ja jos KL on naapurissa ei kannata kaiheesti lähteä pieniä nippeileitä tilaamaan mistään halvemmasta putiikista.BMW F32 435d
Comment
-
-
KL:stä saa varmasti hyvää tavaraa kohtuuhintaan, mutta silti...
... koska auto ei ole yhtä kuin ELÄMÄ, (en ainakaan myönnä ) ostan esimerkiksi suodattimet ym. mieluusti esim. Motonetista koska ne ovat 100 % halvempia kuin merkkiliikkeissä. Vaikka viimeksi sain(ostin) Clean Filters-merkkistä suodatinta Motonetista, niin ei kyllä ahdista yhtään laittaa niitä lähes 300 tkm ajettuun autoon. Ja samalla Motoxin täys.synt.öljyä (lähes 100 % halvempaa kuin Castrol..). Voin aina vaihtaa useammin jos siltä tuntuu...
Jotku tukivarret ja sen tapaiset menevät sitten tarkempaan harkintaan, kun niitä joutuu vaihtamaan.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Kävin aikanaan motonetista katsomassa minkänäköisiä niiden myymät M50-puolat oli. No ne oli joitain italialaisia(?) tarvikesellaisiam, enkä "uskaltanut" ostaa niitä.
No sitten tilasin KL:stä neljä Berun puolaa, onhan ne saksalaisia ja pitäisi olla laadukkaita kamoja.
Paketti tuli ja eiku auki ja katsomaan miltä ne näytti. Ulkonäkö oli aika lailla yks yhteen niiden motonetin puolien kanssa ja viimeistely yhtä heikkoa. Kuka tietää mistä ne Berun merkkikamat loppujen lopuksi tulee.
Motonetista olen ostanut mm mann-filttereitä, sachsin kytkinpaketin ja viskokytkimen, sekä Bogen iskareita e34:n.
Comment
-
-
Originally posted by jamavaJoskus tilasin e28:iin alatukivarret tuli Lemförder merkkiset jotka oli tosi hyvät. E34:seen tilasin myös mutta tuli muistaakseni Ocap merkkiset jotka palautin samantien koska näki jo päällepäin että nuo ei kestä.EX: 730i -89
Comment
-
Comment