Mitä pajoja porukka on käyttäny auton penkitykseen ja ECU:n säätöön? Paljonkohan noitten hinta on, kun ei osaa olla oikein mitään hajua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Penkitys (Paikka ja hinta?)
Collapse
X
-
Penkitys (Paikka ja hinta?)
Current:
Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73
Previous:
Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320iTags: None
-
-
Sama kiinnostaa itseäkin, jospa ton megaruutan kävis oikeen säädättämässä alan pajassa niin saisi kerralla kaikki tehot käyttöönex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Mekaa ei ainaskaan viimetalvena kukaan dynoukko suostunut säätämään.
Itse nakitin yhen kaverin kuka on erittäin taitava säätämään mekaa ja laiteltiin laajakaistalambda kiinni ja eikun Kotkaan erääseen yksityisdynoon säätää.
Siellä meni joku mitähä se ois ollu. 5-7h ja saatiin sekä sytkä että seoskartat vetoalueilla hyvin kohdalleen ja kaikki meni putkeen.
Hinnasta en sano mitään mutta jotenkin tälläin asia kannattaa hoitaa.
Meinaan jos noihin virallisiin lähtee 5 tunniks huudattamaan ja säätämään niin voi tulla aikamoinen lovi sukanvarteen.
Comment
-
-
Mites tuo säätö yleensä penkeissä tehdään? Otetaanko vain vetoja ja katsellaan missä kohtaa käyrä parani tai huononi? Ja onko tuo "veto"-penkki miten yleinen vai miten näitä jarrutettuja penkkejä on yrityksillä? Osaako nuo hemmot siellä säätää megaa vai saako siellä itse säädellä tai miten ne suhtautuu sellaiseen? Taitaa Mega olla vielä uus asia noille...
Oon tuossa mielessä jo pyörinä moottorin perässä oleva "säätöpenkki", vastukseen liittyvällä periaatteella. Tein karkeita laskelmia välityssuhteesta, komponenteista ja niiden mitoituksista mutta kyllä sellaisenkin pystyy rakentamaan kun vaan tietää mitä tekee. Sit voisi säädellä omassa tallissa moottorinsa
Se ois sellainen liikuteltava frame, tietyille moottoreille tehty (kiinnitysten osalta). Kone irti autosta, vauhtipyörän perästä kytkimellä kiinni and so on...
Toinen mikä ois hyvä, niin tuollainen pyörien napoihin tulevat yksiköt ja siitä sitten. Noista ei vaan tietoa oikein löydy, pitää käydä ite soveltamaan
Comment
-
-
Originally posted by JonskuSama kiinnostaa itseäkin, jospa ton megaruutan kävis oikeen säädättämässä alan pajassa niin saisi kerralla kaikki tehot käyttöönKiireisimpinä aikoina ilmeisesti...
Noh,soittamalla sinne varmaan selviää onko mahdollisuus saada säädettyä megaruuttaakin...
Comment
-
-
Originally posted by tepi_Kuulin tuossa juttua,että sporttiautossa olisi välillä töissä joku megasquirt gurukin...Kiireisimpinä aikoina ilmeisesti...
Noh,soittamalla sinne varmaan selviää onko mahdollisuus saada säädettyä megaruuttaakin...BMW F32 435d
Comment
-
-
Jesh, eli pitääpä soitella sporttiautoon kun se aika koittaa. Oma läppäri on mutta tietotaitoa säätämisestä ei ole
Nooh, kunhan alkaa kevätaurinko pilkottelemaan niin pitänee ensiksi ite koitella säädellä ja katella miten kone käyttäytyy... jospa sitä sais ajettua auton dynoonex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Onkohan Turun seudulla jossain tuollaista "yksityisdynoa" jota voisi _järkevää_ korvausta vastaan käyttää?
Paikka jota haen on siis sellainen jossa pääsisi auton kanssa itse dynoon säätämään. Tuota kun kyselin Sporttiautosta niin ei kuulema onnistu =( Sain sitten onneksi koululta hieman dynoaikaa ilmaiseksi mutta öljyletku ei kestänyt pakosarjan kuumuutta joten leikki jäi kesken. Ei vaan viitsisi maksaa 85e/tunnilta hommasta jonka voi itsekkin tehdä.Kyllä megan saa aika hyviin säätöihin radallakin kun on laajakaista lambda mutta onhan se vaikeampaa kuin dynossa tietysti.
Ei tarvittaisi kuin rullat pyörien alle ja hieman vastusta =) Muistan joskus nähneeni rekan akselistosta tehdyn dynon =) Tosin onhan kunnon dynoissa hienot ominaisuudet jotka helpottavat oleellisesti säätämistä.Last edited by Tom1s; 07-02-2006, 23:41.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
no eipä tossa kadulla säätämisessä laajakaistalla ole muuta huonoa kun kytät ja sytkää on vaikee saaha kunnolla kohilleen. dynossa näkee tuon sytkän helpommin. kadulla pirullista kuunnella missä mennään. suljetulla radalla tietty on hieman rauhallisempi säätää joten suosittelisin jotain suljettua rataa tohon hommaan. kaverilta laajakaista käyttöön ja seokset saa kyllä sillä helposti kohilleen..ja on ajovastukset just eikä melkein
. paitti et dynossa saa tietty sen essonbaarin lapun mukaan....
sytkälle ehottomasti paras paikka on kunnon dyno.
PS: sinnepäin kapealla lambdalla turha yrittääkkään muuta kun et ei mee laihalle..Last edited by Suutari; 08-02-2006, 01:00.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Kyllä nuo säätöpaikkojen hinnat ovat aika linjassa. Dynokalusto on aika tajuttoman kallista ja äijät tekevät työtä ammatikseen (siis yleensä osaamista riittää).
Itse tekemällä säästää, mutta pitää ottaa huomioon, että valmiin hyväksi todistetun palvelun ostaminen on yleensäottaen varmin tapa päästä hyvään lopputulokseen jos itsellä ei ole pitkää kokemuspohjaa aiheesta. Tämä pätee ihan ruiskulaitteiston valintaan tai siihen miten vehje säädetään.
Elämä on..... vaikka onkin sairaan kulunut lausahdus.
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialOsaako nuo hemmot siellä säätää megaa vai saako siellä itse säädellä tai miten ne suhtautuu sellaiseen? Taitaa Mega olla vielä uus asia noille...
itse en ainakaan ymmärrä että rakennetaan useamman tuhannen euron moottori ja sitten säästetään dynotuksen/ammattisäädön hinta. väärillä ennakoilla saadaan aikaiseksi tehottomuutta, lämpöongelmia, nakutusta, palaneita venttileitä yms. kalliiksi tuokin voi tulla ja huonolla tuurilla kone ei koskaan toimi kunnolla.
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
-
Onhan noilla säätäjillä juu sidonnaisuuksia noihin tuotteisiin, eli monet säätävät vain myymiään tuotteita. Tämähän on ihan luonnollista, koska yrittäjä voi keskittyä keräämään osaamista vain tietyistä tuotteista eikä kellään riitä aika perehtyä kaikkeen. On ihan luonnollista, että dynoyrittäjä ei ota kotitarvesäätelijää rullilleen, se olisi huonoa bisnestä monessa mielessä ja sisältää myös selkeän riskin, että säätelijä poksauttaa moottorinsa öljyineen rullille ja siivotessa tärväytyy laskutettavaa työaikaa.
Comment
-
-
Sporttiautosta kysyin mahdollista penkitystä turbotuksen jälkeen ja sanoin, että käytössä olisi Megasquirtti. Janne sanoi, että ei sen väliä. Hän voi sanoa, mitä säädetään ja itse sitten laitan ne siihen megaan. Eli itse säädöstä ei tarvitse tietää mitään, mutta "mistä megaa säädetään" tulisi tietää. Näin ainakin itse tajusin asian.
Puolen tunnin setti taisi hinnastossa olla n. 80€ ja puoli päivää 300€. Eli jos sen tuohon puoleen päivään saisi puristettua, niin hyvä olisi.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
Comment