Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä vai ei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    Lukkoperä vai ei?

    Semmoinen asia on tässä alkanut askarruttamaan että onko tossa omassa pommissa lukko vai ei, tai onko siinä jotain häikkää? Kaikki Merkit viittaa siihen että olisi lukko, toinen rengas maassa, ja toinen ilmassa renkaan pyörittäminen vaatii pirunmoista vääntöä, sutii kummallakin pyörällä, Polttaa aina kummallakin renkaalla vaikka miten pyörittelisi ja perä lähtee alta helposti. Mutta huomasin tässä sellaisen että kun on toinen rengas asvaltilla ja toinen jäällä, niin sutii aika herkästi ja ei mitenkään erityisen hyvin lähde menemään eteenpäin. toisaalta kun vertaa kaverin autoon, (e36 316) käyttäytyy kyllä täysin erilaisesti liukkaalla, tuo sutii lähes aina yhdellä pyörällä. Kuinka paljon tollaisen normi lukkoperän kuuluisi antaa periksi?

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta
  • Heiska
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 2024
    • Mikkeli

    #2
    helpointen näet kun katsot perän tunnuskilvestä että onko ensimmäinen kirjain "S"

    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      tunkkaat kummatki takapyörät ilmaa.. pyöritä toista pyörää ja katot samal toista.. jos pyörii samaa suuntaa nii on lukko.. jos pyörii vastakkaisiin suuntii nii ei oo
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • /PETE/
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 430
        • Seutula City / Vantaa

        #4
        Vaikka olis lukkoperä ja toinen rengas assulla ja toinen jäällä ni kyllä jäällä oleva alkaa sutia. On se sentään vaan ~25% lukko eikä mikään maasturin 100% lukko....
        Eli toimii noissa puitteissa ihan oikein, jos on lukkoperä...
        E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
        EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

        Comment

        • Antza
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2143
          • Espoo

          #5
          Nimenomaan kuten /PETE/ sanoi. Kyllä se lukkoperäkin jää kiinni ihan tasaiselle kun on liukasta ja toinen pyörä vain sutii (vai mitä CeSsI? )

          Muutenkin termi "lukkoperä" on harhaanjohtava suomennos sanasta LSD.
          Current rides:
          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

          Previous rides:
          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

          Comment

          • HarzaTheMan
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 458
            • Sawo

            #6
            Mulla ainakin jää sutimaan paikoilleen vain toisella pyörällä jos on ihan peilijää ja tahallaan sudittaa samalla kääntäen pyörät ihan linkkuun. Kokeilin tuota vähän aikaa sitten loivassa rinteessä.

            Edellinen omistaja arveli tuossa 25% lukon olevan, mutta epäilin sitä jo kesällä kun vesisateella joskus kokeilin polkaista risteyksestä samalla kääntyen ja ei vetänyt kuin toisella tyhjää. Sinällään tuolla ei minulle väliä ole kun en mitään nakin polttoa harrasta, mutta talvella olisi kyllä hyvä paikoiltaan lähtiessä ja kiihdyttäessä.
            ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

            Comment

            • M5 talviautona
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 242
              • Kokkola

              #7
              Vai onko tässä semmone alottelian lukkoperä? Eli sutattu niin paljon että tasauspyörästön 4jästä pikkurattaasta on 2 leikannu kiinni akseliin..
              nimimerkillä oon 2bemuun vaihtanu perän jossa niin käynny. Piti präsillä painaa akseli pihalle niistä rattaista.Toimi hyvin lukkona..
              ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

              325e 2,7 e30
              318i e30
              535ia e34
              m5 e34
              525 e34
              316i e30
              524td e28 = Ei savua ilman tulta
              Viimesin bemari 316i e36
              Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

              Comment

              • M5 talviautona
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 242
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by Antza
                Nimenomaan kuten /PETE/ sanoi. Kyllä se lukkoperäkin jää kiinni ihan tasaiselle kun on liukasta ja toinen pyörä vain sutii (vai mitä CeSsI? )

                Muutenkin termi "lukkoperä" on harhaanjohtava suomennos sanasta LSD.
                Mites muuten jos sulla on torsen lukko? Niin sillon ei taida jäädä kiinni Eikös se ole ns ajatteleva lukko?
                ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                325e 2,7 e30
                318i e30
                535ia e34
                m5 e34
                525 e34
                316i e30
                524td e28 = Ei savua ilman tulta
                Viimesin bemari 316i e36
                Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                Comment

                • Rikke
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 579
                  • Paimio

                  #9
                  Originally posted by /PETE/
                  Vaikka olis lukkoperä ja toinen rengas assulla ja toinen jäällä ni kyllä jäällä oleva alkaa sutia. On se sentään vaan ~25% lukko eikä mikään maasturin 100% lukko....
                  Eli toimii noissa puitteissa ihan oikein, jos on lukkoperä...
                  Jotain tämäntapaista vastausta hainkin Ei ole vielä niin paljoa kokemusta autoista, ja juuri se että kuinka paljon tuollaisen 25% lukon kuuluu pitää. Ja sen S-kirjaimen muistaisin nähneeni perässä

                  Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                  Nyk. VW Golf '00
                  Nyk. VW Golf '95
                  Historiaa:x17 BMW +Muuta

                  Comment

                  • HellFire
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 280
                    • Turku

                    #10
                    Keskustelun perusteella sanoisin, että kyllä Rikkellä on lukko, Harzalla tuskin. Jos on toinen pyörä jäällä ja toinen asvaltilla, niin jäällä oleva pyörä voi lyödä tyhjää niin pienellä voimalla, että vaikka lukko siirtä sen 25% sutivan pyörän momentista (tai väännöstä, miten nyt haluaa ajatella) pitävälle pyörälle, niin ei silti tapahdu juuri mitään.

                    Sen sijaan asvaltilla, ei pitäis lähteä vain toisen pyörän sutimaan kurvissakaan. Tosiasiahan on, että suoraan lähdettäessä lukotonkin bemari piirtää kahta viivaa, jos vaan voimaa on tarpeeksi, mutta donitsin piirtely citymarketin parkkiksella ei onnistu ilman lukkoa.

                    Mulla on E30ssä lukko, enkä muista, että olisi ikinä jäänyt lumellakaan sutimaan yhdellä pyörällä ja esim. märällä asvaltilla perä lähtee suht helposti.
                    I wanted a faster horse.

                    Comment

                    • AcS325
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 227
                      • Road to Jalalabad

                      #11
                      Kyllähän näissä se köyhän miehen lukko on.
                      Vetää käsijarrua ni tasoittaa sitä sutimista.
                      "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by AcS325
                        Kyllähän näissä se köyhän miehen lukko on.
                        Vetää käsijarrua ni tasoittaa sitä sutimista.
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎