Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 -88 Anturiasiaa. Öljypuolen outo osa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    325 -88 Anturiasiaa. Öljypuolen outo osa?

    Eli ongelma seuraava...Tarkoituksena kytkeä pari lisämittaria. Öljynlämpö-mittarille anturin paikkaa etsiessä törmäsin ongelmaan. Missä ihmeessä on orkkis öljynpaine-anturi? Sitten silmiini osui kuvan ihmeellinen osa, siihen saisi anturin hyvin laitettua, mutta onko se ollut alkuperäisenä vai mistä tuo on tullut? Punaisella ympyröity anturi: onko bemarin orkkis mittarille? Näyttää ainakin kovin jälkeenpäin laitetulta... Pointti on siinä, että haluaisin kaikkien vakiomittareiden ja valojen toimivan normaalisti operaation jälkeen. Vedenlämmön anturille saa paikan parhaiten, varmaan ilmausruuvin vieressä olevilta propujen paikalta?
    Last edited by Rockford; 14-01-2010, 19:03.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter
  • avr
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 290
    • Vaasa

    #2
    Originally posted by Rockford
    Eli ongelma seuraava...Tarkoituksena kytkeä pari lisämittaria. Öljynlämpö-mittarille anturin paikkaa etsiessä törmäsin ongelmaan. Missä ihmeessä on orkkis öljynpaine-anturi? Sitten silmiini osui kuvan ihmeellinen osa, siihen saisi anturin hyvin laitettua, mutta onko se ollut alkuperäisenä vai mistä tuo on tullut? Punaisella ympyröity anturi: onko bemarin orkkis mittarille? Näyttää ainakin kovin jälkeenpäin laitetulta... Pointti on siinä, että haluaisin kaikkien vakiomittareiden ja valojen toimivan normaalisti operaation jälkeen. Vedenlämmön anturille saa paikan parhaiten, varmaan ilmausruuvin vieressä olevilta propujen paikalta?
    Eikö se orkkis ö-paine anturi oo lohkossa pakosarjojen alapuolella!? tai ainaski m20b20 koneessa, jos en ihan väärin muista! Luulis olevan samassa paikassa.

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      #3
      Originally posted by avr
      Eik? se orkkis ?-paine anturi oo lohkossa pakosarjojen alapuolella!? tai ainaski m20b20 koneessa, jos en ihan v??rin muista! Luulis olevan samassa paikassa.
      Eih?n se paineita mittaa? ?ljyn m??r?n vaan haistelee sielt?
      ________
      KNIGHT RIDER FORUM
      Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:30.

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Originally posted by avr
        Eikö se orkkis ö-paine anturi oo lohkossa pakosarjojen alapuolella!? tai ainaski m20b20 koneessa, jos en ihan väärin muista! Luulis olevan samassa paikassa.
        Sieltä etsin, vaan en löytänyt... Siitä ajattelinkin, että josko tämä kuvan "anturi-mötikkä" olisi sittenkin jotain alkuperäis-järjestelmää.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Originally posted by -Jarno-
          Eihän se paineita mittaa? Öljyn määrän vaan haistelee sieltä
          M20 koneessa öljynpaineanturi on pakosarjojen alapuolella, tavallaan öljypohjan päällä. Öljynmääräanturi on taas toisella puolen konetta, laturista hieman taaksepäin ja sekin on ns. öljypohjan päällä.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • avr
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 290
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by bemari320mies
            M20 koneessa öljynpaineanturi on pakosarjojen alapuolella, tavallaan öljypohjan päällä. Öljynmääräanturi on taas toisella puolen konetta, laturista hieman taaksepäin ja sekin on ns. öljypohjan päällä.
            Juurikin näin!

            Edit: Tosta kuvan mötikästä ei oo kyl mitään hajuu! Joku viisaampi vois varmaan kertoo!
            Last edited by avr; 18-01-2006, 15:45.

            Comment

            • Veltsu
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 886
              • Varkaus

              #7
              Originally posted by avr
              Juurikin näin!
              Tossa vielä kuva sisäpuolelta missä paineanturi on.
              Last edited by Veltsu; 16-02-2006, 09:07.

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                #8
                Broidilla samanlainen mötikkä ,vuoden -86 325i ja se on alkuperäinen osa... Tai ainakin todella lähelle samanlainen,kun en hetkeen ole sinne konehuoneeseen katsonut,mutta näin muistelen. Ja todellakin se on se paineanturi,siirretty jostain syystä kauemmas lohkosta jo tehtaalla? Se ohut letku siinä itseä hiuka pelottaa että koska pettää

                EDIT: jos joku tietää että olisi siirretty jonkun muun instanssin toimesta, niin saa toki kertoa

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #9
                  Originally posted by ZoMbiE
                  Broidilla samanlainen mötikkä ,vuoden -86 325i ja se on alkuperäinen osa... Tai ainakin todella lähelle samanlainen,kun en hetkeen ole sinne konehuoneeseen katsonut,mutta näin muistelen. Ja todellakin se on se paineanturi,siirretty jostain syystä kauemmas lohkosta jo tehtaalla? Se ohut letku siinä itseä hiuka pelottaa että koska pettää

                  EDIT: jos joku tietää että olisi siirretty jonkun muun instanssin toimesta, niin saa toki kertoa
                  Jep, hieman on lelun oloisen letkun päässä. Ja nyt kävin vielä katsomassa, niin lohkon kyljestä löysin propun (siitä kohtaa missä muilla on anturi) Kuvassa näkyy myös se mihin sen "ihmemötikän" letku tulee...Onko tietoa voinko sen propun heivata ja paikalle teettää holkin, johon taas laitan öljynlämpö-anturin? Ja tuon "ihmemötikän" taidan hiljaa kasata takaisin... Toisessa kuvassa on siis käsittääkseni vakio lämpöanturi.
                  Last edited by Rockford; 14-01-2010, 22:29.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Kyllä toi letku kestää kunhan ei ole taittunut lintaa tai muutoin saanut kipeetä.
                    On kyllä hassu "patentti" - eipä ole tullut vielä vastaan. Oikeanpuoleisessa kuvassa on käsittääkseni öljyn pinnan (määrän) anturi. Yksi tollanen on tullut purettua ja sisällä oli jonkinlainen koho-mysteerio.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • HarzaTheMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 458
                      • Sawo

                      #11
                      Originally posted by Rockford
                      Jep, hieman on lelun oloisen letkun päässä. Ja nyt kävin vielä katsomassa, niin lohkon kyljestä löysin propun (siitä kohtaa missä muilla on anturi) Kuvassa näkyy myös se mihin sen "ihmemötikän" letku tulee...Onko tietoa voinko sen propun heivata ja paikalle teettää holkin, johon taas laitan öljynlämpö-anturin? Ja tuon "ihmemötikän" taidan hiljaa kasata takaisin... Toisessa kuvassa on siis käsittääkseni vakio lämpöanturi.
                      Tuo oikeanpuoleisen kuvan anturi on check-panelin öljymäärän anturi.
                      ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        #12
                        Originally posted by Tzeimi
                        Kyllä toi letku kestää kunhan ei ole taittunut lintaa tai muutoin saanut kipeetä.
                        On kyllä hassu "patentti" - eipä ole tullut vielä vastaan. Oikeanpuoleisessa kuvassa on käsittääkseni öljyn pinnan (määrän) anturi. Yksi tollanen on tullut purettua ja sisällä oli jonkinlainen koho-mysteerio.
                        On muuten sen verran lelua letkua, ettei edes voi mennä "littiin". Vähän jos edes koskisi, niin katkeisi heti puhumattakaan vääntämisestä. Jotain ihmeen muovip**skaa. No mutta ei siinä mitään, kasaan sen nyt sitten takaisin (äärimmäisen varoen ). Mutta se on nyt oleellinen, että jos laitan siihen propun tilalle sen anturin, niin tietääkö mittari mitään ja voiko sitä edes siihen heittää? Niin, toinen vaihtoehto olisi tietenkin vielä, eli teettäisi T-haaran tuohon "wondermötikkään" siihen anturin paikalle.
                        Last edited by Rockford; 18-01-2006, 19:08.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎