Eipä ole kokemusta..jos on tekijämiehiä niin tuon levyn voi tehdä itse tai miks ei osta sitten vaikka tuolta. Laatu on noissa aika vaihteleva..nim: nähty useampikin aika surkee esitys noista "valmiista bokseista" vast. aika hyvinkin tehtyjä. Toisaalta jos ostaa jonkun tekemän oman levyn voi odottaa lähettävänsä joskus maileja missä kysellään muutoksista ja komponenttien paikoista yms. kun sitä muuttelee myöhemmin/ongelmia ilmenee mahdollisesti. Tämän takia suosittelisin vähemmän asioista tietäviä ostamaan vaikka sen partcon orggislevyn jonka mukana saa n. 2500 ystävää netissä kertomaan asioista ongelmien/muutoksien yhteydessä helposti. Toinen vaihtoehto on se et sen levyn/boksin kasaaja kun häviää jonnekkin ja jos ei ole elektroniikka specialisti niin kukas siitä raudasta sitten kertoo? Eli selvempää kun on sama rauta jos ei asioista niin paljon tiedä. Toki itsellänikin on omatekemä levy, mutta juurikin tuon tuotetuen takia en semmosta haluais kellekkään myydä(Ei ainakaan itellä ole aikaa vastata maileihin kun kaikki kääntyy levyn/raudan tekijän puoleen yleensä). Onko se nyt oikea paikka säästää jos miettii muita kustannuksia niin tuo levy ei ole mielestäni sen arvonen et siinä kannattaa rueta säästää. muutama kymppi sinne tänne ja paljon helpompi kasata kun on kaikki sävelet selvillä ja läpikuparoitu yms. Oiskohan tuossa syy miks turtanakaan ei paljoa enää maileihin vastaile/ilmottele sähkistään jokaiselle...kyselijöitä varmasti riittää. Niin ostajia kun kyselijöitä et mitäs sä nyt tässä oikeestaan muutit/mites tää piiri nyt meneekään yms.
Just my two cents
PS: Tsemppiä kaikille kuitenkin boksin kasailuihin ja ihan asialliselta tuo alkaa vaikuttaa kun koodi kehittyy koko ajan 8)
Olisko mitään järkeä että nakkaisit pari entterin napautusta välillä tekstiin niin ei olis niin raskasta lukea... ja kun sitä asiaa sulta tulee...
Teppo, en mä sulle sitä kommenttia kohdistanut; Valitan epäkohteliaalta vaikuttavaa ulosantiani :oops:
Wittu-joo: Piirilevyjyrsin vaatii levystä gerber-tiedostot, enkä minä ainakaan löytänyt B&G:n levystä sellaisia vaan jouduin piirtämään levyn uudestaan itse .
Sigussa olevan projektin konetta pääsee tuossa jonkin ajan päästä niputtaan. Aluksi varmaan kokeilen auton omalla motronikkihoidolla että saan sen tulille turbo kyljessä. Sen jälkeen niputtaan megasquirtti kaveriksi. Megasquirt löytyy, mutta suorasytkää ei vielä ole. Joku on varmaan omaan kutoseensa sellaisen värkännyt ja osaa kertoa minkä vehkeen suorasytkän laittaisi? Lisäksi pitäisi seosmittari ja lambda hommata, mitkä olisivat hinnaltaan kohtuulliset, mutta kuitenkin sellaiset joiden avulla säätäminen tuottaa tulosta?
Lisäksi pitäisi seosmittari ja lambda hommata, mitkä olisivat hinnaltaan kohtuulliset, mutta kuitenkin sellaiset joiden avulla säätäminen tuottaa tulosta?
Kapeakaista-anturille löytyy hinta motonetista/biltemasta. Sopiva mitari: Yleismittari pakista=ilmainen, itsekolvattu LM3914-piirinen=10e, "aptiva" näyttää myyvän myös jotain=45e, FMI=200e tjsp.
Isot pojat väittää ettei peruslambdalla tee mitään, pitää olla laajakaista. Saa nähdä, omani tulee tällä viikolla. DIY-kittinä täydellinen paketti n.300e. Tämän boardin myyntipalstalla on jotain kimppatilausta käynnissä.
Itse näyttölaite ei ole aivan välttämätön, megatunessa on myös lambda-näyttö, mutta läppärin ruudun katselu ajaessa on jokseenkin mahdotonta. Loggaaamalla ehkä vielä käytettävissä.
Lisäksi pitäisi seosmittari ja lambda hommata, mitkä olisivat hinnaltaan kohtuulliset, mutta kuitenkin sellaiset joiden avulla säätäminen tuottaa tulosta?
Kapeakaista-anturille löytyy hinta motonetista/biltemasta. Sopiva mitari: Yleismittari pakista=ilmainen, itsekolvattu LM3914-piirinen=10e, "aptiva" näyttää myyvän myös jotain=45e, FMI=200e tjsp.
Isot pojat väittää ettei peruslambdalla tee mitään, pitää olla laajakaista. Saa nähdä, omani tulee tällä viikolla. DIY-kittinä täydellinen paketti n.300e. Tämän boardin myyntipalstalla on jotain kimppatilausta käynnissä.
Itse näyttölaite ei ole aivan välttämätön, megatunessa on myös lambda-näyttö, mutta läppärin ruudun katselu ajaessa on jokseenkin mahdotonta. Loggaaamalla ehkä vielä käytettävissä.
Jepulis, elikkä voin hommata minkä tahansa vehkeen lambdan? ja välttämättä tulosten katseluun ei tarvita yleismittaria kummempaa...
Motonetin luettelo erottelee nuo tyypit toisistaan; Valitse sieltä joku sopiva automalli 90-luvun alusta, niin eiköhän löydy passeli anturi. Lämmitettävä tietenkin alkaa toimimaan nopeammin, mutta turbokäytössä anturin saa niin lähelle konetta että lämpenee se ajossa muutenkin.
Olisiko sanoa jotakin merkkiä ja mallia missä olisi kohtuuhintainen käyttöön soveltuva zirkonium lambda?, äkkiseltään noita tuolla selailin niin bmw:n ja muutaman muutaman merkin paria mallia kattellessa tais olla 65e halvin nelijohtoinen... joutuuko anturista maksamaan noinkin paljon?
VPV:ltä Boschin nelijohtoinen 60e. Biltemassa joku nelijohtoinen 49, yksijohtoinen 29, tosin hinnastoni ei ole aivan tuorein. Romariltakin saattaa saada ihan käyttökelpoisen.
Huom saattaa..kysessähän on kuitenkin kuluva osa jonka jännitekäyrä laiskistuu ajanmyötä eli ns. reagointi hidastuu. Kannattaako tuossa nyt sitten säästää?
8)
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Huom saattaa..kysessähän on kuitenkin kuluva osa jonka jännitekäyrä laiskistuu ajanmyötä eli ns. reagointi hidastuu. Kannattaako tuossa nyt sitten säästää?
8)
Tämähän on kyllä ehdoton säästämisen paikka sitten kun se tulee ajankohtaiseksi... onneksi on nytten jo yksi lambda joka tuli tuon M3Lookin kylkiäisenä putkessa kiinni... lisäksi oli oikeen digitaalisella näytöllä varustettu seosmittari 8)
Huom saattaa..kysessähän on kuitenkin kuluva osa jonka jännitekäyrä laiskistuu ajanmyötä eli ns. reagointi hidastuu. Kannattaako tuossa nyt sitten säästää?
8)
Mitä jätkä meinaat, eikö muka kahdeksan vuotta sitten käytettynä ostamani Mazdan lambda (on siinä jo lommokin) ole ehtaa tavaraa? :wink:
Huom saattaa..kysessähän on kuitenkin kuluva osa jonka jännitekäyrä laiskistuu ajanmyötä eli ns. reagointi hidastuu. Kannattaako tuossa nyt sitten säästää?
8)
Mitä jätkä meinaat, eikö muka kahdeksan vuotta sitten käytettynä ostamani Mazdan lambda (on siinä jo lommokin) ole ehtaa tavaraa? :wink:
Nojoo. On korvautumassa laajakaistalla 8)
Kyllä etuveto-kadetin lambda on tarkempi! :wink: :lol: Ei kai...WB-lambaada oli jo tänään pienellä lenkillä
Mites Karin Wb-kasaus edistyy?
Eilen kasailin terapiatoimintana sen näytön, ja tänään pitäisi käydä VPV:ltä anturi. Itse purkki odottaa vielä tarmonpuuskaa. Vaikka turhaa kiirettä tässä pidän, ajokausi näyttää olevan jo ohi.
Asentelin myös eilen tietsikalle Megatunen Extra-asetuksin. On tehty sekin homma turhan vaikeaksi :oops: 3D-Tuning-osio sytkälle näytti ilmaantuneen, minkä ilolla tervetulleeksi toivotan. Muuten asetuksia oli tullut kovasti lisää, eikä kaikkien tarkoitus ihan heti vielä selvinnytkään. Toisaalta en löytänyt spark duty cyclen asetusta, onkohan sitä vieläkään siellä? Kokeilin taanoin pikaisesti MSnS301:tä 50% cyclellä, ja nykiminen (139-modulilla) paheni; Kierrokset eivät nousseet yli 3000rpm. Turbo kyllä spoolaa vaikka parkissa polkiessa
Comment