Joo, eli pitäiskö nyt sitten varmuuden vuoksi vaihtaa tohon bmw ll-04 öljyyn? Ja miksi vaihdoin ne aikaisemmin oli juuri siksi että minusta sen verran pieni kustannus, ja ei varmaan haittaa.
1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
1991 Ford Mustang GT 5.0
1994 BMW M5 3.8
2011 H-D Fatboy Special
2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4
Joo, eli pitäiskö nyt sitten varmuuden vuoksi vaihtaa tohon bmw ll-04 öljyyn? Ja miksi vaihdoin ne aikaisemmin oli juuri siksi että minusta sen verran pieni kustannus, ja ei varmaan haittaa.
jos ne api ja acea luokitukset on samat tai paremmat niin ei hyötyä
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
"Takuuhan raukeaa joka tapauksessa jos menet ominpäin vaihtamaan öljyjä, käytit sitten BMW approval öljyjä tai jotain muuta litkua."
Toteamus ei pidä paikkaansa, edellyttäen tietysti, että vaihto suoritetaan ammattimaisesti ja käyttäen vaadittua öljyä. Sanatarkasti KSL:ssa todetaan: Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta.
Tietääkö joku mikä ero on bmw:n laatuluokituksella kun näissä uusissa öljyissä kun mainitaan bmw longlife tai sit hiukan halvemmissa öljyissä joskus tapaa bmw longlife -98? 98 on tietysti vanhempi "laatuluokka" mut tietääkö joku luokituksen eroja?
Tietääkö joku mikä ero on bmw:n laatuluokituksella kun näissä uusissa öljyissä kun mainitaan bmw longlife tai sit hiukan halvemmissa öljyissä joskus tapaa bmw longlife -98? 98 on tietysti vanhempi "laatuluokka" mut tietääkö joku luokituksen eroja?
T: 6power
LL-01 ja LL-04 luokituksissa on ero lähinnä palamisjätteissä. LL-04 on "puhtaampaa" ja erityisesti suunniteltu uudemmille bensa- ja dieselmoottoreille sekä dieselin hiukkassuodattimille.
jos ne api ja acea luokitukset on samat tai paremmat niin ei hyötyä
Aika rohkeasti heität kommentteja. Kysyjän tapauksessa puhutaan long life öljyistä ja kuten jo todettua niin VW:n ja BMW:n luokitukset ovat erilaiset. Pelkät viskositeettiominaisuudet eivät tätä asiaa ratkaise sillä nykymoottoreiden ohjaus- ja puhdistuslaitteistot vaativat öljyltä muitakin ominaisuuksia. Itse en ainakaan ottaisi mitään riskiä vaan vaihtaisin öljyt oikeisiin. Niillä ajetaan kuitenkin vielä hyvinkin 20 000 km. Lisäksi kyseessä on uusi ja suht' arvokas auto joten en kyllä lähtisi kokeilemaan onnea jonkun satasen takia. Kyllähän hyvin voi olla niin ettei mitään haittaa ole mutta kuka sen osaa varmasti sanoa?
Comment