Semmoinen asia on tässä alkanut askarruttamaan että onko tossa omassa pommissa lukko vai ei, tai onko siinä jotain häikkää? Kaikki Merkit viittaa siihen että olisi lukko, toinen rengas maassa, ja toinen ilmassa renkaan pyörittäminen vaatii pirunmoista vääntöä, sutii kummallakin pyörällä, Polttaa aina kummallakin renkaalla vaikka miten pyörittelisi ja perä lähtee alta helposti. Mutta huomasin tässä sellaisen että kun on toinen rengas asvaltilla ja toinen jäällä, niin sutii aika herkästi ja ei mitenkään erityisen hyvin lähde menemään eteenpäin. toisaalta kun vertaa kaverin autoon, (e36 316) käyttäytyy kyllä täysin erilaisesti liukkaalla, tuo sutii lähes aina yhdellä pyörällä. Kuinka paljon tollaisen normi lukkoperän kuuluisi antaa periksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperä vai ei?
Collapse
X
-
Vaikka olis lukkoperä ja toinen rengas assulla ja toinen jäällä ni kyllä jäällä oleva alkaa sutia. On se sentään vaan ~25% lukko eikä mikään maasturin 100% lukko....
Eli toimii noissa puitteissa ihan oikein, jos on lukkoperä...E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber MetallicEX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91
Comment
-
-
Nimenomaan kuten /PETE/ sanoi. Kyllä se lukkoperäkin jää kiinni ihan tasaiselle kun on liukasta ja toinen pyörä vain sutii (vai mitä CeSsI? )
Muutenkin termi "lukkoperä" on harhaanjohtava suomennos sanasta LSD.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Mulla ainakin jää sutimaan paikoilleen vain toisella pyörällä jos on ihan peilijää ja tahallaan sudittaa samalla kääntäen pyörät ihan linkkuun. Kokeilin tuota vähän aikaa sitten loivassa rinteessä.
Edellinen omistaja arveli tuossa 25% lukon olevan, mutta epäilin sitä jo kesällä kun vesisateella joskus kokeilin polkaista risteyksestä samalla kääntyen ja ei vetänyt kuin toisella tyhjää. Sinällään tuolla ei minulle väliä ole kun en mitään nakin polttoa harrasta, mutta talvella olisi kyllä hyvä paikoiltaan lähtiessä ja kiihdyttäessä.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Vai onko tässä semmone alottelian lukkoperä? Eli sutattu niin paljon että tasauspyörästön 4jästä pikkurattaasta on 2 leikannu kiinni akseliin..
nimimerkillä oon 2bemuun vaihtanu perän jossa niin käynny. Piti präsillä painaa akseli pihalle niistä rattaista.Toimi hyvin lukkona..ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
Comment
-
-
Originally posted by AntzaNimenomaan kuten /PETE/ sanoi. Kyllä se lukkoperäkin jää kiinni ihan tasaiselle kun on liukasta ja toinen pyörä vain sutii (vai mitä CeSsI? )
Muutenkin termi "lukkoperä" on harhaanjohtava suomennos sanasta LSD.ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
Comment
-
-
Originally posted by /PETE/Vaikka olis lukkoperä ja toinen rengas assulla ja toinen jäällä ni kyllä jäällä oleva alkaa sutia. On se sentään vaan ~25% lukko eikä mikään maasturin 100% lukko....
Eli toimii noissa puitteissa ihan oikein, jos on lukkoperä...
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
Comment
-
-
Keskustelun perusteella sanoisin, että kyllä Rikkellä on lukko, Harzalla tuskin. Jos on toinen pyörä jäällä ja toinen asvaltilla, niin jäällä oleva pyörä voi lyödä tyhjää niin pienellä voimalla, että vaikka lukko siirtä sen 25% sutivan pyörän momentista (tai väännöstä, miten nyt haluaa ajatella) pitävälle pyörälle, niin ei silti tapahdu juuri mitään.
Sen sijaan asvaltilla, ei pitäis lähteä vain toisen pyörän sutimaan kurvissakaan. Tosiasiahan on, että suoraan lähdettäessä lukotonkin bemari piirtää kahta viivaa, jos vaan voimaa on tarpeeksi, mutta donitsin piirtely citymarketin parkkiksella ei onnistu ilman lukkoa.
Mulla on E30ssä lukko, enkä muista, että olisi ikinä jäänyt lumellakaan sutimaan yhdellä pyörällä ja esim. märällä asvaltilla perä lähtee suht helposti.I wanted a faster horse.
Comment
-
Comment