Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbo sytytystulpat -yhdistetty topikkeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pts
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 478
    • nummela

    M20 turbo sytytystulpat -yhdistetty topikkeja

    mikälaisia tulppia ootte käyttänyt m20b25 moottorissa jossa ahdot reilun kilon verran?
    Last edited by petrolhead; 18-01-2012, 18:47.
    bmw e30 823hv/860nm
    1/4mile 8.9/247
  • pts
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 478
    • nummela

    #2
    m20 turbo

    minkä laisia sytytys tulppia ootte käyttänyt suht korkea viritteisissä m20b25
    joihin lisätty turbo? ja jos ootte käyttänyt kovin kylmiä tulppia nii mitenkä on käynnistynyt kylmänä? omassa olen käyttänyt w7dc/w6dc onko parempia vaihto ehtoja olemass?
    bmw e30 823hv/860nm
    1/4mile 8.9/247

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      #3
      Mulla on ollu turbo m10 ngk b7es ja pelaa ihan ok.Käynnistyy kylmästäkin kohtuu hyvin matalalla puristuksella ja ahdot on ollu 1.5bar
      speed limits are for pussies

      Comment

      • Thuuning
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 380
        • Oulu

        #4
        m20 turbo tulpat

        Jepu , eli yksinkertainen kysymys johon en parin päivän foorumin selailulla löytänyt oikein vastausta:

        Mitä tulppia porukka on käyttäny noissa ahdetuissa m20 moottoreissa? :think
        Me ollaan jo eellä

        nyk. Top Sickret

        BMW ex.

        E34 M5
        E36 325 Cabriolet
        E30 325 IX
        E34 520i Turbo
        E34 525i
        E30 320i
        E21 320i
        E21 323i
        E21 315/320
        E10 2002 Yellow

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          #5
          Olikohan omassa NGK BP5ES

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Thuuning
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 380
            • Oulu

            #6
            Originally posted by duuk View Post
            Olikohan omassa NGK BP5ES


            Ok. Laitetaampa testiin..
            Last edited by Thuuning; 23-12-2010, 02:00.
            Me ollaan jo eellä

            nyk. Top Sickret

            BMW ex.

            E34 M5
            E36 325 Cabriolet
            E30 325 IX
            E34 520i Turbo
            E34 525i
            E30 320i
            E21 320i
            E21 323i
            E21 315/320
            E10 2002 Yellow

            Comment

            • --nismo200sx--
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 169
              • Lohja

              #7
              Bosch super4 wr56 on omassa kesän ollu.
              -e30 325tic track

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4319
                • Kannus/Kokkola

                #8
                Originally posted by duuk View Post
                Olikohan omassa NGK BP5ES
                +1.

                NGK:n kanssa ei ole IKINÄ ollut mitään ongelmia. Kireämpään koneeseen ehkäpä 6-7 lämpöarvon kynttilä.

                Comment

                • Thuuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 380
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Maza View Post
                  +1.

                  NGK:n kanssa ei ole IKINÄ ollut mitään ongelmia. Kireämpään koneeseen ehkäpä 6-7 lämpöarvon kynttilä.


                  Joo nii olikin hitto muistelin väärin eli aivan oikein ngk:ssa parempi mitä isompi numero niin sitä kylmempi eli ehkä jopa 7 olis sit passeli :think
                  Me ollaan jo eellä

                  nyk. Top Sickret

                  BMW ex.

                  E34 M5
                  E36 325 Cabriolet
                  E30 325 IX
                  E34 520i Turbo
                  E34 525i
                  E30 320i
                  E21 320i
                  E21 323i
                  E21 315/320
                  E10 2002 Yellow

                  Comment

                  • timpa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 257
                    • Akaa

                    #10
                    Ja jos paljon ahtoja niin sit 8.Toi 7 arvonen voi kuolla jo 1.5 bar
                    speed limits are for pussies

                    Comment

                    • Thuuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 380
                      • Oulu

                      #11

                      8 arvon tulppa nyt parin viikon kokeilun jälkeen liian kylmä. Ensin ei meinannut yli kilon ahtoilla pelata ollenkaan, pätkäsi menon kuin seinään, mutta pistin kärkivälit tarkasti 0,6mm kaikista (alkuperäisenä oli jotain 0,7mm luokkaa) ja löin sen tulpan päässä olevan metallin suoraksi kun se oli sellainen soikea vähän alkuperäsenä...

                      No nyt pystyy ahtaan 1,5baaria ja vetää hyvin mut tulpan väristä ja karstoista päätellen yks kaverini suositteli asteen tai pari kuumempaa. (jotta tulppa "puhistaisi itsensä")

                      Ajattelin nyt laittaa sisään bp7es:ät ja "cäpätä" kärkivälit 0,6mm (tai 0,55m) Tarkoitus olisi asettaa ahtopaineet siihen 1,3baariin.

                      Nuo seiskat parinviikon testiin, toivottavasti pysyvät puhtaina
                      Me ollaan jo eellä

                      nyk. Top Sickret

                      BMW ex.

                      E34 M5
                      E36 325 Cabriolet
                      E30 325 IX
                      E34 520i Turbo
                      E34 525i
                      E30 320i
                      E21 320i
                      E21 323i
                      E21 315/320
                      E10 2002 Yellow

                      Comment

                      • V W
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 335
                        • Salo

                        #12
                        Et oo kokeillu B7ECSsiä??
                        Isommalla kärkivälillä hyppäävä kipinä on vahvempi,et jos sytkä kestää,niin kasvata kärkiväliä
                        Ford 4500 :think Nuffield
                        Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                        Kawasaki ZX-12R
                        Borat

                        Comment

                        • Thuuning
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 380
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by V W View Post
                          Et oo kokeillu B7ECSsiä??
                          Isommalla kärkivälillä hyppäävä kipinä on vahvempi,et jos sytkä kestää,niin kasvata kärkiväliä
                          Eipä kyl tuommonen tulppa oo mieleen juolahtanu.. :think

                          Vakiosytkällä ajelen.. Tosiaan tuo kärkivälin muutos vaikutti ihan radikaalisesti koneen toimintaan.

                          Tänään tarkotus laajakaistalla viel säädellä ja vaihtais nuo yhden asteen kuumemmat tulpat ku jos nuo nyt käy liian kylmänä niin polettaessa isompi kärkiväli ku on nii saattaa tosi rikkaalla seoksella just sammua niinku aikasemmin tais tehdäkkin.

                          emt. ite ainakin hyväksi todennu nuo bpXes tulpat että luultavasti pysyn niissä, miksipä sitä toimivaa alkaa korjaamaan
                          Me ollaan jo eellä

                          nyk. Top Sickret

                          BMW ex.

                          E34 M5
                          E36 325 Cabriolet
                          E30 325 IX
                          E34 520i Turbo
                          E34 525i
                          E30 320i
                          E21 320i
                          E21 323i
                          E21 315/320
                          E10 2002 Yellow

                          Comment

                          • Thuuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 380
                            • Oulu

                            #14
                            Eipä ne ngk:t oikei pelaa ainakaa 8 ja 7... tai no pelaa jos ajaa kokoajan kaasupohjas mut tyhjäkäynti alkaa parin kolmen viikon päästä röplöttää.. jos vaihtaa uudet tulpat nii sit käy oikein..

                            Taidan kokeill boscheja supereita..
                            Me ollaan jo eellä

                            nyk. Top Sickret

                            BMW ex.

                            E34 M5
                            E36 325 Cabriolet
                            E30 325 IX
                            E34 520i Turbo
                            E34 525i
                            E30 320i
                            E21 320i
                            E21 323i
                            E21 315/320
                            E10 2002 Yellow

                            Comment

                            • Tom1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 669
                              • .

                              #15
                              Osta Denson tulpat ei mene kerta kastelusta niinkuin ngk:t. Parhaat tulpat mitä mulla oli vanhassa m20turbossa. Tuli kokeiltua useita kalliitakin.
                              F31 328i M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎