Onko vaikea vaihtaa kampiakselin m20 koneella? Pitäiskö otta kansi pois?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kampiakselin vaihto
Collapse
X
-
Ei tarvi ottaa kantta pois. Kiertokanget voi löysätä alakautta (pois niitä ei sieltä saa). Eli kone pois ja pöydälle ylösalaisin tai kyljelleen. Öljypohja irti ja akseli pois.
Mutta miksi tuo akseli pitää vaihtaa? Jos on sattunut esim. laakerivaurio, niin suosittelisin kuitenkin purkamaan koko koneen ja mittaamaan että on ok ennen kuin laittaa kasaan. Kiertokankien silmukat voi kärsiä laakerivauriossa. Ja niitä ei ainakaan irroiteta alakautta...
Ja jos taas aiot vaihtaa pidempi-iskuisen akselin, niin silloin menee männät vaihtoon. Ja taas kantta irti....BMW Rennsport Racing Motorsport ClubBMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!sigpic
-
-
kampuraa voi tarkistella alakautta, muttei irroittaa. Sehän on takapäästään kiinni vauhtipyörässä => pitäisi ottaa myös laatikko irti. Se on etupäästään kiinni kampiakselin nokkapyörässä (kiilahihnapyörä joka pyörittää mm. laturia). Pitäisi irroittaa se, sen jälkeen jakoketkun/hihnan koppa. Sen kopankin irroitus vaatii useimmiten muidenkin kikkuloiden irroitusta.
Eli unohda koko alakautta irroitus juttu mielestäsi. Jos ja kun kampiakseli vaatii huomiota => KOKO KONE POIS. Pääsee kaikkein helpoimmalla joka suhteessa.
t: Timo
Comment
-
-
Eiköhän sen ilman kannen irroitusta pois saa. Kun on kuitenkin kannen yläpuolella. Eli varmaan venttiilikoppa irti ja entieminkänimiset kilkkeet siitä akselin päältä pois ja nokka hihna ja nokkapyörä irti. Vai onko tossa ketju?F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Karkeesti vois olettaa et jos nokka on vaihtokunnossa niin myös kansi vois kaivata remonttia. Parempi vois olla irrottaa kansi ja tutkia samalla sen kunto. Ja toisaalta ei se nokka taida mahtua tulemaan pois jos kansi on paikoillaan mutta varma en tästä ole. Helvetisti helpompi koko operaatio kuitenkin on kun kansi on irti.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Originally posted by HemiEikä taida maksaa vaivaa lähteä tämän ikäisessä koneessa mihinkään kampiakselin/kilkkeiden vaihto-operaatioihin. Paitsi tietysti vaihtamisen ilosta jos haluaa maksaa. Saa varmasti toimivia vaihtokoneita sen verran edullisesti.
Comment
-
-
Nokka-akselin voi poistaa ja asentaa konetta irroittamatta, kansi paikallaan.
Vaikeinta on saada keinuvipuakselit ehjänä pois, eli jos on toiset vippa-akselit niin voi sit esim tngeilla tai naputtelemalla ottaa.
Mahdollisesti joutuu myös lyömään ihan pienen loven syylärin tukipeltiin, muttei aina.Olli.
Comment
-
Comment