Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 b 34 koneeseen passaava kytkin hakusessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    m30 b 34 koneeseen passaava kytkin hakusessa

    koitin selailla foorumia ja etsiä tietoa mikä kytkin sopis tuohon m30 koneen perään.

    koneeseen tulee toivonmukaan lisää puhtia, niin tarvis varmaan järeempi kytkinsetti laittaa koneen kylkeen.

    mistä ja mikä?
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    #2
    Paljonko lisää voimaa? Kestäiskö m5sen kytkin? Sopivuudesta en ole 100% varma..
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

    Comment

    • e24
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 628

      #3
      Originally posted by M5 talviautona
      Paljonko lisää voimaa? Kestäiskö m5sen kytkin? Sopivuudesta en ole 100% varma..

      olen siinä käsityksessä että m5 kytkin ei käy, ainakin jostain tällä foorumilla luin että ei olis passannut m30 koneen jatkeeksi en tiedä mitä eroa on sitten m30b34 ja m30b35 koneiden kesken. eli onko niissä käytetty erivauhtipyöriä ja mistä vuosimalleista eroja lötyy
      käyttis Honda CR-v
      .... MR2
      ----------------------------
      ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Originally posted by e24
        olen siinä käsityksessä että m5 kytkin ei käy, ainakin jostain tällä foorumilla luin että ei olis passannut m30 koneen jatkeeksi en tiedä mitä eroa on sitten m30b34 ja m30b35 koneiden kesken. eli onko niissä käytetty erivauhtipyöriä ja mistä vuosimalleista eroja lötyy
        Kyllä 3.6:n femman kytkimen pitäisi käydä. Tosin levyhän on "normaali" massalevy. Asetelma vaan jäykempi.. (levyn materiaalissakin saattaa olla pientä eroa). Suosiolla vaan ehjä vakioasetelma ja sintterilevy. Kestää TARPEEKSI.

        Comment

        • e24
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 628

          #5
          Originally posted by Maza
          Kyllä 3.6:n femman kytkimen pitäisi käydä. Tosin levyhän on "normaali" massalevy. Asetelma vaan jäykempi.. (levyn materiaalissakin saattaa olla pientä eroa). Suosiolla vaan ehjä vakioasetelma ja sintterilevy. Kestää TARPEEKSI.

          saiko näitä sintterilevyjä jousitettuna ja jousittomana? vai onko nää niitä on/of kytkimiä? semmosta en kaipaa

          mistä muuten noita kannattaa lähtee kyselemään?
          Last edited by e24; 05-01-2006, 14:24.
          käyttis Honda CR-v
          .... MR2
          ----------------------------
          ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

          Comment

          • anssip
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 233

            #6
            ei tule on/off kytkin.hieman opettelua vain vaatii.

            Comment

            • larmatin
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1118
              • Perttula

              #7
              Originally posted by e24
              saiko näitä sintterilevyjä jousitettuna ja jousittomana? vai onko nää niitä on/of kytkimiä? semmosta en kaipaa

              mistä muuten noita kannattaa lähtee kyselemään?

              kytkinlevyn jouset ei vaikuta siihen onko kykä on/off mallinen.

              kyllä se vakiokin aikas hyvin kestää ja ei tuu ihan kus päänä revitettyy kun ei laita pitävintä kytkintä.

              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #8
                Originally posted by Maza
                Kyllä 3.6:n femman kytkimen pitäisi käydä. Tosin levyhän on "normaali" massalevy. Asetelma vaan jäykempi.. (levyn materiaalissakin saattaa olla pientä eroa). Suosiolla vaan ehjä vakioasetelma ja sintterilevy. Kestää TARPEEKSI.

                mistä bemariin saa noita sintterikytkimiä.

                matoin just moposporttiin ja siel oli tommonen myynnissä
                (2767 M3 - E36 240 / 29/10 4 160,00 €)
                240 olis kai mullakin halkaisija, mutta en vielä tiedä
                onko spoorin halkaisia ja montako hammasta orkkiksessa on mut kait tuokin huomenna selviää, kun menee auton luo...

                ilmeisesti tuo lapojen määrä vaikuttaa siihen kuinka "raju" tuo kytkin on, eli nelilapainen vois kai olla kuitenkin kohtuu inhimillinen.

                tosin haluan kyllä sitä, että autolla voi lähtiä aivan normaalisti ja rauhallisesti hivuttautumaan pitkin bulevardeja. ei aina sitä kumiakaan tahdo katuun jättää....
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #9
                  Itsellä oli entisessä autossa 5 lapanen jousittamaton sintterilevy vakioasetelmalla, pysty hyvin luistattaa ja kesti tehoakin kivasti luistamatta.

                  Comment

                  • e24
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 628

                    #10
                    Originally posted by Antti O
                    Itsellä oli entisessä autossa 5 lapanen jousittamaton sintterilevy vakioasetelmalla, pysty hyvin luistattaa ja kesti tehoakin kivasti luistamatta.

                    mitä eroa jousitetulla ja jousittamattomalla? noin niinkusta perstuntumassa ja auton voimansiirronsuhteen.

                    näin jossakin kommentin jossa kauhisteltiin jousitetun sintterin käyttöä turbokoneen yhteydessä... mistä moinen ihmetys?
                    käyttis Honda CR-v
                    .... MR2
                    ----------------------------
                    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      #11
                      Mulla on E36 M3:een tarkoitettu jäykkä muistaakseni 4-lapainen sintterilevy tuossa 3.5 turboprojektiauton m30:ssä. Boorit on "kaikissa" bemareissa (siis '~80-00) samat. m3:ssa levyn halkaisija on 240mm eli sama kuin m30:ssä.

                      Parin sintterilevyn kokemuksella (yksi käyttöautossa) sanoisin, että jos pitää paljon kaupunkiajoa tms nurkka-ajoa harrastaa niin unohda sintteri. Kytkimestä tulee sellainen runkuttava, jota EI viitsi luistattaa. Kyllähän sitä voi luistattaa, mutta sitte se onki aika nopeasti paskana. Mielestäni ERITTÄIN ärsyttävä ominaisuus autossa, jolla pitää tehdä paljon paikalta lähtöjä.

                      Juuri tästä syystä cabriolettiin (käyttöauto) jätinkin TÄYSIN vakiokytkimen. Mun laskeskelmien mukaan järkevällä käytöllä sen pitäisi pitää n. 400-450Nm. Mikäli lipsuu niin sitten rajoitetaan vääntöä.. turboahtimien kanssa se on tosin hieman helpommin toteutettavissa kuin remmiahtimella..

                      Yhtenä vaihtoehtona sitten voisi harkita vakiolevyn käyttöä ja tiukempaa asetelmaa. Sachsilta lienee myynnissä joku race asetelma m30:iin.. tarvittaessa saa jopa sellasta asetelmaa, jolle sachs lupaa JOPA 800Nm kestoa massalevyllä... Tosin sitä ei enää saa kaupanhyllyltä.

                      Comment

                      • Jukkis30
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 377
                        • Oulu

                        #12
                        topiikkia lainateksi ni onko 530 e34 sama kytkin ku 535?

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by Jukkis30
                          topiikkia lainateksi ni onko 530 e34 sama kytkin ku 535?
                          M30B30:n jatkeena on.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Jubu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 937
                            • Kuusankoski

                            #14


                            tuolta itselleni 240mm nelilapaisen sintterin.

                            hintaa oli 180 eeroa + kulut n.8 euroa.

                            Comment

                            • e24
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 628

                              #15
                              Originally posted by Jubu
                              http://www.rallysystems.com/

                              tuolta itselleni 240mm nelilapaisen sintterin.

                              hintaa oli 180 eeroa + kulut n.8 euroa.

                              eipä tuo mitään maatajärisyttävä hinta ole...

                              kiiitos kaikille tiedoista ja vinkeistä.

                              saattaa olla että laitan hetkeksi vaki kytkimen ja vanhan laatikon kiinni ja katson jos tässä kevään / kesän aikana tulis jotakin hyvä laatikko eteen/niin sit vois päivitellä laatikkoa ja jos kytkimen kanssa on ongelmia niin sitten mahdollisen laatikon vaihdon yhteydessä laitan pitävempää kytkintä.

                              kone tosin ei ole vielä käyntikuntoinen, kun imusarja ja venttiilikopan kansikin on vielä maalarissa. eikä kyllä noita ahtimen imu ja painepuolen putkiakaan ole vielä suunniteltu, joten vielä on tovi aikaa miettiä mitä laatikon ja kytkimen suhteen tekee..

                              niin juu pitää vielä mainita, että MAZA ja LEKA on taas toimineet tuttuina ja turvallisina tietopankkeina
                              Last edited by e24; 06-01-2006, 23:24.
                              käyttis Honda CR-v
                              .... MR2
                              ----------------------------
                              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎