Announcement

Collapse
No announcement yet.

V12 koneeseen 4 venttiili kannet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samulis
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 440
    • Helsinki

    V12 koneeseen 4 venttiili kannet

    Eli...
    Ymmärtääkseni 750/850 käytetty V12 on perustaltaan kaks kutosta yhteen naitettulla kampiakselilla. Jotain huhua on että tohon saa tekemällä käymään M3:sen neliventtiili kannen. En tiedä minkä M3:sen...
    Kuulostaa vain mielenkiintoiselta paketilta... V12 48v +8000rpm
    ex:e46 328Ci, e36 318Ti
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Niin toinen kansiahan olis väärinpäin eli pakokanavat imupuolella. Tuskin ihan helposti onnaa.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Vois vetää vasemmasta kannesta pakosarjan suoraan oikeanpuoleisen kannen imukanaviin. Se olis sitten vähän niinku volkkarin VR6, mutta olis vaan VR12.


      Comment

      • M_Power
        Moderator
        • Jul 2003
        • 2766
        • Espoo, HML

        #4
        Originally posted by pravda
        Eli...
        Ymmärtääkseni 750/850 käytetty V12 on perustaltaan kaks kutosta yhteen naitettulla kampiakselilla.
        Moottori perustuu kahteen M20B25-moottoriin omilla moottorinohjauksillaan, bensapumpuillaan, sytytysjärjestelmillään jne.
        Näin siis M70B50-moottorin tapauksessa.
        Last edited by M_Power; 26-12-2005, 15:03.
        BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
        BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

        Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
        Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
        Team vier Zylinder!

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Originally posted by M_Power
          Eikä siinä kyllä ole yhteistä kampiakseliakaan, vaan kaksi kutosta omilla kampiakseleilla, moottorinohjauksillaan, bensapumpuillaan, sytytysjärjestelmillään jne.
          Oleks nyt ihan varma? Heitit varmaan vitsillä...


          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by Bullitt
            Oleks nyt ihan varma? Heitit varmaan vitsillä...
            Eipä tainnut olla vitsi....
            Last edited by antti79; 27-12-2005, 11:22.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Pitää sit varmaan lähtee essonbaariin kertomaan noista kahdesta kampiakselista.


              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                M70B50 on tosiaan periaatteessa kahdennettu M20B25. Perustietoa M70B50:stä tässä.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  #9
                  Originally posted by Leka
                  M70B50 on tosiaan periaatteessa kahdennettu M20B25. Perustietoa M70B50:stä tässä.

                  http://bmwe32.student.utwente.nl/ tuolta löytyy myös mielenkiintonen stoori V12 rebuildista, kannattaa katsoa jo ihan kuvien takia
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by nut
                    http://bmwe32.student.utwente.nl/ tuolta löytyy myös mielenkiintonen stoori V12 rebuildista, kannattaa katsoa jo ihan kuvien takia
                    Aivan, klik. Myös yksi moottorinvaihto kuvastoori löytyy täältä.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • jappi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 206

                      #11
                      Originally posted by M_Power
                      Eikä siinä kyllä ole yhteistä kampiakseliakaan, vaan kaksi kutosta omilla kampiakseleilla, moottorinohjauksillaan, bensapumpuillaan, sytytysjärjestelmillään jne.
                      Ainakin M70B50-moottorissa.
                      No nyt täytyisi kyllä nähdä valokuva tuosta moottorista, missä on kaksi kampiakselia. En kyllä muuten usko

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4321
                        • Kannus/Kokkola

                        #12
                        Originally posted by M_Power
                        Eikä siinä kyllä ole yhteistä kampiakseliakaan, vaan kaksi kutosta omilla kampiakseleilla, moottorinohjauksillaan, bensapumpuillaan, sytytysjärjestelmillään jne.
                        Ainakin M70B50-moottorissa.


                        Ei näin...

                        Mutta asiaan.. onhan tuollainen v12 neliventtiilikansilla tehty jo.. ihan jopa BMW:n toimesta. Löytyy siis valmiit kannetkin mikäli kiinnostaa alkaa nysväämään.. Tuollainen moottori löytyy siis Mclaren F1:stä. Käytännössä kahdennettu S50B30 moottori. Tosin vain yhdellä kampiakselilla..

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5170
                          • Kuopio

                          #13
                          ja tuskin tuo kone pelkillä kansien vaihdolla kiertää ihan hupsuna lisää... eiköhän vaadi kampiraudaltakin jotain ?
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by Maza
                            ... onhan tuollainen v12 neliventtiilikansilla tehty jo.. ihan jopa BMW:n toimesta. Löytyy siis valmiit kannetkin mikäli kiinnostaa alkaa nysväämään.. Tuollainen moottori löytyy siis Mclaren F1:stä. Käytännössä kahdennettu S50B30 moottori. Tosin vain yhdellä kampiakselilla..
                            Aivan...

                            Model BMW S70/2 Type 6.1 liter, 48 valve V-12 with aluminum block and heads, 627 bhp Bore and stroke 3.38 x 3.41 in (86 x 87 mm) Displacement 370 cubic in, 6064 cc Compression ratio 10.5:1 Engine control system Bosch Motronic with port fuel injection Emissions controls 3-way catalytic converter feedback fuel-air-ratio control auxiliary air pump Valve gear Chain-driven double overhead cams, 4 valves per cylinder, hydraulic lifters, variable intake timing Power (SAE net) 618 bhp @ 7400 rpm Torque (SAE net) 479 ft-lb @ 4000 rpm Redline 7500 rpm
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • M_Power
                              Moderator
                              • Jul 2003
                              • 2766
                              • Espoo, HML

                              #15
                              Originally posted by jappi
                              No nyt täytyisi kyllä nähdä valokuva tuosta moottorista, missä on kaksi kampiakselia. En kyllä muuten usko
                              Tulipa turhan nopeasti tulkittua tuota lähdettä, jonka mukaan M70-moottori perustuu kahteen M20-moottoriin.
                              Varsinkin kun kyseisestä moottorista mainitaan, että voidaan ajaa 6:lla sylinterillä vikatilanteen sattuessa.
                              Muuten siis tiedot pitivät paikkansa, mutta kampiakseleita on toki 1 kuten kaikissa muissakin bemarin moottoreissa.
                              Last edited by M_Power; 26-12-2005, 15:09.
                              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                              Team vier Zylinder!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎