mikälaisia tulppia ootte käyttänyt m20b25 moottorissa jossa ahdot reilun kilon verran?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 turbo sytytystulpat -yhdistetty topikkeja
Collapse
X
-
m20 turbo tulpat
Jepu , eli yksinkertainen kysymys johon en parin päivän foorumin selailulla löytänyt oikein vastausta:
Mitä tulppia porukka on käyttäny noissa ahdetuissa m20 moottoreissa? :thinkMe ollaan jo eellä
nyk. Top Sickret
BMW ex.
E34 M5
E36 325 Cabriolet
E30 325 IX
E34 520i Turbo
E34 525i
E30 320i
E21 320i
E21 323i
E21 315/320
E10 2002 Yellow
Comment
-
-
Originally posted by Maza View Post+1.
NGK:n kanssa ei ole IKINÄ ollut mitään ongelmia. Kireämpään koneeseen ehkäpä 6-7 lämpöarvon kynttilä.
Joo nii olikin hitto muistelin väärin eli aivan oikein ngk:ssa parempi mitä isompi numero niin sitä kylmempi eli ehkä jopa 7 olis sit passeli :thinkMe ollaan jo eellä
nyk. Top Sickret
BMW ex.
E34 M5
E36 325 Cabriolet
E30 325 IX
E34 520i Turbo
E34 525i
E30 320i
E21 320i
E21 323i
E21 315/320
E10 2002 Yellow
Comment
-
-
8 arvon tulppa nyt parin viikon kokeilun jälkeen liian kylmä. Ensin ei meinannut yli kilon ahtoilla pelata ollenkaan, pätkäsi menon kuin seinään, mutta pistin kärkivälit tarkasti 0,6mm kaikista (alkuperäisenä oli jotain 0,7mm luokkaa) ja löin sen tulpan päässä olevan metallin suoraksi kun se oli sellainen soikea vähän alkuperäsenä...
No nyt pystyy ahtaan 1,5baaria ja vetää hyvin mut tulpan väristä ja karstoista päätellen yks kaverini suositteli asteen tai pari kuumempaa. (jotta tulppa "puhistaisi itsensä")
Ajattelin nyt laittaa sisään bp7es:ät ja "cäpätä" kärkivälit 0,6mm (tai 0,55m) Tarkoitus olisi asettaa ahtopaineet siihen 1,3baariin.
Nuo seiskat parinviikon testiin, toivottavasti pysyvät puhtainaMe ollaan jo eellä
nyk. Top Sickret
BMW ex.
E34 M5
E36 325 Cabriolet
E30 325 IX
E34 520i Turbo
E34 525i
E30 320i
E21 320i
E21 323i
E21 315/320
E10 2002 Yellow
Comment
-
-
Originally posted by V W View PostEt oo kokeillu B7ECSsiä??
Isommalla kärkivälillä hyppäävä kipinä on vahvempi,et jos sytkä kestää,niin kasvata kärkiväliä
Vakiosytkällä ajelen.. Tosiaan tuo kärkivälin muutos vaikutti ihan radikaalisesti koneen toimintaan.
Tänään tarkotus laajakaistalla viel säädellä ja vaihtais nuo yhden asteen kuumemmat tulpat ku jos nuo nyt käy liian kylmänä niin polettaessa isompi kärkiväli ku on nii saattaa tosi rikkaalla seoksella just sammua niinku aikasemmin tais tehdäkkin.
emt. ite ainakin hyväksi todennu nuo bpXes tulpat että luultavasti pysyn niissä, miksipä sitä toimivaa alkaa korjaamaanMe ollaan jo eellä
nyk. Top Sickret
BMW ex.
E34 M5
E36 325 Cabriolet
E30 325 IX
E34 520i Turbo
E34 525i
E30 320i
E21 320i
E21 323i
E21 315/320
E10 2002 Yellow
Comment
-
-
Eipä ne ngk:t oikei pelaa ainakaa 8 ja 7... tai no pelaa jos ajaa kokoajan kaasupohjas mut tyhjäkäynti alkaa parin kolmen viikon päästä röplöttää.. jos vaihtaa uudet tulpat nii sit käy oikein..
Taidan kokeill boscheja supereita..Me ollaan jo eellä
nyk. Top Sickret
BMW ex.
E34 M5
E36 325 Cabriolet
E30 325 IX
E34 520i Turbo
E34 525i
E30 320i
E21 320i
E21 323i
E21 315/320
E10 2002 Yellow
Comment
-
Comment